Οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές στα κοινωνικά δίκτυα

Φτωχές σε πρωτογενές υλικό, χωρίς έμπνευση και κυρίως χωρίς διαδραστική επικοινωνία με τους υπόλοιπους χρήστες του Διαδικτύου,

Φτωχές σε πρωτογενές υλικό, χωρίς έμπνευση και κυρίως χωρίς διαδραστική επικοινωνία με τους υπόλοιπους χρήστες του Διαδικτύου, είναι οι παρουσίες των περισσότερων υποψηφίων για τις ευρωεκλογές στα κοινωνικά δίκτυα. Σε μια εποχή όπου η πλειονότητα των Ελλήνων που δραστηριοποιείται στο Internet επισκέπτεται τα δίκτυα αυτά, οι πολιτικοί μας, ή όσοι για πρώτη φορά ασχολούνται με την πολιτική, φαίνεται να μην έχουν ιδέα για την επίδραση που έχουν οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και για τις ευκαιρίες που μπορούν να προσφέρουν σε έναν νέο άνθρωπο που επιθυμεί να κάνει καριέρα στην πολιτική και να έρθει σε επαφή με τους πιθανούς ψηφοφόρους του.
Η πλειονότητα των υποψηφίων αντιμετωπίζει τις ιστοσελίδες αυτές σαν πίνακα ανακοινώσεων, όπου αναρτά παραπομπές σε εμφανίσεις της σε άλλα μέσα ενημέρωσης, έντυπα και ηλεκτρονικά. Τα περισσότερα ποστ που ανεβάζει είναι του τύπου «εδώ μπορείτε να δείτε την εμφάνισή μου στο τοπικό κανάλι του Αγρινίου» ή «διαβάστε εδώ τη συνέντευξη που έδωσα στο site orestiadanews» ή «διαβάστε εδώ κάτι που έγραψα στην εφημερίδα τάδε». Οι χρήστες που μπαίνουν στον κόπο να ακολουθήσουν τις παραπομπές τους είναι ελάχιστοι, γεγονός που αποδεικνύει ότι οι υποψήφιοι χρησιμοποιούν το λάθος μέσο με λανθασμένο τρόπο.
Πολλοί από τους υποψηφίους έχουν ανοίξει τις σελίδες τους στο Facebook το τελευταίο διάστημα, γεγονός που σημαίνει ότι τις έχουν δημιουργήσει αποκλειστικά και μόνο για ψηφοθηρικούς λόγους. Στο πλαίσιο αυτό ιδιαίτερα αλγεινή εντύπωση προκαλεί η σχεδόν παντελής έλλειψη αρνητικών τοποθετήσεων από τους σχολιαστές, γεγονός που σημαίνει ότι επιβάλλεται σκληρή λογοκρισία από τους διαχειριστές των προφίλ και των ιστοσελίδων.
Για παράδειγμα, πολύ συχνά σε κάποιο από τα ποστ του υποψηφίου διαβάζεις από κάτω «δείτε τα υπόλοιπα 50 σχόλια» και όταν πατάς το λινκ διαπιστώνεις ότι έχουν απομείνει μόνο τα πέντε, από τα οποία τα τέσσερα είναι θετικά και το πέμπτο δοξαστικό. Φαίνεται ότι κάποιοι υποψήφιοι για την Ευρωβουλή είναι αλλεργικοί στον ανοιχτό διάλογο και την ανταλλαγή απόψεων. Δεν αμφιβάλλει κανείς ότι υπάρχουν και τα τρολς που μοναδικό σκοπό έχουν να προσβάλουν, αλλά το ποσοστό των διαγραμμένων σχολίων είναι τόσο υψηλό που δεν μπορεί να αφορά μόνο αυτές τις περιπτώσεις.
Επίσης οι θετικές ψήφοι των επισκεπτών, τα γνωστά Likes, είναι ελάχιστα, γεγονός που θα έπρεπε να βάλει σε σκέψεις τους υποψηφίους.
Οι εκπλήξεις που επιφυλάσσουν οι υποψήφιοι είναι ελάχιστες και οι περισσότερες μάλλον δυσάρεστες. Για παράδειγμα, η σελίδα του κ. Γ. Αμυρά (1.178 Likes), ενός νέου ανθρώπου που θα περίμενε κανείς να διαχειρίζεται την παρουσία του στο Facebook με πιο δημιουργικό τρόπο. Αντιθέτως αν περιηγηθεί κανείς στη σελίδα του διαπιστώνει ότι ο κ. Αμυράς… ταξιδεύει στην Ελλάδα, αυτή τη φορά όχι για λογαριασμό της ΕΡΤ, αλλά της ΝΔ. Τον τελευταίο καιρό βρέθηκε στην περιοχή του Εβρου, όπου είχε συναντήσεις με τοπικούς παράγοντες και φωτογραφήθηκε με τον αγαπημένο του κουμπάρο, τον Αντώνη Σαμαρά (απλή συνωνυμία). Ο κ. Αμυράς ανεβάζει φωτογραφίες όπου ποζάρει κάτω από πινακίδες σήμανσης της Τροχαίας με τοπωνύμια (Προβατώνας, Σουφλί, Διδυμότειχο).
Εκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι προσδοκά την ημέρα που στο εσωτερικό του οχυρού Λίσσε «θα τεθεί σε λειτουργία το διαδραστικό παιχνίδι Follow the Fox (Ακολούθα την Αλεπού)». Μας εξηγεί ότι «πρόκειται για ένα ομαδικό πρόγραμμα προσομοίωσης της μάχης που έγινε εδώ στις 6 -10 Απριλίου του 1941 μεταξύ των Ελλήνων και των γερμανών ναζί. Το σενάριο του παιχνιδιού βασίζεται στα πραγματικά γεγονότα και μπορούν να συμμετάσχουν ως 20 παίκτες οι οποίοι θα παραμείνουν στο Οχυρό με εναλλασσόμενες βάρδιες για 24 ώρες!» σημειώνει ο κ. Αμυράς για τον οποίο η Ιστορία είναι προφανώς κάτι σαν ένα παιχνίδι paintball.
Αντιθέτως η παρουσία της Ελίζας Βόζεμπεργκ (4.072 Likes) στο Facebook είναι πιο λουστραρισμένη πολιτικά. Πρόσφατα ξεκίνησε την περιοδεία της στην Κόρινθο, αλλά το βίντεο που ανέβασε για να αναγγείλει το γεγονός έχει μόνο 90 views στο ΥouΤube.

