Συμπληρώνοντας 25 χρόνια διεθνούς παρουσίας στα αυτοκινητικά δρώμενα η σημαντικότερη έκθεση αυτοκινήτου των ΗΠΑ, που πραγματοποιείται κάθε Ιανουάριο στη μητρόπολη της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Ντιτρόιτ, καταδεικνύει την προσπάθεια μιας πόλης να επιστρέψει στο προσκήνιο των εξελίξεων.
Αποτελεί επίσης ακόμη μία ευκαιρία για να εμπεδώσει κανείς ότι το «αυτοκίνητο» για τους Αμερικανούς ανακτά τη θαμπωμένη, από τη βαθιά οικονομική κρίση, αίγλη του. «Αυτή η πόλη έχει πνεύμα μαχητή», τόνισε την παραμονή της έναρξης της έκθεσης ο επικεφαλής του ομίλου Daimler, δρ Dieter Zetsche, ένας «ξένος» που επενδύει πολλά στην ανάκαμψη της αμερικανικής οικονομίας. «Μια υγιής αμερικανική αγορά αυτοκινήτου η οποία το 2014 θα ξεπεράσει τα 16 εκατομμύρια πωλήσεις, θα βοηθήσει την πόλη, τη χώρα και την παγκόσμια βιομηχανία», συμπλήρωσε. Ως ηγέτις στις πωλήσεις premium αυτοκινήτων και στις ΗΠΑ, με αύξηση 14% το 2013, η Mercedes-Benz επέλεξε να πραγματοποιήσει εκεί την παγκόσμια παρουσίαση της νέας C-Class, του πιο επιτυχημένου μοντέλου της στη μεγαλύτερη για τη γερμανική εταιρεία αγορά της. Μιας C-Class μεγαλύτερης, ελαφρύτερης, ισχυρότερης και ασφαλέστερης, της πρώτης στην ιστορία της που θα διατίθεται και ως plug-in υβριδική και με αερανάρτηση (Airmatic).
Αυτή, από πλευράς εμπορικού ενδιαφέροντος, ήταν η σημαντικότερη ευρωπαϊκή πρεμιέρα αλλά όχι και η μόνη. Για την Audi το Allroad Shooting Brake Concept είναι ένα plug-in υβριδικό πρωτότυπο που θα μπορούσε αύριο κιόλας να μπει στην παραγωγή, ενώ για την BMW η Σειρά 2 αποτελεί τον διάδοχο της Σειράς 1 Coupe και εκτίθεται δίπλα στις ολοκαίνουργιες M3 και Μ4.
Μοντέλο μαγνήτης για όλους είναι η νέα Porsche 911 Targa –ό,τι πλησιέστερο στην αρχέτυπη Τarga του 1966 –με την ηλεκτροκίνητη οροφή και τα μοτέρ των 350 και 400 ίππων. Καθηλωτικό λόγω σχεδίασης και υλικών είναι το πρωτότυπο FT-1 της Toyota, «μια F1 στον δρόμο» όπως λένε οι Ιάπωνες που παραμένουν φειδωλοί για τις επιδόσεις και την πιθανή τιμή του.
Επίσης ιαπωνικό αλλά αναμφίβολα πιο προσιτό εμφανίστηκε το Subaru WRX STi με turbo επίπεδο κινητήρα 2,5 λίτρων, απόδοσης 305 ίππων, ενώ την ολοένα και πιο δημοφιλή απαίτηση στις ΗΠΑ για κάτι μικρό καλύπτει το Honda Fit –ή Jazz στην Ευρώπη –με κινητήρα 1,5 λίτρου, ισχύος 130 ίππων. Την ιαπωνική επίθεση ολοκληρώνει το εκθαμβωτικό Nissan SSC, κάτι σαν GT-R για οικογενειάρχες.
Οσο για τα αμερικανικά μοντέλα, ξεχωρίζουν το νέο truck F-150 της Ford, το πιο ευπώλητο μοντέλο στις ΗΠΑ με ετήσιες πωλήσεις περίπου 800.000 μονάδων, το οικογενειακό Chrysler 200 που εκμεταλλεύεται τους μικρούς κινητήρες του ομίλου Fiat και η Cadillac ATS Coupe ως απάντηση στα ευρωπαϊκά – γερμανικά μοντέλα της κατηγορίας που αποτελούν σημεία αναφοράς για τους Αμερικανούς.
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Δρ Dieter Zetsche: Τα χειρότερα για την Ευρώπη έχουν περάσει

Πρόεδρος του ομίλου Daimler AG και επικεφαλής της Mercedes-Benz Cars

Διανύοντας μια πορεία γεμάτη ρεκόρ πωλήσεων το 2013, ο άνθρωπος που χαράζει τη στρατηγική της διαχρονικά σημαντικότερης premium αυτοκινητοβιομηχανίας ταξίδεψε στο Ντιτρόιτ για να παρουσιάσει τις νέες S-Class Coupe, GLA 45 AMG και C-Class στο αμερικανικό κοινό. Αμέσως μετά μίλησε στο «Βήμα» για τις προτεραιότητες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Mercedes-Benz.

