Δεν πρόκειται για ετήσια αποτελέσματα, αλλά για στοιχεία εννεαμήνου. Κι αυτά όμως έχουν τη σημασία τους, όταν συμβαίνει κάτι για πρώτη φορά. Και είναι όντως η πρώτη φορά που η Volkswagen ξεπέρασε την Toyota σε πωλήσεις (και βεβαίως την έως πριν από λίγα χρόνια αδιαμφισβήτητα πρώτη General Motors) και έγινε η κορυφαία σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2014 ο γερμανικός όμιλος πούλησε 7,65 εκατ. αυτοκίνητα, ενώ η ιαπωνική ανταγωνίστριά του την ίδια περίοδο πούλησε 7,62 εκατ. οχήματα και διολίσθησε στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης των αυτοκινητοβιομηχανιών σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η πρωτιά ήλθε για την Volkswagen τέσσερα χρόνια νωρίτερα από το… προβλεπόμενο! Διότι το 2010 ο όμιλος είχε ανακοινώσει μιαν αναπτυξιακή στρατηγική οκταετίας που προέβλεπε να ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 10 εκατ. οχήματα το 2014 –κάτι που οι ειδικοί θεωρούν βέβαιο ότι θα συμβεί έως τα τέλη του έτους –και να κατακτήσει την πρώτη θέση των κατασκευαστών παγκοσμίως το 2018.
Προφανώς οι επιτελείς της VW όταν μιλούν για πρωτιά θεωρούν ότι αυτή θα αφορά τις πωλήσεις μιας ολόκληρης χρονιάς και όχι ενός εννεαμήνου. Το γεγονός, όμως, ότι ξεπέρασε την Toyota έστω και σε χρονική περίοδο κατά ένα τέταρτο μικρότερη του στόχου, δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο. Αλλωστε… κοντός ψαλμός αλληλούια. Σε λίγες εβδομάδες ίσως η γερμανική εταιρεία καταφέρει να καταγράψει πρωτιά και σε ετήσια βάση.
«Κλειδί» η Κίνα
Σε τρεις αιτίες αποδίδουν οι ειδικοί την πρωτιά της VW.
– Πρώτον στο δυναμισμό της κινεζικής αγοράς αυτοκινήτου, που είναι η κορυφαία παγκοσμίως. Και στο επίτευγμα ασφαλώς της γερμανικής εταιρείας να γίνει τα τελευταία χρόνια η αδιαμφισβήτητη ηγέτιδα της κινεζικής αγοράς –από την αρχή του έτους έχει πουλήσει εκεί 2,7 εκατ. αυτοκίνητα.
– Δεύτερον στο ότι ο γερμανικός όμιλος διαθέτει στην αγορά δώδεκα επωνυμίες (Audi, Seat, Skoda, Bentley, Lamborghini, Ducati, Porsche, Bugatti, MAN, Scania, VW Commercial και βεβαίως Volkswagen), ενώ η Toyota διαθέτει μόνο τέσσερις (Toyota, Lexus, Daihatsu και τα φορτηγά Hino).
– Τρίτον στο γεγονός ότι ο γερμανικός όμιλος μόλις πέρυσι συνυπολόγισε για πρώτη φορά στις συνολικές πωλήσεις του τις πωλήσεις των επωνυμιών που ειδικεύονται στην κατασκευή φορτηγών, της MAN και της Scania δηλαδή.