Η έναρξη κάθε πρωταθλήματος F1 συνοδεύεται από μια σειρά ερωτημάτων που ζητούν απάντηση στις πίστες το συντομότερο δυνατό. Ερωτήματα που παραδόξως εφέτος είναι περισσότερα από όσα την προηγούμενη χρονιά, όταν η Formula 1 γύρισε σελίδα υιοθετώντας τους «υβριδικούς» V6 turbo κινητήρες των 1,6 λίτρων, καθώς οι εφετινές αλλαγές σε ορισμένους κανονισμούς και οι νέες τεχνολογικές και όχι μόνο ισορροπίες διαμορφώνουν ένα εξαιρετικά εύθραυστο από άποψη προβλέψεων περιβάλλον.
Σε επίπεδο κανονισμών, πέρα από τις αλλαγές στα μονοθέσια, τη νέα τάξη πραγμάτων καθορίζει η αύξηση των αγώνων σε 20, με την προσθήκη του μεξικανικού GP, η μείωση των δοκιμών εξέλιξης από τέσσερα σε δύο διήμερα την εφετινή χρονιά, η κατάργηση του καθεστώτος απονομής διπλών βαθμών στο τελευταίο GP και η προσπάθεια περιορισμού του κόστους για τις ομάδες.

Στον οικονομικό παράγοντα οφείλεται και η απουσία ενδέκατης ομάδας στο grid καθώς η Caterham δεν τα κατάφερε ενώ και η δέκατη Manor-Marussia απέφυγε την τελευταία στιγμή τη χρεοκοπία. Χαρακτηριστικό της κατάστασής της είναι το ότι τα μονοθέσιά της δεν συμμετείχαν στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής διότι δεν υπήρχε χρόνος για να φορτωθεί στους σκληρούς δίσκους το απαραίτητο λογισμικό για τη λειτουργία των μονοθεσίων.
Με αυτά ως δεδομένα, η πρωταθλήτρια Mercedes ξεκινά το νέο πρωτάθλημα από θέση ισχύος, με τους Λιούις Χάμιλτον και Νίκο Ρόσμπεργκ να πρωταγωνιστούν στους τομείς της αξιοπιστίας και των εντυπώσεων.
O πρώτος έχει το πλεονέκτημα που του δίνει η κατάκτηση του τίτλου το 2014 ενώ ο δεύτερος πρέπει να διαχειριστεί το ψυχολογικό «παιχνίδι» του team-mate του αλλά και το γεγονός ότι τον Αύγουστο θα γίνει, για πρώτη φορά, πατέρας.
Την εμπειρία της πατρότητας γνώρισε τον Ιανουάριο και ο Κίμι Ράικονεν, ο οποίος έχει δηλώσει ότι αυτή θέλει να είναι η τελευταία του χρονιά στη F1 και στη Ferrari. Οι Ιταλοί επενδύουν πολλά στην πλήρη αναδιοργάνωση της ομάδας αλλά και στο πνεύμα νικητή του Σεμπάστιαν Φέτελ, που ως άλλος Μ. Σουμάχερ καλείται να πάρει τη Scuderia από το χέρι για να την οδηγήσει στην κορυφή.
Αντίθετα, στη McLaren το 2015 αναμένεται να είναι έτος εξέλιξης καθώς η συνεργασία με την Honda και τα προβλήματα αξιοπιστίας που αντιμετωπίζει απαιτούν χρόνο για να επιλυθούν. Με αυτό ως δεδομένο η απουσία του F. Alonso λόγω τραυματισμού από το GP Αυστραλίας δεν πλήττει τις ελάχιστες πιθανότητες των Βρετανών για διάκριση.
Σε πολύ καλύτερη κατάσταση απ’ ό,τι πέρυσι εμφανίζονται οι Red Bull και Toro Rosso με τις σημερινές δυνατότητες των κινητήρων της Renault. Η πρώτη ήταν πέρυσι δεύτερη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, άρα επιτυχία μπορεί να θεωρείται μόνο η κατάκτηση της ίδιας ή της πρώτης θέσης του θεσμού, ενώ η δεύτερη υπολογίζει στην έκπληξη που μπορεί να προκαλέσουν ο 20χρονος Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ και ο 17χρονος Μαξ Βερστάπεν, ο νεότερος οδηγός στην ιστορία του θεσμού.
Στη Lotus επιζητούν κάτι περισσότερο από την όγδοη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, επενδύοντας στην αλλαγή προμηθευτή κινητήρων, από τη Renault στη Mercedes, αλλά και στην οικονομική σταθερότητα που ελπίζουν ότι θα έχουν εφέτος.
Για τη Sauber μετά το καταστροφικό 2014 με τη μηδενική συγκομιδή βαθμών τα πράγματα είναι απλά: αν θέλει να έχει μέλλον στο σπορ πρέπει να φέρει αποτελέσματα ανάλογα της προόδου που φάνηκε να συντελείται κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών.
Οσο για τη Williams, επιτυχία θα θεωρηθεί η κατάληψη των θέσεων 2-3 αλλά και η επίτευξη τουλάχιστον μιας νίκης, του μόνου ουσιαστικά στοιχείου που της έλειψε από το πρωτάθλημα το 2014. Οι οδηγοί της μπορούν, μένει να τα καταφέρει και η ομάδα.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



