«Ωραία μου κυρία» ή «Μελωδία της ευτυχίας»...
Tη στιγμή που ο Ζαν μεταμορφώνεται σε ρινόκερο, ο φωτισμός χαμηλώνει. Μπροστά στους θεατές ο Γιώργος Χρυσοστόμου παίρνει την όψη του παχύδερμου ζώου που έχει δώσει τον τίτλο στο έργο του Ιονέσκο.
O Nίκος Κουρής και ο Μάκης Παπαδημητρίου μοιράζονται μια παρτίδα τάβλι επί σκηνής: oι δύο ηθοποιοί επέλεξαν να συνσκηνοθετήσουν και να συμπρωταγωνιστήσουν στο εμβληματικό θεατρικό έργο «Το τάβλι» του Δημήτρη Κεχαΐδη στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων - Λευτέρης Βογιατζής.
Η Ελληνική Θεαμάτων, που είχε διαδεχθεί τη Γενική Θεαμάτων, με τις πολλές θεατρικές στέγες κάτω από τις φτερούγες της, ξαναμοιράζει την τράπουλα.
Το 1986 ο Σταμάτης Φασουλής σκέφτηκε το «Αρσενικό και παλιά δαντέλα» για να το παίξουν η Αννα Παναγιωτοπούλου και η Μίρκα Παπακωνσταντίνου σε σκηνοθεσία του Ανδρέα Βουτσινά.
Η Μαρίνα Καλογήρου δεν μοιάζει με τους άλλους: Αντιμετωπίζει τη ζωή με μια ειλικρινή, ρομαντική και αθώα διάθεση που ξενίζει.
Την προσεχή Κυριακή, 13 Απριλίου, ουκ ολίγες παραστάσεις ρίχνουν την αυλαία τους
Κοντεύει τα 90, έχει στο ενεργητικό της 5 βραβεία Τόνι και εφέτος επέστρεψε στο Gielgud Theater στο Λονδίνο για να ανέβει και πάλι στη σκηνή.
Η Comedie Francaise έρχεται στην Αθήνα. Εχουν περάσει 60 χρόνια από τη μία και μοναδική φορά που επισκέφθηκε τη χώρα μας το ιστορικό αυτό θέατρο της Γαλλίας, που ιδρύθηκε το 1680 με το βασιλικό διάταγμα του Λουδοβίκου 14ου.
Με τη δεύτερη θητεία της να ολοκληρώνεται τον προσεχή Αύγουστο, η Μιριέλ Μαγέτ (Murielle Mayette), καλλιτεχνική διευθύντρια της Comedie-Francaise από το 2006, μιλάει στο «Βήμα» για το ιστορικό θέατρο που διευθύνει.
«Θα τολμήσω να πω ότι πρόκειται για ένα νεοελληνικό κλασικό έργο που μιλάει απλά, κατανοητά και τελικά αγγίζει την ψυχή του θεατή.
«Η τρελή του Σαγιό» του Ζαν Ζιρωντού ανέβηκε για πρώτη φορά στο Παρίσι, στις 22 Δεκεμβρίου του 1945 σε σκηνοθεσία Λουί Ζουβέ, που μόλις είχε επιστρέψει από την Αμερική. Ο Ζιρωντού είχε ήδη πεθάνει. Εκτοτε παίχθηκε πολλές φορές στη Γαλλία _έγινε και μιούζικαλ. Σήμερα, το έργο μοιάζει σχεδόν προφητικό: «Μα τι κάνουμε με το πετρέλαιο. Μιζέρια. Πόλεμος. Ασχήμια. Ενας άθλιος κόσμος»…
Είναι η τρίτη, συνεχόμενη, χρονιά που οι Νέοι κάνουν θέατρο στη Στέγη: Το φετινό τριήμερο εφηβικό θεατρικό φεστιβάλ (11-13/4) που συνδιοργανώνεται, όπως πάντα, με την ομάδα Grasshopper Youth της Σοφίας Βγενοπούλου, της Κατερίνας Σκουρλή και του Βαγγέλη Κυριακού, εντάσσεται στο πλαίσιο του 4ου Φεστιβάλ Εφηβικού Θεάτρου.
Ο Γιώργος Χρυσοστόμου (φωτογραφία) είναι η έκπληξη στον «Ρινόκερο» του Ιονέσκο και του Θωμά Μοσχόπουλου: το εφετινό βραβείο Δημήτρης Χορν ερμηνεύει τον Ζαν, τον φίλο τού (πρωταγωνιστή) Μπερανζέ (τον υποδύεται ο Μανώλης Μαυροματάκης) που γίνεται ρινόκερος...
Ο Δημήτρης Καταλειφός και ο Χάρολντ Πίντερ: μια συνάντηση, μια αναμέτρηση, μια συνομιλία, μια αντιπαράθεση. Ο ηθοποιός και ο συγγραφέας βρίσκονται για δεύτερη φορά αντιμέτωποι επί σκηνής. Αφορμή μια «Κολεξιόν», ο κόσμος της μόδας και οι συγκρούσεις ανάμεσα σε δύο ζευγάρια.
«Αιφνιδιάστηκα. Δεν το περίμενα καθόλου. Εγινε ξαφνικά» λέει η Μαριάννα Κάλμπαρη, η ηθοποιός, σκηνοθέτρια και συγγραφέας που από την 1η του προσεχούς Σεπτεμβρίου αναλαμβάνει την καλλιτεχνική διεύθυνση του Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κουν. Μια νέα γυναίκα στο τιμόνι του ιστορικού θεάτρου σε δύσκολες εποχές...
«Αφορμή για το έργο στάθηκε το βιβλίο του Καμπούρογλου και ο συγκινητικός τρόπος που μιλάει για την Αθήνα και τον Ελαιώνα» λέει η Φένια Παπαδόδημα που αυτές τις μέρες παρουσιάζει στη Β' Σκηνή του Θεάτρου της οδού Κεφαλληνίας το έργο της «Πωλούνται δάκρυα ελιάς». Μαζί με τη Μαρία Σκουλά, που ερμηνεύει τον κεντρικό γυναικείο λόγο, μοιράζονται μια ιδιαίτερη θεατρική εμπειρία.
«Ριχάρδος Β'» του Σαίξπηρ. Ενα έργο που έχει να παιχθεί στην Ελλάδα από το 1947, ίσως γιατί βρίσκεται πάντα στη σκιά ενός άλλου Ριχάρδου, του Γ', που προκαλεί πολύ περισσότερο το ενδιαφέρον των ηθοποιών.
Τον Φεβρουάριο του 2015 ο Μπρους Μάγερς θα παρουσιάσει στο Εθνικό Θέατρο τις «Δούλες» του Ζαν Ζενέ.
«Μάθαμε από μια υπάλληλο του Εθνικού ότι η παράσταση κατεβαίνει άμεσα, πριν την ώρα της. Δεν μας το είχε πει κανείς, δεν μας είχαν ειδοποιήσει.