Οι σχεδιαστές της Skoda παρουσιάζουν μια σύγχρονη επανερμηνεία του 1000 ΜΒΧ, ενός coupe που εμφανίστηκε τη δεκαετία του ’60 και πλέον επανέρχεται ως μια μεταρετρό σχεδιαστική μελέτη που συνδυάζει την χρηστικότητα με την γοητευτική σχεδίαση, αναμιγνύοντας παρελθόν και τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας Modern Solid την οποία συναντάμε ήδη στα νεότερα μοντέλα της.

Αν δεν έχετε ακούσει ποτέ το coupe 1000 ΜΒΧ, υπάρχει λόγος καθώς πρόκειται για ένα από τα πλέον σπάνια μοντέλα της Skoda με μόλις 2.157 μονάδες παραγωγής.

Αφετηρία του αρχέτυπου coupe αποτέλεσε το τετράθυρο 1000 MB το οποίο αποτέλεσε το πρώτο μοντέλο παραγωγής της μάρκας με αυτοφερόμενο πλαίσιο.

Η coupe παραλλαγή του με το διακριτικό MBX ξεχώριζε για την κομψότητά του χάρη και στην απουσία μεσαίας κολώνας και άνω μεταλλικού περιγράμματος στις πόρτες. Για την ιστορία την κίνησή του εξασφάλιζε ένας κινητήρας 988 κ.εκ. από αλουμίνιο ενώ υπήρξε και έκδοση επιδόσεων με την ονομασία 1100 ΜΒΧ και άκρως συλλεκτική αξία.

Να σημειωθεί ότι παρά την coupe σχεδίασή του, η προτεραιότητα των σχεδιαστών του 1000 ΜΒΧ είναι να δώσουν έμφαση στην πρακτικότητα, θέλοντας να αποδείξουν ότι η κομψότητα και η χρηστικότητα μπορούν να συνδυαστούν.

Η αναβίωση του εμβληματικού μοντέλου βασίζεται ακριβώς στις ίδιες αρετές διαθέτοντας ένα τυπικό αμάξωμα τριών όγκων αν και με διάχυτη μια διάθεση νεωτερισμού και σύγχρονης αισθητικής χάρη και στην επιλογή των αντίθετα ανοιγόμενων και συρόμενων θυρών.

Έτσι η αναβίωση του MBX παίρνει την μορφή ενός ηλεκτρικού μυώδους coupe με θηριώδεις τροχούς και διάταξη 2+2 στο εσωτερικό του. Η ηλεκτροκίνηση προφανώς επιτρέπει περισσότερη ελευθερία και ευρυχωρία σε σχέση με μια αντίστοιχη κατασκευή με κινητήρα εσωτερικής καύσης, έχοντας δώσει στους σχεδιαστές τη δυνατότητα να τοποθετήσουν ένα ενιαίο κάθισμα μπροστά  ενώ οι χαρακτηριστικές πόρτες εξασφαλίζουν ευκολία στην πρόσβαση.

Στις προδιαγραφές του συγκαταλέγεται και η αερανάρτηση η οποία μέσα από πολλαπλές διαμορφώσεις επιτρέπει την μεταβολή του MBX από ένα sport coupe σε ένα coupe crossover με αυξημένη απόσταση από το έδαφος που επιτρέπει την εκτός δρόμου κίνηση.

Στα ενδότερα η Skoda έχει επιλέξει μια μινιμαλιστική προσέγγιση με τον ρόλο του ταμπλό να αναλαμβάνει μια γυάλινη οβάλ κατασκευή όπου προβάλλονται όλα όσα μπορεί να επιθυμήσει κανείς σε επίπεδο ενημέρωσης ή ψυχαγωγίας. Το ενιαίο μπροστινό κάθισμα έχει καταργήσει εντελώς την κεντρική κονσόλα ενώ αυτό που απουσιάζει παντελώς είναι και το ελάχιστα φιλικό προς το περιβάλλον χρώμιο το οποίο «αντικαθίσταται» από τα γραφικά και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό.

Ιδιαίτερη αναφορά απαιτεί και η χαρακτηριστική χάραξη του συνδυασμού πίσω παρμπρίζ και πορτ μπαγκάζ που εξασφαλίζει στην γοητευτική φόρμα του ΜΒΧ και την χρηστικότητα για την οποία φημίζεται η Skoda.

O σχεδιαστής του Antti Savio εξηγώντας τις προθέσεις του σημειώνει: «το σκεπτικό ήταν να συνδυάσουμε τον σπορ χαρακτήρα με μια οικειότητα και φιλικότητα. Τα σύγχρονα sportscars, σε αντίθεση με αυτά των δεκαετιών του ’60 και ‘70 έχουν μια επιθετικότητα. Εκείνα διακρίνονταν από μια θέρμη και μια σαγήνη και αυτό ακριβώς ήθελα να αναδημιουργήσω. Αυτό το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε για να ενθαρρύνει τον οδηγό του να μην διστάζει να τον χρησιμοποιεί σε κάθε περίσταση. Δεν είναι μόνο ένα coupe που προορίζεται για μια βόλτα το Σαββατοκύριακο αλλά για ένα καθημερινό αυτοκίνητο με ουσιαστική χρηστικότητα».

Προς το παρόν δεν υπάρχουν εκπεφρασμένες προθέσεις από μέρους της Skoda για μια αντίστοιχη έκδοση παραγωγής, ωστόσο κάθε άλλο παρά θα πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο ορισμένα από τα στοιχεία του να εμπνεύσουν την ηλεκτρική Octavia η οποία συστήθηκε μέσω του συναφούς αισθητικά Vision O.