Καμία ουσιαστική αλλαγή στην εικόνα των κεντρικών οδικών αξόνων στο κέντρο του Πειραιά δεν προβλέπεται εντός του 2016 λόγω των εργοταξίων του τραμ, όπως ανέφερε ο δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης απαντώντας σε σχετική ερώτηση από το «Βήμα» στο πλαίσιο παρουσίασης εφαρμογής – εργαλείο για την αντιμετώπιση ζητημάτων της καθημερινότητας των δημοτών.
Είναι κάτι που δεν μπορούμε να το αποφύγουμε, συμπλήρωσε ο δήμαρχος, υπενθυμίζοντας ότι τα έργα έχουν αποφασιστεί από την κυβέρνηση και ήδη έχει καθυστερήσει σημαντικά η υλοποίηση τους.
Πάντως το κυκλοφοριακό είναι το υπ΄ αριθμόν ένα πρόβλημα που απασχολεί τους δημότες Πειραιά ενώ, όπως καταγγέλλουν, δεν υπάρχει έγκαιρη ενημέρωση για τις αλλαγές που γίνονται στους δρόμους λόγω των έργων με αποτέλεσμα την περαιτέρω ταλαιπωρία τους.
Η παρουσίαση για την εφαρμογή για «έξυπνα» κινητά και ταμπλέτες φέρει την επωνυμία «pireapp» και έγινε στο Δημοτικό Θέατρο από τον κ. Μώραλη ενώ παρόντες ήταν o εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας κ. Πέτρος Κόκκαλης και ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Πληροφορικής, Διαφάνειας και Διαδικτυακής Πύλης κ. Ανδρέας Βεντούρης.
Όπως αναφέρεται «είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγραφής και διαχείρισης προβλημάτων δημοσίου ενδιαφέροντος. Με τη δωρεάν εφαρμογή για smartphones μπορούν οι χρήστες να δηλώνουν όσα προβλήματα συναντούν στις πόλεις τους και ταυτόχρονα οι δήμοι με τη χρήση του online συστήματος να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο και να επιλύουν όσα αφορούν τους τομείς ευθύνης τους. Εντόπισε το πρόβλημα και ανάφερέ το. Μόνο έτσι θα επιλυθεί και θα κάνουμε τις πόλεις μας καλύτερες!»
Εκτός από τη νέα εφαρμογή παρουσιάστηκε και η λειτουργία ειδικής τηλεφωνικής γραμμής ( 15510 ) στην οποία θα αναφέρουν οι δημότες προβλήματα στη γειτονιά τους προκειμένου να δρομολογηθεί η διαδικασία επίλυσής τους.
Ο κ.Μώραλης εξήγησε την χρησιμότητα της εφαρμογής και της τηλεφωνικής γραμμής λέγοντας χαρακτηριστικά πως οι δημότες θα μπορούν με εύκολο τρόπο να αναφέρουν μέσω της εφαρμογής προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου προβλήματα που έχουν στη γειτονιά τους και θα κινείται η διαδικασία επίλυσης τους. Ωστόσο, πρόσθεσε, λόγω έλλειψης μέσων και επαρκούς προσωπικού δεν είναι εφικτή η άμεση επίλυση αλλά θα καταβάλλεται προσπάθεια να λυθούν όσο γίνεται περισσότερα προβλήματα το ταχύτερο δυνατό χρόνο.
Παράλληλα, πρόσθεσε, ο δημότης που ανέφερε το πρόβλημα θα έχει τη δυνατότητα να ενημερώνεται για την εξέλιξη του ζητήματος αλλά και για το εάν ενδεχομένως είναι αρμοδιότητα άλλου φορέα φέρνοντας για παράδειγμα τον περιβάλλοντα χώρο του ΣΕΦ που είναι στη δικαιοδοσία του ΤΑΙΠΕΔ.
Αρχικά θα λειτουργήσει σε πιλοτική βάση, όπως ειπώθηκε, ενώ η βάρδια των υπαλλήλων που θα δέχονται τα τηλεφωνήματα των δημοτών θα επιδιωχθεί να είναι 16ωρη ενώ η εφαρμογή θα είναι προσβάσιμη σε 24ωρη βάση. Αρχικά οι υπηρεσίες που θα μπορούν να επιλαμβάνονται των προβλημάτων είναι σχετικές με το πράσινο, την καθαριότητα και την οδοποιία.
«Είναι υποχρέωση του δήμου να μεριμνά για την επίλυση των προβλημάτων των κατοίκων» ανέφερε ο δήμαρχος Πειραιά λέγοντας ακόμη ότι μέχρι σήμερα δεν υπήρχε έλεγχος για τον αριθμό των αιτημάτων, τι είδους αιτήματα έκαναν οι δημότες και για την εξέλιξη του θέματος κάτι που πλέον αντιμετωπίζεται με τη λειτουργία της εφαρμογής.



