Την απαγόρευση της συνέχισης προβολής δύο διαφημίσεων καταναλωτικών δανείων πέτυχε η καταναλωτική οργάνωση ΕΚΠΟΙΖΩ με το επιχείρημα ότι δεν δίνουν στον καταναλωτή πλήρη ενημέρωση για τους όρους δανεισμού. Με δύο διαφορετικές αποφάσεις του, το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών έκρινε ότι η διαφήμιση της Εθνικής Τράπεζας για ανοιχτό δάνειο 5.000 ευρώ με επιτόκιο 4,97% και η διαφήμιση της Γενικής Τράπεζας για έτερο καταναλωτικό δάνειο με επιτόκιο 3,95% παραβαίνουν τον νόμο περί προστασίας του καταναλωτή και της νομοθεσίας για την καταναλωτική πίστη καθώς αναφέρουν με «ψιλά» και δυσανάγνωστα γράμματα το ΣΕΠΠΕ.
Σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ, το σκεπτικό των αποφάσεων συνηγορεί με τη θέση της ότι «ο καταναλωτής δεν λαμβάνει πλήρη γνώση των όρων των προσφερομένων δανείων και ιδίως των οικονομικών στοιχείων (ύψος επιτοκίου, ΣΕΠΠΕ, κτλ.) με συνέπεια να δημιουργείται η εντύπωση ότι το διαφημιζόμενο επιτόκιο είναι πολύ χαμηλό 4-5%, ενώ το τελικό ποσοστό επιβαρύνσεώς του (ΣΕΠΠΕ) είναι υπερδιπλάσιο!» Οπως προσθέτει μάλιστα, το σκεπτικό της απόφασης επισημαίνει ότι μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού αγνοεί ακόμη και την έννοια του ΣΕΠΠΕ, το οποίο, ωστόσο, όπως τονίζει είναι «αυτό που πραγματικά πληρώνουμε».
Η απόφαση που αφορά την Εθνική Τράπεζα τής απαγορεύει να δημοσιεύει στον ημερήσιο και περιοδικό Τύπο και να προβάλλει μέσω τηλεοπτικών σταθμών τη διαφήμιση του εν λόγω προϊόντος, καθώς το ύψος του ΣΕΠΠΕ (11,52%) «εμφανίζεται με πολύ μικρά γράμματα κάθετα δεξιά στην έντυπη μορφή της και με πολύ μικρά γράμματα ως κυλιόμενο με μεγάλη ταχύτητα κείμενο,στην τηλεοπτική μορφή της». Ομοίως, η απόφαση που αφορά τη Γενική Τράπεζα τής απαγορεύει να προβάλλει μέσω τηλεοπτικών σταθμών και να εκπέμπει μέσω ραδιοφωνικών σταθμών ανά την Ελλάδα τη διαφήμιση του καταναλωτικού δανείου με την ονομασία «GΕΝΙΚΙ ΧΤRΑ SΜΑLL», διότι το ΣΕΠΠΕ (8,03%) εμφανίζεται δυσανάγνωστα σε «μπάρα» που τρέχει με πολύ μικρά γράμματα στη βάση της τηλεοπτικής διαφήμισης.
Οι δύο αποφάσεις προβλέπουν την επιβολή χρηματικής ποινής 3.000 και 5.000 ευρώ αντίστοιχα, για κάθε παράβαση και αναγνωρίζουν ως χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης των καταναλωτών το ποσό των 10.000
ευρώ.



