ΛΟΝΔΙΝΟ. Στον χρόνο ρεκόρ των δύο ωρών, τριών λεπτών και 39 δευτερολέπτων ένας συρμός της Εurostar κάλυψε χθες την απόσταση Παρίσι- Λονδίνο (μια διαδρομή μήκους 490 χιλιομέτρων), κινούμενος και στη νέα σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την υποθαλάσσια σήραγγα της Μάγχης με την πρωτεύουσα της Βρετανίας.
Ηταν ένα ταξίδι-αστραπή με το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο μετά τις βελτιωτικές εργασίες που έγιναν στο επί βρετανικού εδάφους τμήμα της γραμμής. Τα κανονικά δρομολόγια θα ξεκινήσουν στις 14 Νοεμβρίου, οπότε το σιδηροδρομικό ταξίδι Λονδίνο- Παρίσι θα μειωθεί κατά 20 λεπτά (θα διαρκεί μόλις 2 ώρες και 15 λεπτά). Το τρένο θα κινείται με ανώτατη ταχύτητα ως και 300 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ στο χθεσινό, «παρθενικό» για τη νέα γραμμή ταξίδι, η ταχύτητα έφθασε στα 320 χιλιόμετρα την ώρα.
Οπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της Εurostar Ρίτσαρντ Μπράουν, η Εurostar σκοπεύει να επεκταθεί άμεσα στην Ολλανδία και στη Δυτική Γερμανία. « Η Ολλανδία – δηλαδή το Αμστερνταμ,το Ρότερνταμ και η Χάγη-,καθώς και η Δυτική Γερμανία είναι οι επόμενες στρατηγικής σημασίαςπεριοχές για εμάς » τόνισε.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το υπερσύγχρονο τρένο επικρατεί στον ανταγωνισμό με τις αεροπορικές εταιρείες στα δρομολόγια Λονδίνο- Παρίσι και Λονδίνο- Βρυξέλλες « Εχουμε τώρα μερίδιο αγοράς 70% στο δρομολόγιο Λονδίνο- Παρίσι και πάνω από 60% στο Λονδίνο-Βρυξέλλες» είπε ο κ. Μπράουν.
Μέχρι πρότινος, όταν το Εurostar βρισκόταν στο βρετανικό έδαφος, αφού διέσχιζε την υποθαλάσσια σήραγγα της Μάγχης έπρεπε να μειώσει ταχύτητα εν αντιθέσει με τώρα όπου η νέα γραμμή μήκους 110 χιλιομέτρων τού επιτρέπει να διατηρεί υψηλή ταχύτητα. Οι εργασίες αναβάθμισης του δικτύου στοίχισαν 8,5 δισ. ευρώ, ενώ η τιμή του εισιτηρίου θα είναι στο ύψος των αεροπορικών. Η αμαξοστοιχία αναχώρησε από τον σιδηροδρομικό σταθμό Γκαρ ντι Νορ στο Παρίσι στις 10.44 τοπική ώρα (11.44 ώρα Ελλάδος) και έφθασε στον σταθμό Σεν Πάνκρας Ιντερνάσιοναλ στο Βόρειο Λονδίνο στις 11.47 τοπική ώρα (13.47 ώρα Ελλάδος).
Στην ειδική αμαξοστοιχία επέβαιναν υπεύθυνοι της σιδηροδρομικής εταιρείας και δημοσιογράφοι. Σε δυόμισι μήνες πρόκειται να πραγματοποιηθεί η μεταφορά του λονδρέζικου τερματικού σταθμού του Εurostar από τον σταθμό του Ουότερλου, νότια του Τάμεση, σε αυτόν του Σεν Πάνκρας στο Βόρειο Λονδίνο.
Τον Νοέμβριο του 1994 τα πρώτα υψηλής ταχύτητας τρένα της Εurostar διέσχισαν την υποθαλάσσια σήραγγα της Μάγχης. Εγινε έτσι πραγματικότητα ύστερα από σχεδόν δύο αιώνες η πρόταση που για πρώτη φορά διατυπώθηκε το 1802 από τον Αλμπέρ Μαθιέ-Φαβιέ, έναν οραματιστή γάλλο μηχανικό, ο οποίος είχε προτείνει την κατασκευή μιας υποθαλάσσιας σήραγγας στη Μάγχη. Οι επιβάτες θα τη διέσχιζαν με ιππήλατες άμαξες, ο δρόμος θα φωτιζόταν από λάμπες πετρελαίου και ένα νησί στα μισά της σήραγγας θα τροφοδοτούσε από την επιφάνεια με φρέσκο αέρα άλογα και επιβάτες…



