Κεφαλογιάννη: Αξιοποίηση Αμφίπολης και της γύρω περιοχής

Τη βεβαιότητα ότι το μνημείο της Αμφίπολης και ο τύμβος Καστά μπορούν να αποτελέσουν πόλο έλξης για μεγάλο αριθμό τουριστών από όλον τον κόσμο εξέφρασε, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο πλαίσιο της Philoxenia, η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη.

Στόχος του υπουργείου Τουρισμού είναι η δημιουργία ενός πρότυπου μοντέλου αξιοποίησης της ευρύτερης περιοχής της Αμφίπολης, δήλωσε η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, ερωτηθείσα σχετικά με τα νέα αρχαιολογικά ευρήματα.

Όπως ανέφερε, ήδη έχει συναντηθεί με τη ΓΓ του υπουργείου Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και συζήτησαν για τη στενότερη συνεργασία των δυο υπουργείων και την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της ευρύτερης περιοχής.

Η κ. Κεφαλογιάννη αφού τόνισε πως αυτές τις ημέρες στη Μακεδονία συντελείται μια σπουδαία ανακάλυψη, επισήμανε πως το μνημείο της Αμφίπολης είναι βέβαιο ότι μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης για μεγάλο αριθμό ξένων επισκεπτών.

«Ο τύμβος Καστά μπορεί να τονώσει την τουριστική κίνηση ολόκληρης της Μακεδονίας με άμεσο αποτέλεσμα την στήριξη των τοπικών κοινωνιών. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι στέλνει ένα μήνυμα αισιοδοξίας, σε μια δύσκολη περίοδο για τη χώρα μας» πρόσθεσε.

Χρονιά-ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό το 2015

Σε χρονιά-ορόσημο για την προσέλκυση τουριστικών επενδύσεων στην Ελλάδα αναμένεται να εξελιχθεί το 2015, ενώ τα μηνύματα για την πορεία του ελληνικού τουρισμού στο νέο έτος είναι συνολικά ενθαρρυντικά και αισιόδοξα, αφού, με βάση τις προκρατήσεις, αναμένεται αύξηση αφίξεων κατά 6%-9%.

Τις εκτιμήσεις αυτές διατύπωσε την Πέμπτη, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο πλαίσιο της Philoxenia, η κ. Κεφαλογιάννη, η οποία υπενθύμισε ότι το 2014 φαίνεται ότι «έσπασε κάθε ρεκόρ».

Οπως είπε, με βάση τις νέες εκτιμήσεις, οι αφίξεις – με κάθε μεταφορικό μέσο – υπολογίζεται ότι κινούνται φέτος προς το επίπεδο των 23 εκατ., αυξημένες κατά 15% σε σχέση με πέρυσι.

Πρόσθεσε δε ότι η Ελλάδα πρέπει να επικεντρωθεί στην προσέλκυση επενδύσεων για την ανάπτυξη τουριστικών υποδομών υψηλής ποιότητας, όπως ξενοδοχείων πέντε αστέρων, κατ΄ εφαρμογή και των κατευθύνσεων του χωροταξικού πλαισίου για τον τουρισμό, που κινείται προς τη δημιουργία περισσότερων κλινών τεσσάρων και πέντε αστέρων.

Η κ. Κεφαλογιάννη επανέλαβε ακόμη τους επτά βασικούς στόχους του υπουργείου για το 2015, οι οποίοι είναι οι εξής: εκσυγχρονισμός υποδομών, εμπλουτισμός τουριστικού προϊόντος, αύξηση της κατά κεφαλήν δαπάνης, αειφόρος ανάπτυξη και ανάδειξη νέων προορισμών με έμφαση στην προστασία των φυσικών και πολιτιστικών πόρων τόνωση της απασχόλησης, στήριξη της επιχειρηματικότητας και διάχυση του τουριστικού πλεονάσματος στην περιφέρεια και τις τοπικές κοινωνίες.

Πάντως, σε ό,τι αφορά το τελευταίο αυτό ζήτημα, η κ. Κεφαλογιάννη δέχτηκε αρκετές ερωτήσεις από τους εκπροσώπους μέσων μαζικής ενημέρωσης της ελληνικής περιφέρειας, σχετικά με καταγγελίες τουριστικών φορέων για ελλιπή προβολή των προορισμών εκτός Αθηνών.

Όπως είπε, αφενός η εκστρατεία που ξεκίνησε για την επαναφορά του «καλού ονόματος» του ελληνικού τουρισμού μετά την κρίση άρχισε από την Αθήνα γιατί η πρωτεύουσα είχε δεχτεί τα ισχυρότερα «πυρά» της αρνητικής φημολογίας και άρα η θετική προβολή της θα ωφελούσε τελικά όλη την Ελλάδα.

Αφετέρου, πρόσθεσε, το υπουργείο και ο ΕΟΤ προβάλλουν τον προορισμό Ελλάδα συνολικά και από εκεί και πέρα οι κατά τόπους περιφέρειες, οι οποίες λαμβάνουν τα κονδύλια προβολής, π.χ. από το ΕΣΠΑ, έχουν την υποχρέωση να αναδείξουν το τοπικό τουριστικό προϊόν στην περιοχή αρμοδιότητάς τους και τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα. Τέλος, στον ιστότοπο Visitgreece περιλαμβάνονται – κατά την ίδια – όλες οι περιοχές της Ελλάδας.

Μάλιστα, αναφερόμενη ειδικά στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, είπε – απαντώντας σε σχετικό ερώτημα- ότι η συγκεκριμένη περιοχή μπορεί να αποτελέσει τη μεγάλη έκπληξη για τον ελληνικό τουρισμό στα επόμενα χρόνια.

Σχετικά δε, με το θέμα της παράτασης του πιλοτικού προγράμματος για την έκδοση βίζας σε τούρκους τουρίστες, επισήμανε ότι παρότι το θέμα ανήκει στην αρμοδιότητα του υπουργείου Εξωτερικών, το υπουργείο Τουρισμού αντιμετωπίζει πολύ θετικά αυτό το ενδεχόμενο. «Έχουμε θέσει το ζήτημα στο ΥΠΕΞ αλλά μην ξεχνάμε και τους περιορισμούς από τη συνθήκη Σένγκεν» διευκρίνισε.

Απαντώντας σε ερώτημα για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στον τουρισμό της Ελλάδας, η κ. Κεφαλογιάννη σημείωσε ότι μετά από 20 χρόνια νομοθετικής στασιμότητας στον συγκεκριμένο τομέα, έχει γίνει μεταρρυθμιστική επανάσταση, τα οφέλη της οποίας θα γίνουν αισθητά στα επόμενα χρόνια.

Ήδη, υπάρχουν δύο νόμοι, που ψηφίστηκαν το καλοκαίρι του 2013 και του 2014 αντίστοιχα. Μεταξύ άλλων, απλοποιούνται οι διαδικασίες για την προσέλκυση νέων επενδύσεων, ενώ «είμαστε έτοιμοι να παραδώσουμε τις προδιαγραφές για τους ξενώνες νεότητας (youth hostels) και προχωρούν οι διαδικασίες για τα μη κύρια καταλύματα.
Οδηγός μας είναι το εθνικό σχέδιο δράσης για τον τουρισμό, για την εφαρμογή του οποίου είναι απαραίτητη η πολιτική σταθερότητα και η κοινωνική ηρεμία» κατέληξε η υπουργός.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk