«Οι μικρές αυξομειώσεις ναύλων και η συνολική στασιμότητα της ναυτιλιακής αγοράς συνεχίζουν να ασκούν πίεση σε ιδιοκτήτες και μεταφορείς». Αυτό επισημαίνει στη μηνιαία ανασκόπησή της για τη ναυλαγορά η εταιρεία ΕΥ.
«Μετά την κατάρρευση της αγοράς το 2007, το ναυτιλιακό τοπίο έχει αλλάξει –και συνεχίζει να αλλάζει –σε πολλούς τομείς, από την αγορά μεγαλύτερων πλοίων μέχρι τη μείωση λειτουργικών εξόδων και τη δημιουργία συμμαχιών με στόχο την ανεύρεση νέων πηγών χρηματοδότησης. Αυτά οδηγούν σε μεγάλες αποκλίσεις στην αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων καθώς οι κλιμακούμενες επιπτώσεις και τα χαμηλά ναύλα έχουν επηρεάσει τους ισολογισμούς και την κερδοφορία της αγοράς» επισημαίνουν οι αναλυτές της εταιρείας.
Σύμφωνα με τους ίδιους, «η αδυναμία χρηματοδότησης παραμένει το μείζον πρόβλημα στη ναυτιλιακή αγορά, το οποίο αποδεικνύεται από το γεγονός ότι μεγάλοι ναυτιλιακοί όμιλοι συνεχίζουν την επανεπένδυση, εκποιώντας ακόμη και κερδοφόρα στοιχεία ενεργητικού με στόχο την ενίσχυση της ρευστότητάς τους». Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρεται η εταιρεία Scorpio, η οποία ακύρωσε την παραγγελία επτά δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC για να αποφύγει πιθανό μελλοντικό πρόβλημα ρευστότητας. Σε ό,τι αφορά στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, σημειώνεται ότι η εκποίηση περιουσιακών στοιχείων επεκτείνεται και σε συμμετοχές, ως επί το πλείστον κερδοφόρες, σε λιμάνια και άλλους τερματικούς σταθμούς.
Ειδικότερα, για τον Μάρτιο η ΕΥ επισημαίνει ότι:
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Ναυτιλίας (FMC) ενέκρινε τη συμμαχία P3 (Maersk, MSC και CMA GGM) υποστηρίζοντας ότι δεν είναι αντίθετη προς τον ανταγωνισμό καθώς θεωρεί απίθανο να παράγει υπέρμετρη αύξηση του κόστους μεταφοράς ή αδικαιολόγητη μείωση των υπηρεσιών μεταφοράς.
Η συμμαχία G6 (Hapag-Lloyd, NYK, OOCL, Hyundai Merchant, APL και Mitsui OSK) ανακοίνωσε την επέκταση των προσφερομένων υπηρεσιών της. Από το δεύτερο τρίμηνο του 2014, η συμμαχία θα εξυπηρετεί θαλάσσιες διαδρομές τόσο μέσω του Ειρηνικού όσο και του Ατλαντικού Ωκεανού.
Η εταιρεία Cosco International ανακοίνωσε πτώση 33% στα κέρδη της κατά το 2013 σε σχέση με το 2012, κυρίως λόγω της καθυστέρησης στις παραδόσεις των υπό κατασκευήν πλοίων καθώς και των έκτακτων κερδών που είχε καταγράψει εντός του 2012.
Η κρίση στην περιοχή της Κριμαίας δεν έχει ακόμη επηρεάσει σημαντικά το μεταφορικό έργο. Ενώ αρχικώς αναμενόταν να έχει θετική επίδραση για τους αμερικανικών συμφερόντων εξαγωγείς φυσικού αερίου, παρά ταύτα μέχρι στιγμής οι δραστηριότητες στην περιοχή συνεχίζονται χωρίς σημαντικές αλλαγές. Αξίζει να αναφερθεί ότι στην Κριμαία λαμβάνει χώρα το 10% – 15% της συνολικής ουκρανικής εμπορευματικής κίνησης με βασικούς εισαγωγείς την Ελλάδα και την Ιταλία.
Η ΕΥ κατέχει ηγετική θέση παγκοσμίως στον χώρο των ελεγκτικών, φορολογικών, χρηματοοικονομικών και συμβου-
λευτικών υπηρεσιών.
λευτικών υπηρεσιών.