«Στην έξοδο της Ελλάδας από την κρίση οι μόνοι ήρωες είναι οι πολίτες αυτής της χώρας, που τα τελευταία δύο χρόνια έκαναν πραγματικές θυσίες για να βγούμε από την κρίση. Και τα καταφέραμε!»
σημειώνει στις 28 Απριλίου. Μόνο δύο χρόνια; Μάλλον ο χρόνος τρέχει διαφορετικά στο παράλληλο σύμπαν της κυρίας Βόζεμπεργκ. «Ελίζα, μην ξεχνάς τους ομολογιούχους» γράφει ένας σχολιαστής, γεγονός που σημαίνει ότι στο σύμπαν που προαναφέραμε πρέπει να υπάρχουν πολύ σημαντικά προβλήματα.
Και εδώ η αμφίδρομη επικοινωνία υστερεί με λίγα Likes και ακόμη λιγότερα σχόλια. Σε ένα ποστ, στην παρότρυνση να δούμε τα υπόλοιπα 100 σχόλια διαπιστώνουμε ότι έχουν απομείνει μόνο δύο. Εκείνο που προκαλεί θυμηδία είναι η τάση της κυρίας Βόζεμπεργκ για μοναδικές εμπειρίες. Διαβάζουμε: «Η περιοδεία μου στη Βόρεια Ελλάδα είναι μια μοναδική εμπειρία!». «Η σημερινή εκδήλωση στο Επιμελητήριο Δωδεκανήσου στη Ρόδο ήταν μια μοναδική εμπειρία» σημειώνει.
Η Μαρία Σπυράκη (1.757 Likes) μπορεί να «πήρε στο μαξιλάρι της» σημαντικές ειδήσεις, αλλά δυστυχώς δεν πήρε και τις φωτογραφίες από την παιδική της ηλικία τις οποίες αναρτά στο Facebook και οι οποίες ελάχιστο ενδιαφέρον έχουν για κάποιον ψηφοφόρο.

