Σε τροχιά ανάπτυξης επέστρεψε η παγκόσμια βιομηχανία παιχνιδιών καθώς, έπειτα από μια πτώση των πωλήσεων κατά 2% το 2012, την περυσινή χρονιά οι κατασκευαστές και διανομείς του κλάδου είδαν τις πωλήσεις τους να ανακάμπτουν έστω και μόνο κατά 1%. «Η ανακούφιση στον κλάδο είναι μεγάλη καθώς το 2013 η αγορά ανέκαμψε» δήλωσε στη «Figaro» ο Φρανκ Ματαΐς, διευθυντής πωλήσεων της δεύτερης σε πωλήσεις αλυσίδας καταστημάτων παιχνιδιών της Γαλλίας La Grande Récré. «Αν και δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι διακατεχόμαστε από αισθήματα ευφορίας, η επίδοση του κλάδου στη σημερινή συγκυρία είναι ικανοποιητική» πρόσθεσε ο γάλλος μάνατζερ.
Ειδικότερα στη Γαλλία την περίοδο των Χριστουγέννων τα παιχνίδια που έφερε ο Αϊ-Βασίλης κόστιζαν κατά μέσον όρο 55,40 ευρώ. Και στην κορυφή των προτιμήσεών του –όπως και των προτιμήσεων των παιδιών τον υπόλοιπο χρόνο –ήταν τα παιχνίδια της Mattel. Διότι η περυσινή επιστροφή του κλάδου παιχνιδιού στην ανάπτυξη συνοδεύθηκε με την επιστροφή της αμερικανικής εταιρείας στην κορυφή των προτιμήσεων των καταναλωτών, υψηλότερα από τους μεγάλους ανταγωνιστές της, τη δανέζικη Lego και τη γερμανική Playmobil.
Σε αντίθεση πάντως με το 2011, χρονιά κατά την οποία κυριάρχησαν τα Bayblades (οι σβούρες της Hasbro που κρύβουν μέσα τους ένα τέρας), το 2013 χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη ζήτηση των ταμπλετών και εν γένει των παιχνιδιών υψηλής τεχνολογίας. Ισχυρή όμως ήταν και η αντίσταση που προέβαλαν στα ηλεκτρονικά γκατζετάκια και τα πιο παραδοσιακά παιχνίδια, όπως είναι τα Lego και τα Playmobil, όπως και τα παιχνίδια που παίζονται με πολλά άτομα, όπως είναι τα επιτραπέζια.
Συγκεκριμένα, στη Γαλλία η Mattel με μερίδιο 10% της αγοράς ξεπέρασε τη Hasbro, που έπεσε στο 8,6% εξαιτίας κυρίως της κάμψης των πωλήσεων των Bayblades. Τη Hasbro τη στήριξαν πάντως πολύ τα Furby, που πουλήθηκαν κατά κόρον on line και αναδείχθηκαν τα δημοφιλέστερα παιχνίδια. Τη Hasbro στήριξαν επίσης τα επιτραπέζια Μονόπολη και Trivial Pursuit. Το 2013 έφερε επίσης μια σημαντική αλλαγή, το προσπέρασμα της Playmobil από τη Lego με ποσοστά 7,8% και 8,2% αντιστοίχως.
Χαρακτηριστικό της περασμένης χρονιάς (σε ό,τι αφορά ειδικότερα τη γαλλική αγορά) είναι επίσης η αύξηση στο 15% των παιχνιδιών που πουλήθηκαν μέσω Διαδικτύου (on line), από 12% που είχαν πουληθεί με τον τρόπο αυτόν το 2012.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



