Στις απαρχές της δεκαετίας του ’90 οι έννοιες των «παγκόσμιων» μοντέλων όσο και των SUV με την έννοια που τα αντιλαμβανόμαστε σήμερα, ήταν στα σπάργανα – αν όχι ανύπαρκτες. Μια από τις πρώτες απόπειρες της Opel σε αμφότερα τα παραπάνω πεδία που σήμερα δείχνουν να καθορίζουν κάθε επιχειρηματική και προϊοντική κίνηση της αυτοκινητοβιομηχανίας, υπήρξε το πρώτο Frontera. Τω καιρώ εκείνω, βλέπετε, τα οχήματα που κυκλοφορούσαν στις πόλεις και εκείνα που είχαν σχεδιαστεί για την ύπαιθρο χώρα ήταν, με ελάχιστες εξαιρέσεις, δύο διαφορετικοί κόσμοι που υπηρετούσαν πολύ διαφορετικές ανάγκες χωρίς η μία να μπερδεύεται στα πόδια της άλλης.

Επίσης παρόλο που οι ανθρωπολόγοι θα σημείωναν ότι η έννοια της παγκοσμιοποίησης υφίσταται για κάμποσες δεκάδες χιλιάδες χρόνια, οι ιστορικοί ότι πρωτοεμφανίστηκε ως όρος την επαύριον του B’ Π.Π. ενώ οι οικονομολόγοι ότι ξεκίνησε να υλοποιείται τη δεκαετία του 1980, εκείνο το αρχέτυπο Frontera που πρωτοεμφανίστηκε το 1991 στο τότε κραταιό Σαλόνι της Γενεύης υπήρξε ένα πραγματικά «παγκόσμιο αυτοκίνητο» μιας και η τότε ιδιοκτήτρια της γερμανικής φίρμας, GM, είχε τη φαεινή ιδέα να αξιοποιήσει τη μετοχική της συνεργασία με την Isuzu, προσκαλώντας παράλληλα και τη Honda να συνεισφέρει με τον V6 κινητήρα της (μόνο για τις ΗΠΑ), δημιουργώντας ένα μοντέλο το οποίο θα διατίθετο με τα σήματα και την τεχνολογία διαφορετικών εταιρειών σε διάφορα μήκη και πλάτη του πλανήτη.

Μια ιστορία πρωτοπορίας

Πλην των… παγκοσμιοποιημένων εταιρικών αλληλεπιδράσεων που γέννησαν το πρώτο Frontera το οποίο κατασκευαζόταν στο βρετανικό Luton, σημαντικότερο ίσως είναι πως εκείνο το μοντέλο αφενός διέθετε τετρακίνηση και την απαιτούμενη σκληροτράχηλη εμφάνιση ενός τυπικού off-roader και αφετέρου, χάρη στον συνδυασμό ανεξάρτητης ανάρτησης στον μπροστινό άξονα με άκαμπτο άξονα πίσω, είχε τη δυνατότητα να αντιπαρέρχεται με σχετική άνεση διαδρομές εντός και εκτός ασφάλτου, αποκτώντας τον τίτλο ενός εκ των πρώτων οχημάτων ελεύθερου χρόνου ή όπως συνήθως τα αποκαλούμε SUV.

Με τη συγκεκριμένη προϊστορία, ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα που έχουμε δει να «αναβιώνουν» τα τελευταία χρόνια, θα μπορούσε να πει κανείς ότι το όνομα Frontera έχει μια επιπλέον νομιμοποίηση ως προς την επαναφορά του στο σήμερα, το οποίο αδιαφιλονίκητα ανήκει στην κατηγορία των SUV.

Αν και η ονομασία του προέκυψε από τη λέξη σύνορο στα ισπανικά τόσο τότε όσο και τώρα, το Frontera υπακούει σε ένα σκεπτικό που καταργεί τα στεγανά είτε αυτά αφορούν το πεδίο κίνησής του είτε, στο παρόν του, τους παντός είδος περιορισμούς.