Η αμερικανική αγορά αυτοκινήτου σταδιακά ανακάμπτει. Τι ελπίζετε να συμβεί στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια;
«Αρχικά, πιστεύω ακράδαντα πως δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική για την ενωμένη Ευρώπη από το να προχωρήσει μπροστά. Σίγουρα έχουμε διέλθει από μία πολύ σοβαρή κρίση, η οποία δεν έχει ακόμα τελειώσει, όμως τα χειρότερα κατά τη γνώμη μου έχουν περάσει και πλέον έχουμε την ευκαιρία για μια αργή αλλά βιώσιμη ανάκαμψη, κάτι το οποίο είναι καλό. Για το 2014 περιμένουμε στην Ευρώπη μια αύξηση της τάξεως του 2% στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων. Προφανώς οι διαφοροποιήσεις σε πολιτικό επίπεδο μεταξύ των χωρών της γηραιάς ηπείρου είναι πολλές, άρα αλλού τα πράγματα θα είναι πιο εύκολα, ενώ κάποιες αγορές θα αντιμετωπίσουν περισσότερα προβλήματα. Ωστόσο, θεωρώ ότι όλοι βαδίζουμε προς μια αργή και μακροπρόθεσμη ανάκαμψη».
Θεωρείτε εφικτό τον στόχο για τον περιορισμό των εκπομπών CO2 στο τέλος της δεκαετίας;
«Συμφωνώ απόλυτα με τον στόχο της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα όλων των αυτοκινήτων. Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πόσο γρήγορα είναι αυτό εφικτό από οικονομικής και τεχνολογικής άποψης και πώς θα γίνει ο διαχωρισμός μεταξύ μεγαλύτερων και μικρότερων αυτοκινήτων. Το όριο των 95 γραμμ./χλμ. για το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας αποτελεί ένα δύσκολα επιτεύξιμο στόχο, ενώ το βάρος φαίνεται να πέφτει στα μεγαλύτερα αυτοκίνητα καθώς οι προβλεπόμενες διευκολύνσεις είναι πολύ περιορισμένες. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε περισσότερη και ακριβότερη τεχνολογία στα αυτοκίνητά μας, ενώ επιπλέον θα πρέπει να επιταχύνουμε τον εξηλεκτρισμό τους, λανσάροντας υβριδικά ή ηλεκτρικά μοντέλα. Ενα άλλο ζήτημα είναι η ετοιμότητα της αγοράς να υποδεχτεί τέτοιου είδους αυτοκίνητα και αν θα υπάρξει η ανάλογη ζήτηση. Πρόκειται για μια σημαντική πρόκληση στην οποία εμείς θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται για να ανταποκριθούμε έως το 2020».
Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας για τη Mercedes-Benz;
«Η βάση της στρατηγικής μας είναι να κατασκευάζουμε τα συναρπαστικότερα και καλύτερα προϊόντα από όλους. Αυτό συνοψίζεται στη φράση “The Best or Nothing” (το καλύτερο ή τίποτα). Επιπλέον, τα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών, όπως εξάλλου και τα αυτοκίνητα που δεν θα εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα, αποτελούν πρωταρχικούς πυλώνες της στρατηγικής μας. Στην τρίτη θέση θα τοποθετούσα την ανάπτυξή μας στις αναδυόμενες αγορές, ενώ πολύ σημαντική είναι και η δυνατότητα των αυτοκινήτων μας να προσφέρουν πλήρη διασύνδεση με τον υπόλοιπο κόσμο».
***
CONCEPT CAR ΤΟΥ 2014

Volvo XC Coupe
Το XC Coupe αποτελεί το δεύτερο από τα τρία πρωτότυπα της Volvo που προϊδεάζουν το κοινό για τη νέα εποχή στο design της εταιρείας και τις σχεδιαστικές αρχές που θα διέπουν τα μελλοντικά Cross Country και XC μοντέλα, όπως το νέο XC90 που θα δούμε στα τέλη του 2014.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ 2014

Chevrolet Corvette
Στην έβδομη γενιά της Corvette, η έκδοση Stingray αποσπά τον επίζηλο τίτλο σχεδόν έναν χρόνο μετά την παρουσίασή της στο κοινό και 61 χρόνια μετά την πρεμιέρα της Corvette, τον Ιανουάριο του 1953. Με την αύρα του εμβληματικότερου σπορ μοντέλου της αμερικανικής αγοράς επιταχύνεται από στάση σε περίπου 4 δευτερόλεπτα χάρη στον V8 κινητήρα των 6,2 λίτρων που αποδίδει 458 ίππους.

ΦΟΡΤΗΓΟ ΤΟΥ 2014

Chevrolet Silverado
Είναι η πρώτη φορά που η Chevrolet κατακτά την ίδια χρονιά και τους δύο τίτλους αλλά η δεύτερη, από το 2007, που το Silverado κυριαρχεί στη δημοφιλή κατηγορία των trucks. Στη νέα του έκδοση είναι οικονομικότερο(!) καθώς εφοδιάζεται με V6 μοτέρ 4,3 λίτρων απόδοσης 285 ίππων και V8 κινητήρες 5,3 λίτρων ισχύος 355 ίππων και 6,2 λίτρων με 458 ίππους.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