Οι καταναλωτές ψάχνουν για ευκαιρίες και οι εταιρείες ψάχνουν για πελάτες

«Ράλι» προσφορών στο Ιnternet

Τζίρο 20-30 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι έχουν πραγματοποιήσει μέσα σε λίγους μήνες ζωής οι 100 και πλέον ιστοσελίδες που έχουν δημιουργηθεί τον τελευταίο καιρό με αντικείμενο την πώληση ομαδικών προσφορών, από ρούχα και ηλεκτρικά είδη ως ξενοδοχεία και εστιατόρια. Πρόκειται για έναν τομέα πώλησης προϊόντων και υπηρεσιών με πολύ μεγάλες εκπτώσεις, που αγγίζουν και το 90%, ο οποίος αποτελεί τον πιο ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο στο Ιnternet παγκοσμίως. Στην Ελλάδα απλώς επιβεβαιώνεται η τάση αυτή.

Τζίρο 20-30 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι έχουν πραγματοποιήσει μέσα σε λίγους μήνες ζωής οι 100 και πλέον ιστοσελίδες που έχουν δημιουργηθεί τον τελευταίο καιρό με αντικείμενο την πώληση ομαδικών προσφορών, από ρούχα και ηλεκτρικά είδη ως ξενοδοχεία και εστιατόρια. Πρόκειται για έναν τομέα πώλησης προϊόντων και υπηρεσιών με πολύ μεγάλες εκπτώσεις, που αγγίζουν και το 90%, ο οποίος αποτελεί τον πιο ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο στο Ιnternet παγκοσμίως. Στην Ελλάδα απλώς επιβεβαιώνεται η τάση αυτή.
Ειδικότερα στη χώρα μας η ανάπτυξη των sites ομαδικών προσφορών έχει βρει λόγω της κρίσης πρόσφορο έδαφος: οι καταναλωτές αναζητούν ευκαιρίες για να προβούν σε αγορές, οι εταιρείες ψάχνουν πελάτες για να αυξήσουν τους τζίρους τους και πολλοί βρίσκουν ως επιχειρηματική διέξοδο με κέρδη τη δραστηριοποίησή τους σε αυτόν τον τομέα.
Η συρρίκνωση των εισοδημάτων των Ελλήνων έχει οδηγήσει τους καταναλωτές στη συστηματική έρευνα αγοράς και στην αναζήτηση ευκαιριών. Από την άλλη, ο έντονος ανταγωνισμός και τα διαδικτυακά κανάλια πώλησης που έχουν σημαντικά χαμηλότερο κόστος παρέχουν τη δυνατότητα στους επιχειρηματίες να πωλούν σε φθηνότερες τιμές.
Τα απογοητευτικά στοιχεία και νούμερα για την καταναλωτική δύναμη και διάθεση των Ελλήνων στηρίζουν και ευνοούν τον κλάδο των ομαδικών προσφορών στο Ιnternet. Αναφέρεται ότι έρευνα της εταιρείας Νielsen για την καταναλωτική εμπιστοσύνη των πολιτών το τελευταίο τρίμηνο του 2010 έδειξε πως το 81% των Ελλήνων έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για την αγορά νέων ρούχων, το 80% για τη διασκέδαση εκτός σπιτιού, ενώ το 64% έχει στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα ώστε να αντεπεξέλθει στην περιορισμένη αγοραστική του δύναμη. Σύμφωνα με τα στοιχεία, εννέα στους δέκα Ελληνες έχουν κάνει περικοπές στα έξοδά τους, όταν μόλις 6 στους 10 Ευρωπαίους δηλώνουν το ίδιο.
Αυτό το κλίμα «εκμεταλλεύονται» οι ιστοσελίδες ομαδικών προσφορών, οι οποίες αυξάνονται το 2010 με ταχείς ρυθμούς και καθημερινά εμφανίζονται και άλλα σχετικά sites, ακολουθώντας βέβαια το ξένο μοντέλο. Αυτή η τάση αγοράς προϊόντων, από ρούχα και διαμονή σε ξενοδοχεία ως υπηρεσίες ομορφιάς και εστιατόρια με μεγάλες εκπτώσεις, από 40% ως και 90%, ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια στην Αμερική και εξαπλώθηκε σε όλον τον κόσμο. Εκτιμάται μάλιστα ότι θα ενισχύεται καθώς η διείσδυση του Ιnternet διευρύνεται και οι καταναλωτές εξοικειώνονται με τις εξ αποστάσεως αγορές.
Σημειώνεται ότι ο τρόπος λειτουργίας αυτών των sites είναι απλός. Η προσφορά ισχύει από μία ημέρα ως 4-5 ημέρες και η αγορά γίνεται μέσω πιστωτικής κάρτας από το Ιnternet, ενώ παρέχεται το κουπόνι πληρωμής μέσω εκτύπωσης από το Διαδίκτυο.
