Σε θέμα πρώτης προτεραιότητας ανάγει η ΝΔ την Παιδεία, με αφορμή το νομοσχέδιο για τα Πανεπιστήμια που κατέθεσε το υπουργείο Παιδείας.

Ο πρόεδρος του κόμματος Κυριάκος Μητσοτάκης σε σχετική του δήλωση επισήμανε ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είναι «ένα μεγάλο βήμα προς τα πίσω» και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «επιδιώκει τη διαίρεση, το διχασμό και τελικά την οπισθοδρόμηση. Είναι κάτι που οφείλεται σε ιδεοληψία, αλλά και σε μια κοντόφθαλμη πολιτική στρατηγική».

Επιπλέον, ο κ. Μητσοτάκης καθιστά σαφές ότι η ΝΔ όχι μόνο απορρίπτει το νομοσχέδιο που «επαναφέρει τις χειρότερες παθογένειες του παρελθόντος» αλλά και ότι θα αγωνιστεί μαζί με την Πανεπιστημιακή κοινότητα ώστε να μην περιέλθουν σε αδιέξοδο τα πανεπιστήμια και υπονομευθεί το μέλλον των νέων της Ελλάδας, όπως δηλώνει. Όπως είναι προφανές η σύγκρουση με την κυβέρνηση θα γίνει μετωπική για ένα ζήτημα που αφορά χιλιάδες οικογένειες αλλά και το ίδιο το πολιτικό σύστημα.

Αναλυτικά η δήλωση του κ. Μητοστάκη

«Το κυβερνητικό σχέδιο νόμου για τα Πανεπιστήμια αποτελεί, δυστυχώς, ένα ακόμη μεγάλο βήμα προς τα πίσω. Ένα μεγάλο βήμα προς τα πίσω σε μια περίοδο που η χώρα έχει ανάγκη να προχωρήσει μπροστά, όσο γίνεται πιο γρήγορα.

Το κυβερνητικό νομοσχέδιο δεν λύνει κανένα πρόβλημα. Το μόνο που κάνει είναι να επαναφέρει τις χειρότερες παθογένειες του παρελθόντος.

– Πλήττει ευθέως το αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων.

– Ενισχύει τον συγκεντρωτισμό και τη γραφειοκρατία.

– Καταργεί θεσμούς που συνέβαλαν στη λογοδοσία και τη διαφάνεια.

– Υποβαθμίζει τα μεταπτυχιακά προγράμματα.

– Αφαιρεί το κίνητρο διδασκαλίας.

– Δυστυχώς, ενισχύει τον κομματισμό στα Πανεπιστήμια, με τη συμμετοχή των φοιτητών στα όργανα διοίκησης, και τις αλλαγές στον τρόπο εκλογής πρυτανικών Αρχών.

– Ξαναφέρνει μια παρωχημένη και επικίνδυνη αντίληψη για το ακαδημαϊκό άσυλο, που εξυπηρετεί όσους θέλουν να μετατρέπουν τα Πανεπιστήμια σε χώρους ανομίας.

Η Παιδεία αποτελεί εθνικό κεφάλαιο. Είναι χώρος που προσφέρεται για σύνθεση και συναινέσεις. Αντ’ αυτού, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ επιδιώκει τη διαίρεση, το διχασμό και τελικά την οπισθοδρόμηση.

Είναι κάτι που οφείλεται σε ιδεοληψία, αλλά και σε μια κοντόφθαλμη πολιτική στρατηγική.

Μια στρατηγική χωρίς ορίζοντα. Δεν βλέπει ούτε τί γίνεται γύρω μας – πώς προχωρούν τα Πανεπιστήμια στις ευρωπαϊκές χώρες – ούτε τι έχουμε μπροστά μας, δηλαδή ποιες είναι οι απαιτήσεις του μέλλοντος, ώστε η χώρα να είναι ανταγωνιστική.

Η Νέα Δημοκρατία είναι αποφασισμένη να αγωνιστεί εναντίον αυτού του νομοσχεδίου, από κοινού με την ακαδημαϊκή κοινότητα.

Θα ενημερώσουμε τους πολίτες για το λάθος δρόμο, στον οποίο πάει να βάλει η Κυβέρνηση τα ελληνικά Πανεπιστήμια. Παράλληλα, θα παρουσιάσουμε τις δικές μας προτάσεις. Ξέρουμε και τί πρέπει να γίνει και πώς θα το κάνουμε πραγματικότητα.

Τα Πανεπιστήμια αποτελούν εφαλτήριο για τους νέους. Δεν θα επιτρέψουμε στον ΣΥΡΙΖΑ να τα παγιδεύσει σε αδιέξοδο. Η Ελλάδα δεν πρέπει να χάσει άλλο χρόνο».

Γαβρόγλου: Ο Μητσοτάκης να καταλάβει ότι η Παιδεία δεν είναι εμπόρευμα

«Λυπάμαι που ο κ. Μητσοτάκης επέλεξε να δώσει έναν λάθος αγώνα σε ένα λάθος γήπεδο. Πρέπει επιτέλους να καταλάβει ότι η Παιδεία δεν είναι εμπόρευμα αλλά κοινωνικό αγαθό» δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου απαντώντας στη δήλωση του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας για το Σχέδιο Νόμου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ο κ. Γαβρόγλου εκτίμησε ότι οι δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη «αποκαλύπτουν την ευθεία ιδεολογική ταύτισή του με τους Θεσμούς».

«Ακριβώς τα ίδια ακούγαμε και αντιμετωπίσαμε στη διαπραγμάτευσή μας με τους θεσμούς. Τουλάχιστον αυτούς τους πείσαμε» σχολιάζει ο κ. Γαβρόγλου.

«Είναι δυνατόν να υπερασπίζεται έναν νόμο που ήταν προϊόν κομματικών μαγειρεμάτων και στην πράξη όχι μόνο απέτυχε, αλλά όλοι θυμόμαστε ότι ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων στην πανεπιστημιακή κοινότητα; Δεν με εκπλήσσει η αντίδραση του κ. Μητσοτάκη, αφού δημοσίως έχει αποκαλέσει «πελάτες» μαθητές και φοιτητές, αποκαλύπτοντας το στυγνό νεοφιλελεύθερο πρότυπο για την εκπαίδευση. Εμείς υπερασπιζόμαστε τη γνώση ως κοινωνικό αγαθό. Δεν χωρίζουμε τους νέους σε πελάτες» και μη» λέει ο υπουργός.

«Επαναφέρουμε τη Δημοκρατία στα Πανεπιστήμια που ο νόμος Διαμαντοπούλου τσαλάκωσε και γι’ αυτό κυρίως απέτυχε» ισχυρίζεται.

Για τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, ο υπουργός αναφέρει ότι το σχέδιο νόμου «ενισχύει με πλήθος ρυθμίσεων το αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων, αποδυναμώνοντας το συγκεντρωτισμό και τη γραφειοκρατία που κυριαρχούσαν στους περισσότερους νόμους του παρελθόντος.

»Με τις ρυθμίσεις για τα μεταπτυχιακά μπαίνει μια τάξη σε ό,τι αφορά τις αυθαίρετες κοστολογήσεις ορισμένων τμημάτων που αμαυρώνουν κάθε έννοια ακαδημαϊσμού και βεβαίως δίνουμε τη δυνατότητα της απόκτησης μεταπτυχιακού τίτλου σε όσους δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια να τον αποκτήσουν. Είναι κατανοητή η αντίδραση του προέδρου της ΝΔ γιατί τα μέτρα αυτά δεν είναι νεοφιλελεύθερα, δηλαδή δεν υπακούουν στους νόμους της αγοράς.

»Ενδυναμώνουμε την αξία του ακαδημαϊκού ασύλου και τον πλουραλισμό στα ΑΕΙ γιατί αποτελεί δημοκρατική κατάκτηση στη χώρα μας και στην Ευρώπη, την οποία επικαλείται συνέχεια ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας.

»Το ότι έχει πρόβλημα με την επαναθέσπιση του ακαδημαϊκού ασύλου είναι κάτι εξαιρετικά ανησυχητικό και επικίνδυνο.

»Βεβαίως είναι στην ευθύνη της ακαδημαϊκής κοινότητας και όσων την συναποτελούν να διαφυλάξουν τις αρχές της διαφάνειας, της ακαδημαϊκότητας και της Δημοκρατίας. Η Δημοκρατία απαιτεί συνευθύνη, η ακαδημαϊκή ζωή, δε, έχει ως θεμελιώδη αρχή τη συναίνεση και όχι κομματικές ιδεοληψίες».