Το τριαντάφυλλο της Lancôme που δημιουργήθηκε το 1973, γιορτάζει φέτος τα σαράντα χρόνια της άνθησής του. Ένας από τους πιο ταλαντούχους δημιουργούς ρόδων, ο Georges Delbard το αφιέρωσε στον οίκο που έκανε το ρόδο έμβλημά του, από την ίδρυσή του το 1935. Έκτοτε το ρόδο με την μοναδική φούξια απόχρωση, έχει γίνει ένα από τα σπανιότερα και πιο πολύτιμα ενεργά συστατικά στα καλλυντικά της Lancôme.
1973: Ένα τριαντάφυλλο στο όνομα της Lancôme
Το 1973, ο Georges Delbard, ένας από τους πιο διάσημους καλλιεργητές ρόδων στον κόσμο, πέρασε πολλούς μήνες σχεδιάζοντας μια πρωτοφανή ποικιλία από τα πιο φημισμένα λουλούδια. Η δημιουργία μιας νέας ποικιλίας, είναι μια ντελικάτη τέχνη, αλλά πάνω από όλα είναι ο συνδυασμός δύο υπέροχων ποικιλιών που έχουν επιλεγεί για να διαμορφώσουν μια νέα, η οποία θα διατηρήσει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά από τις αρχικές ποικιλίες. Κάθε ένα από τα τριαντάφυλλα “γονείς” θα παίξει ξεχωριστό ρόλο στη διαδικασία υβριδισμού και αυτός ο ρόλος θα καθορίσει τα χαρακτηριστικά που θα έχει το νέο λουλούδι. Εκατοντάδες προσπάθειες χρειάζονται για να επιτευχθεί ο επιθυμητός συνδυασμός όπως τον έχει φανταστεί ο δημιουργός του.
Γεννημένο από την ευφυέστατη αλχημεία ανάμεσα στο κόκκινο και το μωβ τριαντάφυλλο, το νέο λουλούδι που δημιουργήθηκε από τον Georges Delbard για τη Lancôme, έχει ένα σπάνιο βαθύ φούξια χρώμα. Πιο δυνατό και πιο γενναιόδωρο, το νέο τριαντάφυλλο επιδεικνύει εξαιρετική ικανότητα προσαρμογής, με τα πυκνά και λεία πέταλά του και το πολύ μακρύ μπουμπούκι του, που του χαρίζουν μια μοναδικά λεπτή σιλουέτα. Έχει κληρονομήσει τη δύναμή του από το τριαντάφυλλο Chèn, που είναι γνωστό για την ελαστικότητά του. Πρόκειται για ένα ντελικάτο αλλά ταυτόχρονα δυνατό τριαντάφυλλο με ξεχωριστή προσωπικότητα και αξέχαστη απόχρωση, που καλλιεργείται ακόμα μετά από 40 χρόνια από τον Arnaud Delbard, τον εγγονό του δημιουργού του. Μια φορά το χρόνο, αναδύεται από το χώμα στο οποίο γεννήθηκε, στο χωριό Malicorne, της Allier στην γαλλική επαρχία της Βουρβόνης. Η ετήσια παραγωγή είναι περιορισμένη σε μερικές χιλιάδες άνθη.
Σε ένα νέο κεφάλαιο της ιστορίας του, που συνδέεται απόλυτα με την ομορφιά, το 2012 τα ερευνητικά Εργαστήρια της Lancôme ενδιαφέρθηκαν για την εκπληκτική ζωτικότητα του τριαντάφυλλου και πέτυχαν την εκχύλιση ενός φυσικού κυττάρου – του πιο αγνού και δυνατού κυττάρου κάθε οργανισμού. Ένα επιπλέον κατόρθωμα της επιστήμης ήταν η αναπαραγωγή αυτών των κυττάρων, διατηρώντας παράλληλα, όλη τους την φρεσκάδα και τις αναζωογονητικές τους ιδιότητες. Αυτό οδήγησε στη δημιουργία ενός νέου ενεργού συστατικού που με τη σειρά του οδήγησε στη γέννηση του πιο πολυτελούς προϊόντος στη σειρά Absolue, της κρέμας Absolue L’Extrait.
Η Lancôme και το τριαντάφυλλο: Μια ιστορία αγάπης από το 1935
Ένα σύμβολο ομορφιάς, φρεσκάδας και αισθησιασμού, πάθους, συναισθήματος και αποπλάνησης το τριαντάφυλλο συνδέεται στενά με την ιστορία της Γαλλικής αρωματοποιίας. Ο Armand Petitjean, ιδρυτής της Lancôme που καλλιεργούσε τριαντάφυλλα στους κήπους του στη Ville D’Avray, ήταν φυσικό να επιλέξει αυτό το λουλούδι, όταν δημιουργούσε τα πρώτα του αρώματα. Γι’ αυτό το 1935, διακόσμησε με αυτό τις δύο συνθέσεις του, που του απέφεραν βραβείο στην παγκόσμια έκθεση των Βρυξελλών: την Tendres Nuits και την Conquête.
Το τριαντάφυλλο, έγινε άμεσα το έμβλημα των αρωμάτων της Lancôme, ένα ανθισμένο τριαντάφυλλο, με τα καλοσχηματισμένα πέταλά του να στολίζουν το μίσχο του, εμπνευσμένο από τα σχέδια λουλουδιών του ζωγράφου και χαράκτη Pierre-Joseph Redouté, πριν γίνει το αποκλειστικό σύμβολο του οίκου Lancôme το 1964: ένα τριαντάφυλλο με μακρύ μίσχο και μικρά φύλλα βρίσκεται πάνω σε κάθε συσκευασία και κάθε διαφήμιση. Το τριαντάφυλλο απέκτησε περισσότερο μήκος και γωνίες το 1974, έχασε κάποια από τα πέταλά του και σταδιακά μεταμορφώθηκε σε ένα πιο ζωηρό τριαντάφυλλο. Το 2000, ο φωτογράφος Nick Knight ανέλαβε να επανεφεύρει το τριαντάφυλλο για τις διαφημιστικές καμπάνιες. Το 2010, το τριαντάφυλλο βρέθηκε για μια ακόμη φορά στο επίκεντρο της επικοινωνίας της Lancôme με τις καμπάνιες που δημιούργησε ο Mario Testino. Το σύμβολο της αρμονίας φωτογραφημένο με φυσικό, ειλικρινή και γενναιόδωρο τρόπο.
Αναμφισβήτητα το τριαντάφυλλο ήταν πάντα μέρος του οσφρητικού σύμπαντος της Lancôme’s. Το 1957, η Lancôme δημιούργησε το Envol, ένα άρωμα που συνδύαζε το τριαντάφυλλο με το γιασεμί σε ένα μπουκάλι σε σχήμα βάζου που έκλεινε με ένα μπουμπούκι. Το 1971, η πολιτεία Sikkim της Ινδίας, παρουσίασε το τριαντάφυλλο Bulgarian και το 1990 η Lancôme βασίστηκε σε αυτό για να γράψει μια από τις σημαντικότερες σελίδες στην ιστορία της γαλλικής αρωματοποιίας. Το Trésor που δημιουργήθηκε από την Sophia Grosjman αποτελεί ένα μοναδικό ίχνος που κρατά συντροφιά στις γυναίκες έως σήμερα και το οποίο ενσάρκωσαν οι πιο σημαντικές ηθοποιοί της μεγάλης οθόνης από την Isabella Rossellini έως την Penélope Cruz.
Το τριαντάφυλλο πρωταγωνιστεί και στο μακιγιάζ της Lancôme, ξεκινώντας από το Rose de France, ένα από τα πρώτα κραγιόν της Lancôme με υπέροχο άρωμα. Ένα τριαντάφυλλο βρίσκεται επίσης στο άρωμα κάθε μοναδικής δημιουργίας στη σειρά περιποίηση. Η Lancôme και το τριαντάφυλλο είναι αλληλένδετα και αυτό συμβαίνει για περίπου 80 χρόνια τώρα…



