«Μία επίσκεψη, μία αίτηση, υπηρεσίες του Δημοσίου στο λεπτό». Με σύνθημα «Τη μια στιγμή το θέλεις, την άλλη το έχεις», τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) είναι τώρα online με φορείς του Δημοσίου και εξυπηρετούν ακόμα πιο άμεσα.
Αυτός είναι ο βασικός άξονας της προσπάθειας που κάνει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης ώστε να διευρυνθούν οι υπηρεσίες που παρέχονται από τα ΚΕΠ προς τους πολίτες.
Τέσσερις είναι οι νέες υπηρεσίες που παρέχονται από τα μέσω της online σύνδεσης με υπηρεσίες του Δημοσίου:
–Φορολογική ενημερότητα μέσω online και φυσικής παρουσίας. Απαιτείται έγγραφο αποδεικτικό της ταυτότητας του αιτούντος, έγγραφο αποδεικτικό της άμεσης συσχέτισης του ΑΦΜ που θα εισαχθεί στην εφαρμογή και του άμεσα ενδιαφερομένου, αριθμός ειδοποίησης που χρειάζεται σε ένα από τα δικαιολογητικά.
–Ασφαλιστική ενημερότητα ΙΚΑ και βεβαίωση οικοδομοτεχνικού έργου.
–Πιστοποιητικά δημοτολογίου: βεβαιώσεις οικογενειακής κατάστασης, γέννησης, ιθαγένειας, όπως και βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης για τον ΟΓΑ
–Πιστοποιητικά ΝΑΤ: ύψος μηνιαίων αποδοχών κύριας και επικουρικής σύνταξης, βεβαίωση ετήσιων αποδοχών για φορολογική χρήση, συγκεντρωτικό εκκαθαριστικό σημείωμα εξαμήνου.
Στ. Μπένος: «Δημοκρατία της καθημερινότητας»
Η παρουσίαση για τις νέες υπηρεσίες έγινε από τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ.
Κυριάκο Μητσοτάκη και την υφυπουργό κυρία
Εύη Χριστοφιλοπούλου παρουσία του κ.
Σταύρου Μπένου.
Όπως τόνισε ο κ. Μητσοτάκης, ο κ. Μπένος ήταν «εμπνευστής και υλοποιητής του θεσμού των ΚΕΠ, σε μία εποχή που έπρεπε να παλέψει κόντρα στη γραφειοκρατία του Δημοσίου αλλά και στο πολιτικό σύστημα της εποχής για την ανάγκη δημιουργίας του θεσμού». Υπογράμμισε δε ότι «η παρουσία του σηματοδοτεί τη συνέχεια ενός δοκιμασμένου θεσμού που έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των πολιτών».
Ο κ. Μπένος, ιδιαίτερα συγκινημένος, χαρακτήρισε τα ΚΕΠ «υποκαταστήματα του κράτους» με τις δυνατότητες που ανοίγονται «για να περάσουμε από την πρώτη γενιά ηλεκτρονικών προϊόντων στην επόμενη φάση της διεκπεραίωσης πολυσύνθετων εργασιών από τα ΚΕΠ, π.χ. αδειοδοτήσεις. Είναι μια άλλη όψη της δημοκρατίας, της δημοκρατίας της καθημερινότητας».
Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στη αποδοχή που έχει ο θεσμός. Σημείωσε χαρακτηριστικά:
* 9 στους 10 πολίτες που επισκέπτονται τα ΚΕΠ δηλώνουν ικανοποιημένοι από την εξυπηρέτηση των ΚΕΠ.
* 1.060 ΚΕΠ λειτουργούν σήμερα σε 325 δήμους.
* 3.500.000 επισκέφτηκαν τα ΚΕΠ το τελευταίο τρίμηνο.
* 2.390 είναι οι υπάλληλοι του κλάδου διεκπεραίωσης υποθέσεων πολιτών, ενώ περίπου 1.500 οι δημοτικοί υπάλληλοι.
Και e-παράλοβο
Όπως ανακοίνωσε ο κ. Μητσοτάκης, μέσα στους επόμενους μήνες οι πολίτες θα μπορούν να εξυπηρετούνται από τα ΚΕΠ και σε σχέση με το κοινωνικό οικιακό τιμολόγιο, το e-παράβολο, καθώς και πιστοποιητικά στρατολογίας.
Επιπλέον, η online σύνδεση των ΚΕΠ με φορείς του Δημοσίου δίνει από σήμερα τη δυνατότητα σε πολίτες και επιχειρήσεις να έχουν βασικές υπηρεσίες με μία μόνο αίτηση, με μία μόνο επίσκεψη, γρήγορα και χωρίς ταλαιπωρία.
«Στόχος είναι να υπάρχει μια πύλη εισόδου του πολίτη για όλες τις συναλλαγές του με το κράτος, είτε είναι η φυσική πύλη των ΚΕΠ, είτε η αντίστοιχη ψηφιακή του “ΕΡΜΗ”» τόνισε η κυρία Χριστοφιλοπούλου.