Για την ακρίβεια, όπως επισημαίνει και η Opel, το νέο Frontera σχεδιάστηκε ως «ένα SUV για όλους» προσφέροντας την απαιτούμενη στιβαρότητα που επιβάλλει το είδος και οι προγονικές του καταβολές σε συνδυασμό με τη μέγιστη ευελιξία σε όρους ωφέλιμης χωρητικότητας, επιλογών κινητήριων συνόλων και έξυπνων λύσεων.

Παράλληλα ένα διαφορετικό όσο και εξόχως σημαντικό είδος ευελιξίας εκπροσωπούν και οι τιμές του καθώς οι εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης ξεκινούν από 22.900 (συμπεριλαμβανομένης προωθητικής ενέργειας) ευρώ ενώ η αμιγώς ηλεκτρική από 26.350 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση), τοποθετώντας το γερμανικό SUV σε προνομιακή θέση στην κατηγορία του.

Μαξιμαλισμός στη λειτουργικότητα

Οι Γερμανοί προέκριναν για το νέο Frontera, μια απολύτως τετραγωνισμένη σχεδίαση που αφενός αποτίνει φόρο τιμής στον συνώνυμο πρόγονό του, αφετέρου υπηρετεί ιδανικά την έννοια της ευρυχωρίας και της λειτουργικότητας. Ετσι το γερμανικό SUV θα είναι διαθέσιμο τόσο σε πενταθέσιες όσο και επταθέσιες εκδόσεις ενώ ο χώρος αποσκευών του ξεκινά από τα 460 λίτρα και μπορεί να φτάσει έως και τα 1.600  λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων (στην πενταθέσια έκδοση).

Ενδεικτικά της προσέγγισης είναι το διπλό πάτωμα του χώρου αποσκευών και η δυνατότητα αναδίπλωσης των καθισμάτων κατά 60/40 ενώ να σημειωθεί ότι προαιρετικά διατίθενται ράγες οροφής ή, για τους πιο περιπετειώδεις, η δυνατότητα τοποθέτησης σκηνής στην οροφή καθώς η αντοχή στατικής φόρτωσής της διαμορφώνεται σε 240 κιλά.

Τις παραπάνω δυνατότητες καθιστούν εφικτές οι διαστάσεις των 4,39 μ. μήκους, 1,80 μ. πλάτους και 1,66 μ. ύψους που τοποθετούν το Frontera στην καρδιά της SUV γκάμας της Opel, η οποία σε ό,τι αφορά την αισθητική του έχει επενδύσει σε μια επιβλητική λειτουργικότητα δοσμένη με τα απολύτως σύγχρονα αισθητικά υλικά της και συνοψίζονται υπό τον τίτλο «Bold and Pure». Στην όψη του ξεχωρίζει φυσικά το Vizor, η χαρακτηριστική μάσκα της Opel με επίκεντρο τη νέα ερμηνεία του σήματός της. Αυτή περιστοιχίζεται από αυτόματους προβολείς Intelli-LED που ενσωματώνουν τα νέου σχεδιασμού LED ημέρας σε μοτίβο «φτερών», ένα design που απηχεί και στον σχεδιασμό των πίσω φωτιστικών σωμάτων.

Εκτός από τα υλικά που αποτυπώνουν τη νεότερη σχεδιαστική ταυτότητα της φίρμας, στοιχεία όπως οι διογκωμένοι θόλοι με τα προστατευτικά, το στιβαρό σμίλεμα των φτερών και η παρουσία μιας ευμεγέθους τραπεζοειδούς γρίλιας στο μπροστινό τμήμα φροντίζουν να τονίζουν την σκληροτράχηλη καταγωγή του μοντέλου, συμβάλλοντας σε μια εικόνα στιβαρότητας. Παράλληλα, λεπτομέρειες όπως η διχρωμία στην οροφή και η χαρακτηριστική σχεδίαση της τρίτης κολόνας φροντίζουν να δημιουργούν μια οπτική ψευδαίσθηση, κρύβοντας τον όγκο του μοντέλου.

Η ίδια ακριβώς αίσθηση λειτουργικής ισορροπίας και εργονομίας επικρατεί και στο ευρύχωρο εσωτερικό που αξιοποιεί πλήρως το μεταξόνιο των 2,67 μέτρων, και δίνει έμφαση στα ουσιώδη αποφεύγοντας τις εξάρσεις εντυπωσιασμού. Για την ακρίβεια, κάθε στοιχείο design από τα διακοσμητικά στα ταμπλό ως τον σχεδιασμό των παραθύρων και των καθισμάτων έχει συλληφθεί ώστε να συνηγορεί σε μια αίσθηση ευρυχωρίας και ευελιξίας.

Την έννοια της ευελιξίας απηχούν και τα ψηφιακά μέσα καθώς εκτός από τον πλήρη πίνακα οργάνων των 10,0 ιντσών ο ιδιοκτήτης μπορεί να επιλέξει μια κεντρική οθόνη για το infotainment αντίστοιχης διάστασης ή να αξιοποιήσει το smartphone του εν είδει κεντρικής οθόνης. Αυτό καθίσταται εφικτό μέσω ενός dock station και μιας ειδικά για την περίσταση εξελιγμένης εφαρμογής η οποία επιτρέπει στον χρήστη να μετατρέψει το smartphone του σε σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, το οποίο μπορεί να διαχειριστεί μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι.

Ειδική αναφορά αξίζει και στα εργονομικά καθίσματα Intelli-Seats, τα οποία συνοδεύονται από κατοχυρωμένο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για τον σχεδιασμό τους και υπόσχονται ιδανική στήριξη της σπονδυλικής στήλης και άνεση ακόμα και στις πολύωρες διαδρομές. Το παζλ του εσωτερικού συμπληρώνει πλήθος αποθηκευτικών χώρων και έξυπνων λύσεων, μεταξύ των οποίων σύστημα επαγωγικής φόρτισης για smartphones και πλήθος USB.

Ευελιξία στις επιλογές

Την υπόσχεση να καλύψει πολλαπλά ζητούμενα εκπληρώνει και η γκάμα κινητήρων με δεδομένο ότι το Frontera είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με υβριδική τεχνολογία 48V όσο και αμιγώς ηλεκτρική και μάλιστα σε πολλαπλές διαμορφώσεις. Στην πρώτη περίπτωση, οι δυνητικοί ιδιοκτήτες του έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο εκδόσεις Hybrid με ισχύ 110 ή 145 ίππων, όπου τον πρώτο λόγο έχει ένας turbo κινητήρας εσωτερικής καύσης με χωρητικότητα 1,2 λίτρων, o οποίος συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 28 ίππων και συμπληρώνεται από αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός τοποθετεί το εφαλτήριο για τις τιμές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα του μοντέλου στα 118 γρ./χλμ. ενώ οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου περιορίζονται σε 5,2 λίτρα/100 χλμ., με ό,τι συνεπάγονται τα συγκεκριμένα μεγέθη.

Για εκείνους που προκρίνουν τη μετακίνηση χωρίς εκπομπές ρύπων το Frontera Electric προσφέρει το συγκεκριμένο προνόμιο εφοδιαζόμενο με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 113 ίππων και μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 44 kWh, που με τη σειρά της υπόσχεται αυτονομία 305 χλμ. Σύντομα θα υπάρξει και μια νέα ηλεκτρική προσθήκη στην γκάμα με αυξημένη αυτονομία, η οποία θα αγγίζει τα 400 χλμ. Σε ό,τι αφορά την έκδοση με την μπαταρία των 44 kWh, αξίζει να σημειωθεί ότι προσφέρει τη δυνατότητα φόρτισης με ισχύ έως 100 kW, κάτι που σημαίνει ότι με τη συνδρομή ταχυφορτιστή DC η μπαταρία αναπληρώνει την ενέργειά της έως το 80% σε μόλις 26 λεπτά.