Ανθρώπινο γάλα… αγελάδας!

Κινέζοι ερευνητές δημιούργησαν γενετικώς τροποποιημένες αγελάδες που παράγουν ανθρώπινο γάλα. Οι επιστήμονες από τα Κρατικά Εργαστήρια Αγροβιοτεχνολογίας στο Γεωργικό Πανεπιστήμιο της Κίνας εισήγαγαν ανθρώπινα γονίδια σε 300 γαλακτοπαραγωγούς αγελάδες προκειμένου να αποκτήσει το γάλα τους τις ιδιότητες του ανθρώπινου μητρικού γάλακτος. Οι ειδικοί που βρίσκονται πίσω από τη μελέτη πιστεύουν ότι το γάλα γενετικώς τροποποιημένων αγελάδων μπορεί να αποτελέσει ασφαλές υποκατάστατο του μητρικού γάλακτος καθώς και του «ξένου» γάλακτος που καταναλώνουν σήμερα πολλά βρέφη αλλά θεωρείται κατώτερο του μητρικού. Εκτιμούν ότι θα παρέλθει περίπου μία δεκαετία προτού ανθρώπινο γάλα… αγελάδας κυκλοφορήσει ευρέως. Η νέα μελέτη, όμως, η οποία διεξάγεται με τη στήριξη μεγάλης κινεζικής εταιρείας βιοτεχνολογίας, έχει ήδη συναντήσει αντιδράσεις οργανώσεων που εναντιώνονται στα γενετικώς τροποποιημένα τρόφιμα. Εκπρόσωποι αυτών των οργανώσεων αμφισβήτησαν την ασφάλεια του γάλακτος που προέρχεται από γενετικώς τροποποιημένες αγελάδες τόσο σε ό,τι αφορά την ανθρώπινη υγεία όσο και σε ό,τι αφορά την υγεία των ζώων.

Νέο εμβόλιο για τον HIV

Ενα εμβόλιο το οποίο μπορεί να «εξολοθρεύσει» τον ιό ΗΙV του ΑΙDS είναι πιθανό να περάσει σε φάση κλινικών δοκιμών μέσα στον επόμενο χρόνο. Το αισιόδοξο νέο έρχεται από διεθνή ομάδα ειδικών, η οποία αναφέρει ότι το εμβόλιο που ανέπτυξε έχει την ικανότητα να προσαρμόζεται στις μεταλλάξεις του ιού. Το γεγονός αυτό είναι άκρως σημαντικό καθώς η ικανότητα που έχει ο ΗΙV να μεταλλάσσεται γρήγορα συχνά αποτελεί μεγάλο εμπόδιο για τους ερευνητές που προσπαθούν να δημιουργήσουν θεραπευτικά εμβόλια. Τα «παραδοσιακά» εμβόλια για τον ΗΙV είναι σχεδιασμένα να ενεργοποιούν το ανοσοποιητικό σύστημα των ασθενών ώστε να αναγνωρίζει συγκεκριμένα φυσικά παραγόμενα από τις πρωτεΐνες του ιού αμινοξέα. Το νέο εμβόλιο μοιάζει με «μωσαϊκό» που έχει πολλές ψηφίδες: αποτελείται δηλαδή από πολλές ομάδες συνθετικών, παραγόμενων σε υπολογιστή, αλληλουχιών πρωτεϊνών. Με αυτόν τον τρόπο το ανοσοποιητικό σύστημα ενεργοποιείται ώστε να αποκρίνεται σε πολλές και διαφορετικές μεταλλάξεις του ΗΙV.

Ο εξάδελφος του T. Rex

Παλαιοντολόγοι στην Κίνα ανακάλυψαν ένα άγνωστο έως σήμερα είδος δεινοσαύρου το οποίο, όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία της μελέτης του, ανήκε στην ίδια οικογένεια με τον Τυραννόσαυρο Ρεξ (θηρόποδα) και ήταν εξίσου μεγάλος και μοχθηρός. Ο τρομακτικός αυτός δεινόσαυρος είχε μήκος περίπου 11 μ., ύψος γύρω στα 4 μ. και ζύγιζε περίπου 6 τόνους. Την ανακάλυψη έκανε διεθνής επιστημονική ομάδα από τη Μ. Βρετανία και την Κίνα στην περιοχή Τσουτσένγκ που βρίσκεται στην ανατολική επαρχία Σαντόνγκ της Κίνας. Το όνομα που δόθηκε στον δεινόσαυρο είναι Ζhuchengtyrannus magnus, που σημαίνει Μέγας Τύραννος από το Τσουτσένγκ. Οι Τυραννόσαυροι ζούσαν στη Βόρεια Αμερική και στην Ασία κατά την ύστερη Κρητιδική περίοδο, πριν από 99-65 εκατ. χρόνια. Ηταν κυνηγοί αλλά και «ρακοσυλλέκτες», δηλαδή εκμεταλλεύονταν την ισχύ τους και άρπαζαν θηράματα που είχαν κυνηγήσει και εξοντώσει άλλα ζώα.