«Νέα μέτρα δεν υπάρχουν. Και αυτό δεν συμβαίνει επειδή το λέει η κυβέρνηση, συμβαίνει γιατί στην πράξη όλες οι δυσμενείς προβλέψεις από την πλευρά της τρόικας διαψεύστηκαν»
γράφει. Μήπως γνωρίζει ότι υπάρχουν αλλά προτιμάει να πάρει και αυτή την πληροφορία στο μαξιλάρι της;
Στον ΣΥΡΙΖΑ έχουν πρόβλημα με το χιούμορ. Εχει κανείς την εντύπωση ότι τα χιουμοριστικά σχόλια των υποψηφίων του ΣΥΡΙΖΑ θα μπορούσαν από μόνα τους να ανατρέψουν την υπερθέρμανση του πλανήτη. Για παράδειγμα, διαβάζουμε στο προφίλ του Δ. Παπαδημούλη (10.623 Likes) στο Facebook: «Ο γιος Μπαλτάκου συνεπλάκη με βουλευτές της ΧΑ μέσα στο κτίριο της Βουλής; Αν ναι, απαιτούνται μέτρα. Πρόκειται για «ενδοοικογενειακή» βία!».
Από την πλευρά του ο Στέλιος Κούλογλου παραπέμπει συνεχώς σε αναρτήσεις στο tvxs με αποτέλεσμα να δημιουργεί σύγχυση στους επισκέπτες για το τι είναι πιο σημαντικό για τον υποψήφιο: η Ευρωβουλή ή η ιστοσελίδα του.
O υποψήφιος με Το Ποτάμι Κ. Αργυρός σημειώνει: «Σήμερα Σαλονίκη… Αύριο Χυτήριο… Κυριακή στον Βόλο… We keep walking!» έχοντας μάλλον μπερδέψει Ευρωβουλή με Johnny Walker.

ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ
Νέα ξύλινη πολιτική γλώσσα
Εκείνο που με τρόμο διαπιστώνει κανείς ερχόμενος σε επαφή με την παρουσία των υποψηφίων στα κοινωνικά δίκτυα είναι η χρήση μιας νέας ξύλινης πολιτικής γλώσσας. Ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα:
«Αρκετοί συμπατριώτες μας λέν’ ένα «έχε γεια» και ή μετακομίζουν στα ξένα ή πηδάν (sic) απ’ τα μπαλκόνια, γιατί πραγματικά οι πολιτικοί της συγκυβέρνησης διαχρονικά από το 2010 έως σήμερα τους απέσπασαν (sic) την περηφάνια» Αρης Βατάλης (ΑΝΕΛ) (57 members) 1 Μαΐου.
«Επιβάλλεται να σταματήσει πλέον η χώρα να θυσιάζεται στο βωμό της παγκοσμιοποίησης και της ισχύος των λίγων» Δήμητσα Αντιγόνη (84 Likes) ΑΝΕΛ.
«Μιλήσαμε για τις ανάγκες του «Επιχειρείν» στη λεκάνη του Νευροκοπίου…» Γιώργος Αμυράς.
«Τέλος στον κατήφορο της χρεοκρατίας και της βάρβαρης λιτότητας. Ριζική παραγωγική ανασυγκρότηση με βάση την αειφόρο ανάπτυξη που θα αξιοποιεί τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και θα προσφέρει καλύτερη ποιότητα ζωής για όλους» Μόνικα Ακερμανς (Οικολόγοι – 93 Likes).
«Η υποστήριξη της ελληνικής ταυτότητας και της διαπολιτισμιαμικής συνεργασίας είναι ζητήματα καθημερινότητας για την Ευρώπη των πολιτών» Κατερίνα Μπατζελή (3528 Likes) – Ελιά.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk