Και μετά την πλήρη εξαγορά της Chrysler τι; Επιστροφή στα του οίκου της αποφάσισε η Fiat. Με πρώτο στόχο να αποκαταστήσει την παλαιά αίγλη που απολάμβανε η «σπορτίφ» θυγατρική της, Alfa Romeo. Μιλώντας στην εφημερίδα «La Repubblica» ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat Σέρτζιο Μαρκιόνε σκιαγράφησε την επιχειρηματική στρατηγική του ιταλικού ομίλου εξαγγέλλοντας την έμφαση που προτίθεται να δώσει στις ευρωπαϊκές δραστηριότητές της.
Ο Μαρκιόνε διαβεβαίωσε ταυτόχρονα τους εργαζομένους στον όμιλο, καθώς και τα εργατικά συνδικάτα και τα πολιτικά κόμματα της Ιταλίας, ότι η συγχώνευση της Fiat με την Chrysler δεν θα έχει το αποτέλεσμα που πολλοί φοβούνται, να απομακρύνει δηλαδή από την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου τον ιταλικό βιομηχανικό κολοσσό, που κλείνει εφέτος τα 115 χρόνια λειτουργίας του.
«Οπως όλοι σε ολόκληρο τον κόσμο γνωρίζουν και ορέγονται και αγοράζουν το Jeep, αλλά το αυτοκίνητο παραμένει αμερικανικό, όπου κι αν πωλείται, όπου κι αν οδηγείται, έτσι και το DNA της Alfa θα μείνει εξ ολοκλήρου και στο ακέραιο ιταλικό» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Μαρκιόνε στην εφημερίδα.
Το στοίχημα του ιταλού μάνατζερ είναι να κάνει την Alfa Romeo μια «προσιτή πολυτέλεια» για τους καταναλωτές της Ευρώπης και άλλων χωρών. Να μετατρέψει, δηλαδή, την Alfa σε φίρμα ευρείας κατανάλωσης, όπως είναι η Fiat, διατηρώντας όμως τον νεανικό και σπορτίφ χαρακτήρα της.
Παραπονούνται για… «φιατίλα»
Η Fiat εξαγόρασε την Alfa Romeo το 1986. Ως μέλος του Gruppo Fiat όμως η άλλοτε πολυνίκης στους αγώνες αυτοκινήτου και στυλάτη και ερωτεύσιμη όσο λίγες φίρμες αυτοκινήτων Alfa Romeo φέρεται να έχασε την παλαιά αυθεντικότητά της, την ιδιαιτερότητα που τη χαρακτήριζε και την έκανε να ξεχωρίζει από τα απλά «μεταφορικά μέσα». Οι περίφημοι Alfisti δεν εξαφανίστηκαν από προσώπου γης, είναι όμως σαφές ότι έχασαν πολύ από τον φανατισμό τους. Και κάποιοι απαιτητικοί παραπονούνται για μια… «φιατίλα» που, όπως ισχυρίζονται, αποπνέουν μερικά μοντέλα. Και αυτό παρά το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι η Alfa Romeo, σχεδιαστικά τουλάχιστον, διατήρησε την αναγνωρισιμότητα των μοντέλων της, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν απολέσει πλήρως την εθνική τους ταυτότητα και «ιαπωνοποιήθηκαν».
Πετυχαίνοντας ο Μαρκιόνε να ξαναδώσει στην Alfa Romeo την παλαιά της αίγλη πιστεύει ότι θα εκτινάξει στα ύψη τις πωλήσεις της ένδοξης επωνυμίας στο εξωτερικό. Πιστεύει συγκεκριμένα ότι οι πωλήσεις της θα ξεπεράσουν σε αξία τις πωλήσεις της Fiat, που δεν υπολείπονται και πολύ εκείνων της Maseratti, της πολυτελούς και κατά πολύ ακριβότερης επωνυμίας του ομίλου. Διότι, κακά τα ψέματα, ιταλικά αυτοκίνητα αγοράζουν κατά κύριο λόγο οι Ιταλοί (όπως γαλλικά αγοράζουν οι Γάλλοι και… Vauxhall οι Αγγλοι). Ο υπόλοιπος κόσμος όταν αναφέρεται στην ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία έχει στον νου του υπεραυτοκίνητα όπως η Maseratti, η Ferrari ή η Lamborghini, που προορίζονται για τους λίγους που μπορούν να τα απολαύσουν.
Follow the money
Μιλώντας στη «Repubblica» ο ισχυρός άνδρας της Fiat είπε ότι ενδεχόμενη μεταφορά της έδρας του ομίλου εκτός ιταλικού εδάφους ή η εισαγωγή της μετοχής (και) σε μια άλλη κεφαλαιαγορά, αν τελικά αποφασιστεί, θα αποτελεί μια συμβολική κίνηση και σε καμία περίπτωση δεν θα σημάνει τον περιορισμό της παρουσίας της φίρμας στην Ιταλία. «Η εισαγωγή της Fiat-Chrysler σε κάποιο ξένο χρηματιστήριο θα γίνει –αν γίνει –με κριτήριο την ευκολότερη άντληση κεφαλαίων και σε καμία περίπτωση δεν θα σημάνει τη μεταφορά παραγωγής στην άλλη χώρα» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Μαρκιόνε, επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά φήμες που φέρουν τη μετοχή της ενοποιημένης εταιρείας να εισάγεται στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. «Θα πάμε όπου πηγαίνει το χρήμα. Αν πηγαίνει στη Νέα Υόρκη, θα πάμε στη Νέα Υόρκη. Αν πηγαίνει στο Χονγκ Κονγκ, θα πάμε εκεί» τόνισε.
Μετά την πλήρη εξαγορά της Chrysler αντί 4,35 δισ. ευρώ πολλοί αναλυτές στην Ιταλία εκφράζουν φόβους για ενδεχόμενη απώλεια θέσεων εργασίας στη χώρα, η οποία άλλωστε μαστίζεται από την ανεργία, η οποία έχει εκτιναχθεί στο 12,7%, που είναι το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 37 ετών. Η προστασία της αγοράς εργασίας είναι άλλωστε πρώτη προτεραιότητα της κυβέρνησης συνασπισμού, σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις του ιταλού πρωθυπουργού Ενρίκο Λέτα. «Δεν πρόκειται να αιφνιδιάσουμε κανέναν» διαβεβαίωσε ο Σέρτζιο Μαρκιόνε προσπαθώντας να καθησυχάσει τους 62.000 εργαζομένους που απασχολεί ο όμιλος Fiat επί ιταλικού εδάφους. Τέλος, σε ό,τι αφορά την Alfa Romeo, ο ιταλός μάνατζερ διέψευσε φήμες περί ενδεχόμενης πώλησης της φίρμας. Οπως σημειώνει το Reuters, η γερμανική Volkswagen έχει εκδηλώσει ανοιχτά το ενδιαφέρον της για την ιταλική φίρμα. «Ασ’ τους να ονειρεύονται» είναι η απάντηση του Μαρκιόνε.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