Μια ιστοσελίδα που δραστηριοποιείται στον χώρο στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως είναι η Groupon.gr, η οποία ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Ιούνιο του 2010 στη χώρα μας. Ανήκει στην αμερικανική Groupon.gr, που πρωτοξεκίνησε αυτό το μοντέλο πωλήσεων παγκοσμίως το 2008. Ο γενικός διευθυντής της Groupon. gr στην Ελλάδα κ. Σπ.Βλάχος ανέφερε ότι η κρίση στην Ελλάδα αλλά και το γεγονός ότι ο κόσμος αγοράζει ολοένα και περισσότερα προϊόντα από το Ιnternet ευθύνονται για την ανάπτυξη του κλάδου και της Groupon.gr, η οποία έχει 570.000 συνδρομητές στη χώρα μας. Μια καλή προσφορά της ιστοσελίδας Groupon.gr που είχε μεγάλη απήχηση, σύμφωνα με τον ίδιο, ήταν ένα εισιτήριο για το Αττικό Πάρκο από 30 ευρώ σε 15 ευρώ για δύο άτομα, με αποτέλεσμα να γίνουν 4.500 αγορές σε μία ημέρα. Πάντως, συνεχίζει ο κ. Βλάχος, το μοντέλο μας έχουν ακολουθήσει πολλοί στην Ελλάδα, καθώς είναι ελληνικό φαινόμενο κάποιοι να μιμούνται τις επιτυχημένες επιχειρηματικές κινήσεις.
Τέσσερις μόλις μήνες λειτουργεί και η ιστοσελίδα ομαδικών προσφορών Crazydeals.gr του ομίλου ΜpΟil, ο ιδιοκτήτης του οποίου κ. Α. Πάντος σχολιάζει ότι οι καταναλωτές αναζητούν ευκαιρίες κυρίως αυτή την περίοδο που έχει μειωθεί η καταναλωτική τους δύναμη και αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μεγάλη ανταπόκριση πολλών τέτοιων ιστοσελίδων. Ο ίδιος εκτιμά ότι ως το τέλος του έτους θα γίνει ξεκαθάρισμα και θα επικρατήσουν οι μεγάλες και σοβαρές ιστοσελίδες καθώς σε πολλές περιπτώσεις αυτό αποτελεί μόδα και αφορά μια πρόχειρη εργασία. Ο κ. Πάντος αναφέρει ότι η Crazydeals.gr αριθμεί περί τους 200.000 συνδρομητές, ενώ μια επιτυχημένη προσφορά ήταν η διανυκτέρευση δύο ημερών σε 22 ξενοδοχεία της Ελλάδας με 115 ευρώ.
Μ ια ελληνική ιστοσελίδα ομαδικών προσφορών που ιδρύθηκε τον Μάιο του 2010 και έχει ήδη μισό εκατομμύριο συνδρομητές σε τέσσερις χώρες είναι το Goldendeals.gr, το οποίο ανήκει στη Χρυσή Ευκαιρία του ομίλου Global Finance και δραστηριοποιείται σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Σερβία. Τριψήφιο αριθμό ανάπτυξης παρουσιάζει το Goldendeals.gr από την ημέρα της ίδρυσής του ως σήμερα, όπως επισημαίνει ο κ. Γ. Χατζηγεωργίου, γενικός επιχειρησιακός διευθυντής (CΟΟ) της Goldendeals.gr, προσθέτοντας ότι η κρίση έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη αυτού του κλάδου αλλά και το ότι έχουμε περάσει στην τρίτη φάση του Ιnternet όπου μέσω κοινωνικών μίντια (Facebook, Τwitter) διαφημίζονται οι ιστοσελίδες ομαδικών προσφορών συμβάλλει θετικά.
Η πρώτη προσφορά μας, συνεχίζει ο κ. Χατζηγεωργίου, ήταν η αγορά μιας πίτσας της Ρizza Ηut από 19,50 ευρώ μόλις 1 ευρώ, όπου πουλήθηκαν περισσότερες από 2.000 πίτσες. Επίσης η προσφορά για μία ημέρα διαμονής στο ξενοδοχείο «St. George Lycabettus» και μασάζ για ένα ζευγάρι στην τιμή των 100 ευρώ πούλησε 1.200 κουπόνια μέσα σε μία ημέρα εξοικονομώντας περισσότερα από 100.000 ευρώ για την εταιρεία. Το χτίσιμο της πελατειακής βάσης της ιστοσελίδας Goldendeals.gr, σύμφωνα με τον ίδιο, «στηρίζεται στη συνεργασία με καλές και σοβαρές εταιρείες και στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών,κάτι που δεν συμβαίνει σε όλον τον κλάδο, καθώς παρουσιάστηκαν πολλοί μιμητές της ιστοσελίδας μαςχωρίς τις αντίστοιχες υποδομές». Ο κ. Χατζηγεωργίου καταλήγει ότι δεν θα επιβιώσουν όλες αυτές οι ιστοσελίδες αλλά μόνο αυτές που σέβονται τον καταναλωτή και προσφέρουν σοβαρές προσφορές.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk