Διανύοντας μια πορεία γεμάτη ρεκόρ πωλήσεων το 2013, ο άνθρωπος που χαράζει τη στρατηγική της διαχρονικά σημαντικότερης premium αυτοκινητοβιομηχανίας ταξίδεψε στο Ντιτρόιτ για να παρουσιάσει τις νέες S-Class Coupe, GLA 45 AMG και C-Class στο αμερικανικό κοινό. Αμέσως μετά μίλησε στο «Βήμα» για τις προτεραιότητες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Mercedes-Benz.
Η αμερικανική αγορά αυτοκινήτου σταδιακά ανακάμπτει. Τι ελπίζετε να συμβεί στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια;
«Αρχικά, πιστεύω ακράδαντα πως δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική για την ενωμένη Ευρώπη από το να προχωρήσει μπροστά. Σίγουρα έχουμε διέλθει από μία πολύ σοβαρή κρίση, η οποία δεν έχει ακόμα τελειώσει, όμως τα χειρότερα κατά τη γνώμη μου έχουν περάσει και πλέον έχουμε την ευκαιρία για μια αργή αλλά βιώσιμη ανάκαμψη, κάτι το οποίο είναι καλό. Για το 2014 περιμένουμε στην Ευρώπη μια αύξηση της τάξεως του 2% στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων. Προφανώς οι διαφοροποιήσεις σε πολιτικό επίπεδο μεταξύ των χωρών της γηραιάς ηπείρου είναι πολλές, άρα αλλού τα πράγματα θα είναι πιο εύκολα, ενώ κάποιες αγορές θα αντιμετωπίσουν περισσότερα προβλήματα. Ωστόσο, θεωρώ ότι όλοι βαδίζουμε προς μια αργή και μακροπρόθεσμη ανάκαμψη».
Θεωρείτε εφικτό τον στόχο για τον περιορισμό των εκπομπών CO2 στο τέλος της δεκαετίας;
«Συμφωνώ απόλυτα με τον στόχο της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα όλων των αυτοκινήτων. Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πόσο γρήγορα είναι αυτό εφικτό από οικονομικής και τεχνολογικής άποψης και πώς θα γίνει ο διαχωρισμός μεταξύ μεγαλύτερων και μικρότερων αυτοκινήτων. Το όριο των 95 γραμμ./χλμ. για το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας αποτελεί ένα δύσκολα επιτεύξιμο στόχο, ενώ το βάρος φαίνεται να πέφτει στα μεγαλύτερα αυτοκίνητα καθώς οι προβλεπόμενες διευκολύνσεις είναι πολύ περιορισμένες. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε περισσότερη και ακριβότερη τεχνολογία στα αυτοκίνητά μας, ενώ επιπλέον θα πρέπει να επιταχύνουμε τον εξηλεκτρισμό τους, λανσάροντας υβριδικά ή ηλεκτρικά μοντέλα. Ενα άλλο ζήτημα είναι η ετοιμότητα της αγοράς να υποδεχτεί τέτοιου είδους αυτοκίνητα και αν θα υπάρξει η ανάλογη ζήτηση. Πρόκειται για μια σημαντική πρόκληση στην οποία εμείς θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται για να ανταποκριθούμε έως το 2020».
Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας για τη Mercedes-Benz;
«Η βάση της στρατηγικής μας είναι να κατασκευάζουμε τα συναρπαστικότερα και καλύτερα προϊόντα από όλους. Αυτό συνοψίζεται στη φράση “The Best or Nothing” (το καλύτερο ή τίποτα). Επιπλέον, τα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών, όπως εξάλλου και τα αυτοκίνητα που δεν θα εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα, αποτελούν πρωταρχικούς πυλώνες της στρατηγικής μας. Στην τρίτη θέση θα τοποθετούσα την ανάπτυξή μας στις αναδυόμενες αγορές, ενώ πολύ σημαντική είναι και η δυνατότητα των αυτοκινήτων μας να προσφέρουν πλήρη διασύνδεση με τον υπόλοιπο κόσμο».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