Είναι πανέξυπνα, όμορφα και θεωρούνται διαχρονικά από τους πιο καλούς φίλους του ανθρώπου. Αν και γνωρίζουμε πολλά για τα δελφίνια έχουμε εξαιρετικά λίγα στοιχεία για το παρελθόν τους. Ένα νέο εύρημα δείχνει ότι τα δελφίνια κολυμπούσαν στις θάλασσες πολύ νωρίτερα από όσο πιστεύαμε.

Το «παρατημένο» κρανίο

Παρά το γεγονός ότι τα δελφίνια διαθέτουν τη μεγαλύτερη ποικιλία ειδών στον κόσμο των θαλάσσιων θηλαστικών εντούτοις υπάρχει μεγάλη έλλειψη καλοδιατηρημένων απολιθωμάτων τους. Τα μέχρι σήμερα ευρήματα είχαν δείξει ότι τα πρώτα δελφίνια έκαναν την εμφάνιση τους στις θάλασσες πριν από περίπου 6 εκ. έτη. Υπήρχε ένα εύρημα (ένα κρανίο αρχαίου δελφινιού) που είχε εντοπιστεί τη δεκαετία του 1970 και όπως αποδεικνύεται η επιστημονική κοινότητα δεν είχε μελετήσει επαρκώς. Ομάδα Ιαπώνων ερευνητών αποφάσισε να μελετήσει εκ νέου το κρανίο αυτό. Η ανάλυση έδειξε ότι το κρανίο ανήκει σε ένα δελφίνι που ζούσε πριν από περίπου 13 εκ. έτη.

Οι ερευνητές το ονόμασαν Eodelphis kabatensis και φυσικά πρόκειται για το αρχαιότερο είδος δελφινιού που γνωρίζουμε. «Η εξέλιξη των δελφινιών και ειδικά οι εξελικτικές διεργασίες της πρώτης περιόδου της ύπαρξης του καλύπτονται από μυστήριο. Το Eodelphis kabatensis μας προσφέρει στοιχεία για τη μορφολογία των πρώτων δελφινιών» αναφέρει ο Μιζούκι Μουρακάμι του Πανεπιστημίου Waseda που ήταν ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας. Η ανακάλυψη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Journal of Vertebrate Paleontology».

Το κρανίο του Eodelphis kabatensis παρέμενε στα… αζήτητα περιμένοντας την αναγνώριση του