Σε εκκρεμότητα ακόμα ο Ενιαίος Φορέας Επιτήρησης Συνόρων

Σε αδράνεια βρίσκεται ακόμα ο Ενιαίος Φορέας Επιτήρησης Συνόρων (ΕΝ.Φ.Ε.Σ.) αν και έχει περάσει ένας μήνας από τότε που κατατέθηκε η σχετική τροπολογία στη Βουλή.

Σε αδράνεια βρίσκεται ακόμα ο Ενιαίος Φορέας Επιτήρησης Συνόρων (ΕΝ.Φ.Ε.Σ.) αν και έχει περάσει ένας μήνας από τότε που κατατέθηκε η σχετική τροπολογία στη Βουλή. Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει ακόμη η εκκρεμότητα της έκδοσης Κοινής Υπουργικής Απόφασης για να ενεργοποιηθεί ο Φορέας χωρίς ωστόσο να έχει αποσαφηνιστεί επακριβώς ο τρόπος λειτουργίας του. Σημειώνεται ότι κομβικό ρόλο στον ΕΝ.Φ.Ε.Σ. θα παίζει το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής

Υπενθυμίζεται πως την τροπολογία, που συνυπέγραψαν οι υπουργοί Οικονομικών, Ανάπτυξης, Άμυνας, Προστασίας Πολίτη, Εσωτερικών και Ναυτιλίας, συνιστάται, Ενιαίος Φορέας Επιτήρησης Συνόρων (ΕΝ.Φ.Ε.Σ.), που υπάγεται στον Εθνικό Συντονιστή και έχει ως αποστολή τον έλεγχο και την επιτήρηση των χερσαίων και θαλάσσιων συνόρων της Ελληνικής Επικράτειας. Ο ΕΝ.Φ.Ε.Σ. διοικείται από Ειδικό Επιτελείο, στο οποίο υπάγονται Επιχειρησιακές Διοικήσεις Συνόρων, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.

Για τη στελέχωση του ΕΝΦΕΣ μπορεί να αποσπάται, με κοινή απόφαση του οικείου υπουργού και του Εθνικού Συντονιστή, πολιτικό και ένστολο προσωπικό των μνημονευόμενων υπουργείων, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης. Με όμοια απόφαση, διατίθενται από τα αρμόδια υπουργεία στον ΕΝ.Φ.Ε.Σ., επανδρωμένα ή μη, πλωτά, χερσαία και εναέρια μέσα, προς εκπλήρωση του σκοπού του.

Με την τροπολογία ορίζεται ότι η χρηματοδότηση του ΕΝ.Φ.Ε.Σ. υλοποιείται από τον κρατικό προϋπολογισμό και από κονδύλια των ταμείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (E.E.). Επίσης, παρέχεται η εξουσιοδότηση για τη ρύθμιση, με ΚΥΑ, κάθε ειδικότερου ζητήματος σχετικά με την οργάνωση, τη διάρθρωση, τη στελέχωση και τη χρηματοδότηση του ανωτέρω φορέα.

Εν τω μεταξύ, όπως αναφέρουν πληροφορίες, δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα το μη επανδρωμένο αεροσκάφος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) που προσέφερε στο πλαίσιο δοκιμαστικής λειτουργίας στον Frontex και το Λιμενικό Σώμα για την επιτήρηση των θαλασσίων συνόρων της Ελλάδας. Υπενθυμίζεται πως δεν είχε αποδώσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα ούτε το ζέπελιν (δέσμιο αερόστατο θαλάσσιας επιτήρησης) που είχε διατεθεί δοκιμαστικά πέρυσι το καλοκαίρι από τον Frontex στο Λ.Σ. για να επιτηρεί επί 24ώρου βάσεως τα θαλάσσια σύνορα στην ευρύτερη περιοχή της Σάμου και αποφασίστηκε να μην συνεχίσει τις «πτήσεις» του.

Στελέχη του Λιμενικού Σώματος πάντως σημείωναν πως είναι πολύτιμος «σύμμαχος» τα «μάτια» από αέρα γιατί «βλέπουν» σε ένα μεγάλο πεδίο στο θαλάσσιο περιβάλλον στέλνοντας εικόνα στο Κέντρο Επιχειρήσεων και έτσι βοηθούν να εντοπίζονται έγκαιρα λέμβοι με πρόσφυγες και μετανάστες που φεύγουν από τα τουρκικά παράλια.

Την ίδια στιγμή και παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες συνεχίζονται οι αφίξεις προσφύγων και μεταναστών στα ελληνικά νησιά. Σύμφωνα με το Λ.Σ. – ΕΛ. ΑΚΤ. από 07.00 της 24.01.2020 έως 07.00 της 27.01.2020 διασώθηκαν 217 πρόσφυγες – μετανάστες σε πέντε περιστατικά έρευνας και διάσωσης στις θαλάσσιες περιοχές Λέσβου, Σάμου και Κω. Επιπλέον το ίδιο χρονικό διάστημα καταγράφηκαν οι αποβιβάσεις 181 προσφύγων και μεταναστών ενώ συνελήφθησαν τρεις διακινητές σε τέσσερα περιστατικά στη Λέσβο και ένα στη Κω.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk