Volvo V40

Προσεγγίζοντας το µικροµεσαίο Volvo από την παραδοσιακή πλευρά της σουηδικής φίρµας, γνωρίζεις εκ των προτέρων ότι αυτό είναι αναµφίβολα ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα που µπορείς να οδηγήσεις. Με τον αερόσακο πεζού – σε παγκόσµια «πρώτη» – και το σύστηµα City Safety για την αποφυγή συγκρούσεων σε ταχύτητες κίνησης έως 50 χλµ./ώρα στον βασικό εξοπλισµό όλων των εκδόσεων, η εµµονή στην ασφάλεια ικανοποιείται στο ακέραιο προτού καν δεις τα υπόλοιπα συστήµατα που περιλαµβάνονται στον προαιρετικό εξοπλισµό.

Ενας δεύτερος λόγος για να ενδώσεις στον πειρασµό που προκαλεί το συνολικό πακέτο «V40» είναι η τιµή του, από 21.070 ευρώ µε όφελος απόσυρσης για τη βενζινοκίνητη έκδοση T3 των 1,6 λίτρων µε 150 ίππους και από 21.970 ευρώ για την πετρελαιοκίνητη D2 των 1,6 λίτρων, απόδοσης 115 ίππων. Στη δεύτερη έκδοση η κατανάλωση περιορίζεται στα 3,6 λίτρα/100 χλµ. και οι εκποµπές CO2 κυµαίνονται από 94 έως 99 γραµµ./χλµ., ανάλογα µε το µέγεθος των τροχών, άρα ικανοποιείται και µε το παραπάνω το αίτηµα των ηµερών για το µικρότερο δυνατό κόστος χρήσης.

Πέρα από τις «βασικές» εκδόσεις, υπάρχει µια ακόµη στην γκάµα των βενζινοκινητήρων, η T4 στα 1,6 λίτρα µε 180 ίππους και δύο δίλιτρες πετρελαιοκίνητες, D3 και D4, απόδοσης 150 και 177 ίππων αντιστοίχως.

Ανεξαρτήτως έκδοσης, µπορεί κανείς να επιλέξει µεταξύ δυναµικού και σπορ πλαισίου, µε επιπλέον χρέωση 460 ευρώ για το δεύτερο, το οποίο διαθέτει πιο σφιχτή ανάρτηση, µε διαφορετικές ρυθµίσεις αµορτισέρ/ελατηρίων και νέες αντιστρεπτικές ράβδους, στοιχεία που διευρύνουν τα περιθώρια πρόσφυσης του V40 χωρίς επιπτώσεις στον τοµέα της άνεσης.

Αυτά, σε συνδυασµό µε την παραµετροποίηση του συστήµατος ελέγχου και πρόσφυσης (DSTC) και του βαθµού υποβοήθησης του τιµονιού, κάνουν το V40 ένα αυτοκίνητο που θέλεις να οδηγείς, «βγάζοντας» στον δρόµο την προσπάθεια των σουηδών µηχανικών να δηµιουργήσουν αποστάσεις από τον συνήθη ανταγωνισµό τους.

Προσωπικά, θα επέλεγα είτε την diesel έκδοση D2 είτε τη βενζινοκίνητη T4, για ένα µοντέλο µε χώρους για τέσσερις/πέντε ενηλίκους, premium υλικά κατασκευής και πορτµπαγκάζ από 335 λίτρα, σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισµού – Optimum, Kinetic, Momentum και Summum. Οσο για τον προαιρετικό εξοπλισµό, δείτε κάποια από τα ηλεκτρονικά συστήµατα ασφαλείας (υποβοήθησης παράλληλης στάθµευσης στον ελάχιστο δυνατό χώρο, διατήρησης πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας, διατήρησης της απόστασης από το προπορευόµενο όχηµα και της ανίχνευσης πεζών µπροστά από το αυτοκίνητο και άλλων οχηµάτων πίσω από αυτό) και θα καταλάβετε πού βρίσκεται η προστιθέµενη αξία του V40.

Βλέπεις ό,τι θέλεις

Στον προαιρετικό εξοπλισµό του V40, µε κόστος 392 ευρώ, περιλαµβάνεται ψηφιακός πίνακας οργάνων µε έγχρωµη οθόνη 8 ιντσών και 3 οπτικές επιλογές. Στην Elegance µε το πορτοκαλί φόντο διατηρείται η κλασική µορφή απεικόνισης, ενώ στην Eco η πράσινη απόχρωση παραπέµπει στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση µε τον µετρητή οικονοµίας και τις ενδείξεις για τη στιγµιαία και µέση κατανάλωση να φαίνονται διαρκώς. Στην επιλογή Performance κυριαρχούν το ψηφιακό ταχύµετρο και οι ενδείξεις για τη διαθέσιµη, κάθε στιγµή, ισχύ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Αφιερώματα
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk