Σύμφωνο συνεργασίας για τη χρηματοδότηση του έργου που αφορά την ανάπλαση της Πανεπιστημίου, την επέκταση του τραμ και τις συναφείς κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Κέντρο της Αθήνας υπέγραψαν σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος κ. Σταύρος Καλαφάτης και ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιάννης Σγουρός.

Με το σύμφωνο αυτό, τα δύο συμβαλλόμενα μέρη δηλώνουν τη βούλησή τους να συνεργαστούν προκειμένου να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση των έργων από κοινοτικά προγράμματα προϋπολογισμού 78.500.000 ευρώ.
Το έργο αναμένεται να ενταχθεί εντός των επόμενων εβδομάδων στο ΕΠΠΕΡΑΑ (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη») και όπως δήλωσαν σήμερα οι κ. κ. Καλαφάτης και Σγουρός, ο διαγωνισμός μπορεί να προκηρυχθεί εντός του επόμενου τριμήνου, ώστε το έργο να υλοποιηθεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Ειδικότερα, το έργο αποτελείται από δυο υποέργα. Το πρώτο για την ανάπλαση της Πανεπιστημίου έχει φορέα υλοποίησης και χρηματοδότησης το ΥΠΕΚΑ (ΕΠΠΕΡΑΑ) και προϋπολογισμό 37.974.000 ευρώ. Το δεύτερο για την επέκταση της διπλής γραμμής Τραμ έχει φορέα χρηματοδότησης το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «ΠΕΠ Αττικής» και προϋπολογισμό 40.526.00 Ευρώ. Ωστόσο, το ΠΕΠ Αττικής θα εκχωρήσει στο ΕΠΠΕΡΑΑ το αναλογούν σε αυτό ποσό και εκείνο θα προβεί στην αντίστοιχη πρόσκληση προς το Αττικό Μετρό.
«Πριν από τρεις μήνες είχαμε συναντηθεί πάλι και είχαμε πει ότι θα υλοποιηθεί το έργο. Και σήμερα υπογράφουμε τη σύμβαση. Ευχόμαστε να δούμε το έργο ολοκληρωμένο ακόμη και μέσα στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ», δήλωσε ο κ. Σγουρός.
Το πρώτο έργο για την ανασυγκρότηση του κέντρου της Αθήνας, αφορά την ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου και, μεταξύ άλλων, θα περιλαμβάνει ειδικές διαδρομές ταξί και λεωφορείων, ποδηλατοδρόμο και γραμμή τραμ έως την οδό Πατησίων. Στο εγκάρσιο προς την Πανεπιστημίου οδικό δίκτυο και στη ζώνη μεταξύ των οδών Σταδίου και Ακαδημίας δημιουργείται δίκτυο πεζοδρόμων και οδός ήπιας κυκλοφορίας. Επιπλέον, αναδιαμορφώνονται οι πλατείες Δικαιοσύνης και Ομονοίας ενώ το τμήμα της οδού Πατησίων, από την Πανεπιστημίου μέχρι την οδό Μάρνη, αποδίδεται για χρήση στα Δημόσια Μέσα Μετακίνησης και τους πεζούς με διεύρυνση των πεζοδρομίων μέχρι το Αρχαιολογικό Μουσείο.
Σε αυτό το υποέργο περιλαμβάνονται βιοκλιματικές δαπεδοστρώσεις, φυτεύσεις, στέγαστρα, κιόσκια, σιντριβάνια, ανακύκλωση όμβριων, υπόγειες δεξαμενές, αντλιοστάσια κλπ.
Το δεύτερο υποέργο αφορά την επέκταση διπλής γραμμής τραμ, μήκους 2,1 χλμ. από το Σύνταγμα μέχρι την πλατεία Αιγύπτου καθώς και κυκλοφοριακές και συγκοινωνιακές ρυθμίσεις. Επίσης, θα κατασκευαστούν τέσσερις νέες στάσεις («Τριλογία», «Ρεξ», «ΕΜΠ» και «Πλ. Αιγύπτου») και θα διαμορφωθεί μια αποβάθρα στην στάση τραμ «Σύνταγμα». Για την τροφοδοσία της γραμμής προβλέπεται η κατασκευή δύο υποσταθμών και στο κεντρικό τμήμα του έργου η τροφοδοσία θα είναι χωρίς υπέργεια καλώδια ηλεκτροδότησης αλλά με χρήση της τεχνολογίας υπερπυκνωτών.