Περιφερειακά αεροδρόμια: Προσφορά έκπληξη έλαβε το ΤΑΙΠΕΔ

Προσφορά έκπληξη ύψους μεταξύ… 1,3 και 1,4 δισ. ευρώ έλαβε το ΤΑΙΠΕΔ από την κοινοπραξία Fraport- Slentel, για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.

Προσφορά έκπληξη ύψους μεταξύ… 1,3 και 1,4 δισ. ευρώ έλαβε το ΤΑΙΠΕΔ από την κοινοπραξία Fraport- Slentel, για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για μακράν την καλύτερη προσφορά, καθώς εκτός από το τίμημα έκπληξη, συνοδεύεται και από 400 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις. Σημειωτέον ότι η ελάχιστη αποτίμηση από τους συμβούλους PWC και Citibank ήταν 350 εκατ. ευρώ.

Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, οι υπόλοιποι υποψήφιοι κατέβαλαν προσφορές της τάξης των 800 και 900 εκατ. ευρώ.

Σαν αποτέλεσμα, το συγκεκριμένο σχήμα ανακηρύσσεται ανάδοχος του διαγωνισμού

Εγκριση των τεχνικών προσφορών
Χθες, προηγήθηκε η έγκριση των τεχνικών προσφορών και των τριών σχημάτων (Corporation America – METKA, Fraport- Slentel, και VINCI Airports– ΑΚΤOR Παραχωρήσεις), που πέρασαν έτσι όλα στην τελική φάση του διαγωνισμού.

Πρόκειται για το κρισιμότερο σημείο της διαδικασίας. Καταρχήν δεν είναι σίγουρο αν το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών θα «δώσει» αυτόματα και νικητή, καθώς δεν αποκλείεται αυτές να υπολείπονται του ελάχιστου τιμήματος, έτσι όπως το έχει προσδιορίσει ο ανεξάρτητος εκτιμητής που έχει προσλάβει το Ταμείο, δηλαδή η Price Waterhouse. (Οπως και οι οικονομικές προσφορές, έτσι και το ελάχιστο τίμημα θα «αποσφραγισθεί» σήμερα).

Σε μια τέτοια περίπτωση θα ζητηθεί από τους τρεις μνηστήρες να υποβάλλουν νέες βελτιωμένες προσφορές.

Από εκεί και πέρα, οι προσφορές των μνηστήρων θα είναι πιθανότατα σύνθετες, δηλαδή θα περιλαμβάνουν ένα εφάπαξ ποσό, μαζί με ένα ετήσιο μέρισμα που θα καταβάλλει ο ανάδοχος στο Δημόσιο καθ’ όλη τη διάρκεια παραχώρησης των 40 ετών, όπως και άλλες παραδοχές. Δεδομένης της ανάγκης να σταθμισθούν από το ΤΑΙΠΕΔ τα στοιχεία της κάθε προσφοράς (με βάση ένα ειδικό μαθηματικό τύπο), προκειμένου να είναι συγκρίσιμα με την ελάχιστη αποτίμηση, το πιθανότερο είναι ότι σήμερα απόφαση δεν θα υπάρξει. Επιπλέον, όλα τα παραπάνω θα τεθούν υπόψη του λεγόμενου συμβουλίου εμπειρογνωμόνων του Ταμείου.

Εφόσον επομένως μέσα στις επόμενες εβδομάδες ολοκληρωθούν όλες αυτές οι διαδικασίες τότε θα ανακοινωθεί και το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, χωρίς πάντα να αποκλείεται κάποιοι από τους υποψηφίους, ανάλογα και με τα αποτελέσματα, να καταθέσουν ενστάσεις.

Υψηλές προσδοκίες

Δεδομενης της δυστοκίας σε πολλούς άλλους διαγωνισμούς, το ΤΑΙΠΕΔ και η κυβέρνηση ποντάρουν πολλά στα 14 αεροδρόμια. Θεωρείται πλέον το «φιλέτο» του ελληνικού προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, κάτι που μαρτυρά και η παρουσία στην τελική φάση 3 ισχυρών σχημάτων, εξέλιξη καθόλου συνηθισμένη.

Στους περισσότερους μέχρι σήμερα διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ, στο τέλος προσφορά έφτανε να υποβάλλει μόνο ένας επενδυτής. Το μεγάλο ενδιαφέρον συνδέεται με το γεγονός ότι τα αεροδρόμια συνδέονται ευθέως με τη νούμερο ένα βιομηχανία της χώρας, τον τουρισμό.

Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η κίνηση και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια από τα 20 εκατομμύρια επιβάτες φέτος, θα ξεπεράσει τα 22 εκατομμύρια την επόμενη χρονιά.

Θυμίζουμε ότι στις δύο ομάδες που έχουν συγκροτηθεί περιλαμβάνονται τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας, πλην της Αθήνας και του Ηρακλείου.

Η πρώτη ομάδα αποτελείται από τους αερολιμένες Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου και Καβάλας. Στη δεύτερη ομάδα έχουν ενταχθεί οι αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης.

Οι νικητές του διαγωνισμού υποχρεούνται βάσει των όρων της σύμβασης παραχώρησης να πραγματοποιήσουν εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος επενδύσεις αναβάθμισης αλλά και νέα έργα επέκτασης, συνολικού ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου μετά να έχουν το δικαίωμα, να προχωρήσουν στην αύξηση των χρεώσεων ανά επιβάτη (τιμολόγια).

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk