Ως η νεότερη ευρωπαϊκή μάρκα αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής, η Cupra συμπληρώνει το 2025 επτά χρόνια παρουσίας στη διεθνή αγορά καταγράφοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Εχοντας ήδη υπερβεί τις 800.000 παραδόσεις καινούργιων αυτοκινήτων από το λανσάρισμά της το 2018, η θυγατρική του ομίλου VW διαθέτει σήμερα μια γκάμα επτά μοντέλων, με τρία από αυτά να έχουν προκριθεί σε τελικές φάσεις για την ανάδειξη του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» στην Ευρώπη, στοιχείο που υπογραμμίζει τη δυναμική και την αξία τους.
Προϊοντική επέλαση
Με την προηγούμενη χρονιά να είναι ενδεικτική του μέλλοντος που επιφυλάσσει στον εαυτό της, η Cupra συνέχισε την προϊοντική επέλασή της με την παγκόσμια πρεμιέρα των νέων Leon και Formentor αλλά και με την άφιξη του Tavascan, του πρώτου 100% ηλεκτρικού κουπέ SUV της. Παράλληλα το Terramar ως σπορ SUV βρέθηκε μεταξύ των φιναλίστ για την κορυφαία διάκριση στην Ευρώπη το 2025 ενώ το Born, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της, διατέθηκε στην ισχυρότερη εκδοχή του Born VZ.
Σε επίπεδο πωλήσεων η Cupra συνέχισε την ανοδική της πορεία καθώς οι 248.100 παραδόσεις αυτοκινήτων το 2024 συνιστούν νέο ρεκόρ και ταυτόχρονα αύξηση κατά 7,5% σε σύγκριση με το 2023, όταν είχαν διατεθεί 230.700 αυτοκίνητα της μάρκας. Στο προϊοντικό πεδίο το Formentor διατήρησε την πρωτοκαθεδρία του ως το best-seller της εταιρείας με 111.300 παραδόσεις παγκοσμίως, ενώ το Born ακολούθησε ως το δεύτερο πιο δημοφιλές μοντέλο με 41.800 μονάδες αντίστοιχα.
Οι επόμενες κινήσεις
Γεωγραφικά η Cupra χαρακτηρίζεται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα αυτοκινήτων στη Γηραιά Ήπειρο, καταγράφοντας αύξηση 11,6% στη Γερμανία, η οποία παραμένει η μεγαλύτερη αγορά της, με ρεκόρ παραδόσεων 80.700 έναντι 72.300 μονάδων το 2023. Την εφετινή χρονιά η Cupra θα συνεχίσει να επεκτείνει τη διεθνή παρουσία της εγκαινιάζοντας νέα City Garages σε πόλεις όπως η Βιέννη και το Μάντσεστερ, δρομολογώντας ταυτόχρονα το λανσάρισμα του Raval, του μικρότερου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της αλλά και νέες συνεργασίες που θα προωθήσουν τη μάρκα πέρα από τα όρια της αυτοκινητοβιομηχανίας.
«Το 2024 η αυτοκινητοβιομηχανία βρέθηκε αντιμέτωπη με σημαντικές προκλήσεις οι οποίες προήλθαν από τις ασταθείς οικονομικές συνθήκες, τον αυξανόμενο ανταγωνισμό και μία απροθυμία των υποψήφιων αγοραστών να αποκτήσουν αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Παρ’ όλα αυτά, τα θετικά αποτελέσματα πωλήσεων μας ενθαρρύνουν να συνεχίσουμε τη στρατηγική μας» δήλωσε ο Wayne Griffiths, CEO των Seat & Cupra, προσθέτοντας ότι «οι προσεχείς μήνες θα θέσουν σε δοκιμασία την αποφασιστικότητά μας καθώς ο μετασχηματισμός μας βρίσκεται σε εξέλιξη. Είμαστε απόλυτα προσηλωμένοι στην ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο, απαιτείται άμεση παρέμβαση από την κυβέρνηση και τους ενδιαφερόμενους φορείς για να εξασφαλίσουμε ένα ηλεκτρικό μέλλον».






