• Αναζήτηση
  • Ανδρες, αφήστε τον καφέ και πιείτε πράσινο τσάι

Ερευνητές στην Ελβετία υποστηρίζουν ότι όσον αφορά τους άνδρες το ιδανικότερο ρόφημα για να ξεκινήσουν την ημέρα τους δεν είναι ο καφές αλλά το πράσινο τσάι. Οπως αναφέρουν, το πράσινο τσάι προσφέρει πιο αποτελεσματική εγκεφαλική διέγερση από ότι ο καφές. Σύμφωνα με τους ερευνητές το πράσινο τσάι έχει ευεργετικές επιπτώσεις στον μηχανισμό της μνήμης και στη γνωστική ικανότητα.

Ερευνητές στην Ελβετία υποστηρίζουν ότι όσον αφορά τους άνδρες το ιδανικότερο ρόφημα για να ξεκινήσουν την μέρα τους δεν είναι ο καφές αλλά το πράσινο τσάι. Οπως υποστηρίζουν, το πράσινο τσάι έχει ευεργετική επίδραση στον μηχανισμό της μνήμης αλλά και στη γνωστική ικανότητα.

Οι ερευνητές χώρισαν 12 άνδρες σε δύο ομάδες: τα μέλη της μίας ομάδας έπιναν ένα ρόφημα που περιείχε εκχύλισμα πράσινου τσαγιού και τα μέλη της άλλης κατανάλωναν το ρόφημα χωρίς το εκχύλισμα.

Οι ερευνητές μελέτησαν τις επιπτώσεις των δύο ροφημάτων στον εγκέφαλο των ανδρών ενώ εκείνοι εκτελούσαν ασκήσεις μνήμης με χρήση μαγνητικής τομογραφίας. Διαπίστωσαν ότι στους άνδρες που έπιναν πράσινο τσάι εμφανιζόταν αυξημένη δραστηριότητα του έξω ραχιαίου προμετωπιαίου φλοιού, μιας περιοχής του εγεφάλου που σχετίζεται με τη λεγόμενη «λειτουργική μνήμη» η οποία συνδέεται με τη συγκέντρωση και την επίλυση προβλημάτων λογικής και μαθηματικών.

Το μυστικό

Οπως φαίνεται η ευεργετική επίδραση του πράσινου τσαγιού στον εγκέφαλο οφείλεται σε μια ομάδα ουσιών που περιέχονται σε αυτό, τις πολυφαινόλες. Πρόκειται για ουσίες που βοηθούν στη διαστολή των αιμοφόρων αγγείων και επιταχύνουν τη ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο. «Το πράσινο τσάι είναι πιθανό να εμποδίζει την καταστροφή νευροδιαβιβαστών όπως η ντοπαμίνη και η επινεφρίνη που παίζουν ρόλο στην εγκεφαλική λειτουργία» αναφέρει ο Στεφάν Μπόργκβαρντ, του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Βασιλείας, εκ των επικεφαλής της έρευνας που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «European Journal of Clinical Nutrition».

One Channel