Η καρδιά θα φορτίζει τα κινητά και τα gadgets

Θεωρητικά ακόμη και η πιο μικρή κίνηση (π.χ. το κούνημα ενός δακτύλου) μπορεί να παραγάγει ενέργεια. Επιστήμονες του Georgia Τech των ΗΠΑανέπτυξαν μια τεχνολογία που εκμεταλλεύεται αυτή την ιδιότητα. Κατασκεύασαν μια μικροσκοπική γεννήτρια που αποτελείται από νανοσύρματα οξειδίου του ψευδαργύρου, τα οποία είναι 500 φορές πιο λεπτά από μια ανθρώπινη τρίχα μαλλιών και παράγουν ηλεκτρισμό ακόμη και από τις πιο μικρές κινήσεις του σώματος. Υποστηρίζουν ότι θα συνεχίσουν την έρευνά τους για να βρουν τρόπο να εκμεταλλευτούν τους κτύπους της καρδιάς για την παραγωγή της απαραίτητης ενέργειας φόρτισης των ηλεκτρονικών συσκευών. «Πρόκειται για μια εξέλιξη που αποτελεί ορόσημο στην προσπάθεια κατασκευής φορητών ηλεκτρονικών συσκευών που θα φορτίζονται από την κίνηση του ανθρώπινου σώματος και δεν θα χρειάζονται μπαταρίες ή ηλεκτρική ενέργεια για να λειτουργήσουν. Η νανογεννήτρια που φτιάξαμε έχει απεριόριστες εφαρμογές και πιστεύουμε ότι μπορεί να αλλάξει τις ζωές των ανθρώπων» ανέφερε ο καθηγητής Ζονγκ Λιν Γουάνγκ, επικεφαλής της έρευνας.

Ουσία που ξεπικρίζει τις τροφές

Η κατάποση πικρών φαρμάκων ή η κατανάλωση κάποιων διαιτητικών ροφημάτων και αναψυκτικών που δεν έχουν την καλύτερη γεύση αναμένεται να θεωρείται μελλοντικά πιο ευχάριστη εμπειρία. Και αυτό χάρη σε μια νέα ουσία η οποία μπλοκάρει την ικανότητα ανίχνευσης των πικρών γεύσεων από τους γευστικούς κάλυκες στη γλώσσα.
Πρόκειται για την GΙV3616, η ανακάλυψη της οποίας ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της Αμερικανικής Εταιρείας Χημικών στην Καλιφόρνια. Η ουσία μπορεί μελλοντικά να προστίθεται σε πικρές τροφές, σε ροφήματα και φάρμακα ώστε να τους χαρίζει πιο ωραία γεύση.

Πυρηνική έκρηξη «έβαψε» κόκκινο τον Αρη

Σύμφωνα με μια νέα θεωρία, ο πλανήτης Αρης δεν είχε πάντοτε ερυθρή απόχρωση, η οποία και του προσέδωσε τον χαρακτηρισμό Κόκκινος Πλανήτης: οφείλει το χρώμα του σε μια τρομερή πυρηνική έκρηξη που προκλήθηκε από φυσικούς παράγοντες. Η έκρηξη συνέβη πριν από 180 εκατομμύρια έτη και μετέτρεψε τον Αρη σε μια απέραντη ραδιενεργή έρημο, εξοντώνοντας κάθε μορφή ζωής που μπορεί να είχε αναπτυχθεί εκεί. Τη θεωρία ανέπτυξε ο Τζον Μπράντενμπεργκ, επιστήμονας στην εταιρεία Οrbital Τechnologies Corp. που ασχολείται με την ανάπτυξη διαστημικών τεχνολογιών και εφαρμογών. Οπως εκτιμά, τα ραδιοϊσότοπα που διοχετεύθηκαν από την έκρηξη στην ατμόσφαιρα είναι αυτά που προσδίδουν το ερυθρό χρώμα στον πλανήτη.