Σε αυτή τη δύσκολη οικονομικά περίοδο που διανύουμε ο μάνατζερ μιας εταιρείας έχει αυξημένες απαιτήσεις για την ανάπτυξη των εργασιών και την ικανοποίηση του πελάτη αλλά κυρίως την ευθύνη για την παρακίνηση, ενθάρρυνση και καθοδήγηση των εργαζομένων, όπως αναφέρει η κυρία Μαίρη Γεωργιάδου, πρόεδρος του Ινστιτούτου Μάνατζμεντ Ανθρωπίνου Δυναμικού (ΙΜΑΔ) της ΕΕΔΕ.
– Ποιες θεωρούνται επιτυχημένες πρακτικές ανάπτυξης ηγεσίας σε μια εταιρεία; «Επιτυχημένες πρακτικές ανάπτυξης ηγεσίας θεωρούνται σήμερα εκείνες οι πρακτικές που στοχεύουν στην ανάπτυξη και στη δημιουργία της ηγεσίας ως οργανωσιακό χαρακτηριστικό και όχι μόνο ως ατομικό χαρακτηριστικό και δεξιότητα, ταλέντο ή χάρισμα ενός ηγέτη. Επιτυχημένες θεωρούνται οι πρακτικές που υιοθετούνται από το σύνολο μιας εταιρείας και σταδιακά ενσωματώνονται στον πυρήνα κάθε ζωντανού κυττάρου του οργανισμού της. Οι πρακτικές αυτές αρχίζουν και τελειώνουν από την κορυφή της ηγεσίας, από αυτόν που δίνει την κατεύθυνση και αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση, συμμετέχοντας ενεργά και υιοθετώντας μιαν ανθρωποκεντρική προσέγγιση στη διοίκηση και διαχείριση της σύγχρονης και ανταγωνιστικής επιχείρησης που δραστηριοποιείται και λειτουργεί σε ένα πλαίσιο αξιών και επιχειρηματικής ηθικής».

– Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του μάνατζερ στις εταιρείες σε περιόδους οικονομικής κρίσης;

«Ο καλός μάνατζερ είναι δυσεύρετος. Σύνηθες και διαχρονικό πρόβλημα στις περισσότερες επιχειρήσεις η έλλειψη του καλού μάνατζερ. Η ανάγκη για καλούς μάνατζερ σε περιόδους οικονομικής κρίσης είναι σημαντική, όπως είναι και ο ρόλος τους σημαντικός, ουσιαστικός και καθοριστικός. Ενας καλός μάνατζερ δεν επαναπαύεται, βρίσκεται συνεχώς σε εγρήγορση και επαγρύπνηση, μεριμνώντας κατ΄ αρχάς για τη δική του επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη, συνεχή εξέλιξη, βελτίωση, χρησιμότητα και ανταγωνιστικότητα, στην προσπάθειά του να διατηρήσει τη θέση εργασίας του αλλά και να διεκδικήσει με επιτυχία την εξέλιξή του μέσα στην επιχείρηση ή και εκτός αυτής».

– Τι θα μπορούσα να κάνει ένας μάνατζερ για να σώσει την εταιρεία του από μια δύσκολη φάση, όπως η σημερινή;

«Οι διοικητικές και ηγετικές ικανότητες του μάνατζερ δοκιμάζονται σκληρά στις δύσκολες περιόδους. Οι απαιτήσεις αυξημένες, καθώς αναμένεται να συμβάλει ενεργά και αποτελεσματικά ακόμη και στους δύσκολους καιρούς, τόσο στην επίτευξη των στόχων και των αποτελεσμάτων όσο και στη δημιουργία και διατήρηση σχέσεων εμπιστοσύνης με πελάτες, συνεργάτες και συναδέλφους. Εχει την ευθύνη για την ανάπτυξη των εργασιών, την ικανοποίηση του πελάτη αλλά κυρίως την ευθύνη για την παρακίνηση, ενθάρρυνση, καθοδήγηση και ενδυνάμωση των εργαζομένων στο πλαίσιο της άσκησης των διοικητικών του καθηκόντων επιδεικνύοντας τις απαιτούμενες ηγετικές ικανότητες και συμπεριφορές που θα συμβάλουν στην αύξηση των επιδόσεων των εργαζομένων και στην “πολυπόθητη” επίτευξη των στόχων».