Μελέτη που έχει εκπονήσει το υπουργείο Μεταφορών για τον προαστιακό σιδηρόδρομο της Αττικής θα αλλάξει, όποτε αποπερατωθεί, τον συγκοινωνιακό χάρτη της περιοχής. Στα σχέδια του νέου σιδηροδρομικού δικτύου, που θα ενώνει τον Πειραιά με τη Χαλκίδα και την Κόρινθο με τον νέο αερολιμένα στα Σπάτα, περιλαμβάνεται μελέτη για την κατασκευή κοινής γραμμής για τον προαστιακό και το μετρό από τον Σταυρό Αγίας Παρασκευής ως τα Σπάτα, που θα ακολουθεί τη μεσαία λωρίδα της Αττικής οδού. Ο υπουργός Μεταφορών κ. Χρ. Βερελής στη διάρκεια συνεδρίου της διυπουργικής επιτροπής τόνισε τη μεγάλη σημασία του έργου καθώς και την ανάγκη να προχωρήσουν ταχύτατα οι εργασίες.
1. Σταθμός Πειραιά: Το τμήμα Πειραιάς – Αθήνα κινείται στον άξονα της υπάρχουσας γραμμής, η οποία θα αναβαθμιστεί με νέα έργα. Κατασκευή νέου ενιαίου επιβατικού σταθμού στον Πειραιά στη θέση του σημερινού.
2. Πειραιάς – Ρέντη: Προβλέπεται η κατασκευή μιας νέας διπλής γραμμής μήκους δύο χλμ.
3. Μηχανοστάσια Ρέντη: Μεταφορά μηχανοστασίου μετρικής γραμμής από τα Καμίνια στον Ρέντη και κατασκευή ηλεκτραμαξοστασίων.
4. Ρέντη – Ρουφ: Στο κομμάτι αυτό η γραμμή από διπλή, που είναι σήμερα, θα γίνει τετραπλή σε μήκος πέντε χλμ.
5. Ρουφ – Αθήνα: Μετατροπή της διπλής γραμμής σε τριπλή, σε μήκος δύο χλμ. Διευθέτηση της γραμμής στη νησίδα της λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως.
6. Σταθμός Αθηνών: Προβλέπεται ριζική παρέμβαση με την κατασκευή ενός ενιαίου κεντρικού επιβατικού σταθμού στο σημείο που βρίσκονται σήμερα οι σταθμοί Αθηνών – Πελοποννήσου και Λαρίσης.
7. Τμήμα Μεταλλικών Κατασκευών (ΤΜΚ): Το εργοτάξιο του Τμήματος Μεταλλικών Κατασκευών του ΟΣΕ θα μεταφερθεί στο Θριάσιο. Το εργοτάξιο στο Κερατσίνι θα μεταφερθεί και αυτό στο Θριάσιο.
8. Αθήνα – Τρεις Γέφυρες: Κατασκευάζεται τετραπλή γραμμή σε μήκος τριών χλμ. στο τμήμα Αγ. Αναργύρων – Αθηνών, όπου θα γίνει βύθισμα της γραμμής μετά την έξοδο από τον σταθμό Αθηνών. Κατασκευή ανισόπεδων διαβάσεων, που θα βοηθήσουν στην επικοινωνία των περιοχών.
9. Αμαξοστάσιο Αγ. Αναργύρων (ΑΑΑ): Ο σταθμός που υπάρχει σήμερα καταργείται και αποδίδεται σε άλλη χρήση. Μεταφορά του αμαξοστασίου στο Θριάσιο.
10. Τρεις Γέφυρες – Σταθμός Σιδηροδρομικού Κόμβου Αχαρνών (ΣΚΑ): Μετατροπή της τριπλής γραμμής σε τετραπλή σε μήκος έξι χλμ. με κατάργηση της μετρικής γραμμής Αγ. Αναργύρων – Ανω Λιοσίων. Βύθιση της γραμμής μετά την περιοχή Τριών Γεφυρών. Ανάδυση της γραμμής στην επιφάνεια στην περιοχή Πύργου Βασιλίσσης.
Ενα άλλο κομβικό σημείο που έχει ενδιαφέρον είναι το σημείο που συναντάει η Αττική οδός και ο προαστιακός την υπάρχουσα γραμμή του ΗΣΑΠ προς την Κηφισιά, στην περιοχή Νεραντζιώτισσα. Εδώ εξετάζεται η δυνατότητα να κατασκευαστεί σε δύο επίπεδα ένας σταθμός του ΗΣΑΠ και ένας του προαστιακού ώστε να δίνεται η δυνατότητα μετεπιβίβασης είτε από την Αττική οδό είτε από τον προαστιακό στη γραμμή του ΗΣΑΠ.
11. Σταθμός Σιδηροδρομικού Κόμβου Αχαρνών: Κατασκευή μεγάλου σιδηροδρομικού κόμβου. Μετατόπιση της διπλής γραμμής Αθηνών – ΣΚΑ – Θεσσαλονίκης. Διαμόρφωση και στρώση γραμμών (Αθηνών -) ΣΚΑ – Αεροδρομίου, (Αθηνών -) ΣΚΑ – Κορίνθου και Θεσσαλονίκης – ΣΚΑ – Θριασίου(Κορίνθου -). Η επικοινωνία θα εξασφαλιστεί μέσα από τον Σταθμό Αχαρνών, που θα έχει εισόδους και εξόδους σε τέσσερις κατευθύνσεις.
12. ΣΚΑ – Ανω Λιόσια: Κατασκευή νέας τετραπλής γραμμής στη νησίδα της Αττικής οδού.
13. Ανω Λιόσια – Θριάσιο: Στο κομμάτι Α. Λιόσια – Θριάσιο τα έργα υποδομής έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί ή βρίσκονται σε φάση αποπεράτωσης. Από τα Α. Λιόσια ακολουθείται η παλαιά χάραξη, η οποία φτάνει στην Ελευσίνα και στα Μέγαρα με βελτίωση της υπάρχουσας γραμμής που περνάει βόρεια των Διυλιστηρίων. Κατασκευή νέας διπλής γραμμής (και σήραγγας Ανω Λιοσίων) εκτός Αττικής οδού προς εγκαταστάσεις Θριασίου και Ελευσίνα.
14. Θριάσιο – Ελευσίνα: Στον σταθμό του Θριασίου, που θα είναι κεντρικός για όλη την περιοχή, θα συγκεντρωθούν πολλές δραστηριότητες. Κατασκευή νέας διπλής γραμμής στη νησίδα της Αττικής οδού.
15. Ελευσίνα – Μέγαρα (Ν): Κατασκευή νέας διπλής γραμμής (και σήραγγας Τρικεράτου).
16. Μέγαρα (Ν) – Κακιά Σκάλα: Κατασκευή νέας διπλής γραμμής.
17. Κακιά Σκάλα: Μετά τα Μέγαρα υπάρχουν δυσκολίες στην κατασκευή της γραμμής λόγω της παραλληλίας με την Εθνική Οδό. Κατασκευή νέας διπλής γραμμής και αυτοκινητοδρόμου σε μήκος οκτώ χλμ.
18. Κακιά Σκάλα – Αγ. Θεόδωροι: Κατασκευή νέας διπλής γραμμής (τα έργα έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί).
19. Αγ. Θεόδωροι – Διυλιστήρια: Κατασκευή νέας διπλής γραμμής (και σήραγγας ενάμισι χλμ.).
20. Διυλιστήρια – Ισθμός: Κατασκευή νέας διπλής γραμμής. Τα έργα έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί.
21. Γέφυρα Ισθμού: Κατασκευή γέφυρας (υπό δημοπράτηση και εκκρεμεί η ανάθεσή της).
22. Ισθμός – Κόρινθος (Ν): Κατασκευή νέας διπλής γραμμής (τα έργα έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί).
23. Κόρινθος (Ν) – Κιάτο: Κατασκευή υποδομής νέας διπλής γραμμής και στρώση μίας γραμμής.
24. Ισθμός – Λουτράκι: Βελτιωτικές παρεμβάσεις στην ήδη υπάρχουσα μονή γραμμή μήκους έξι χλμ.
25. ΣΚΑ – Οινόη: Ολοκλήρωση ανακαίνισης γραμμής και βελτιώσεις σταθμών προαστιακού.
26. Οινόη – Θήβα: Ολοκλήρωση ανακαίνισης γραμμής και βελτιώσεις σταθμών προαστιακού.
27. Οινόη – Χαλκίδα: Ανακαίνιση γραμμής και βελτιώσεις σταθμών προαστιακού.
28. Ανω Λιόσια – Ελευσίνα: Βελτιωτικές παρεμβάσεις στην ήδη υπάρχουσα διπλή γραμμή μήκους 12 χλμ. Βελτιώσεις σταθμών προαστιακού.
29. Ελευσίνα – Μέγαρα: Βελτιωτικές παρεμβάσεις στην ήδη υπάρχουσα μονή γραμμή μήκους 22 χλμ. Βελτιώσεις σταθμών προαστιακού.
30. ΣΚΑ – Παλλήνη: Το ενδιαφέρον σε αυτό το κομμάτι είναι η δυνατότητα πέραν του προαστιακού να γίνει χρήση για ένα τμήμα του και από το μετρό. Η επέκτασή του από την Εθνική Αμυνα θα προχωρήσει μέσω της Δουκίσσης Πλακεντίας ως το Χαλάνδρι, όπου συναντάει την Αττική οδό και τον προαστιακό στον Σταυρό. Κατασκευή νέας διπλής γραμμής και σταθμών προαστιακού και ανταποκρίσεων στη νησίδα της Αττικής οδού.
31. Παλλήνη – Είσοδος Αεροδρομίου: Κατασκευή νέας διπλής γραμμής και σταθμών προαστιακού στη νησίδα της Αττικής οδού.
32. Είσοδος – Σταθμός Αεροδρομίου: Κατασκευή νέας διπλής γραμμής μήκους πέντε χλμ. εντός του αεροδρομίου.
33. Σταθμός Αεροδρομίου: Κατασκευή επιβατικού σταθμού αεροδρομίου και τερματικών εγκαταστάσεων εμπορευματικών μεταφορών.