Ο Spider-Man που έτρωγε ξύλο

Μια κιτρινισμένη φωτογραφία, με ένα αδύνατο παιδάκι, περίπου οκτώ ετών, υπερήφανα ντυμένο με τη στολή Spider-Man, δίπλα στον πιο δυναμικό αδελφό του, ο οποίος έχει ντυθεί Superman. Και μαζί με τη φωτογραφία, ένα e-mail στο οποίο περιγράφονται όλες οι πιθανές ιστορίες ταπείνωσης που μπορεί να δεχθεί ένας αδύνατος πιτσιρικάς μεγαλώνοντας σε έναν σκληρό κόσμο. Ιστορίες για τις εποχές που του έκλεβαν το πορτοφόλι και γύριζε σπίτι γεμάτος σιωπηλή, καταπιεσμένη, παθητική οργή. Για εκείνη τη φορά που είπε ψέματα σε έναν τύπο, ο οποίος προσπάθησε να τον ληστέψει, πως «γυρνάω από την κηδεία της μητέρας μου» γλιτώνοντας τη ληστεία, αλλά όχι και τις ενοχές. Για το ξύλο που έτρωγε επειδή δεν ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής.

Μερικές φορές, για να πάρεις έναν από τους πιο περιζήτητους ρόλους στο Χόλιγουντ, αρκούν μόνο λίγο συναίσθημα και μια φωτογραφία. Τουλάχιστον για τον 28χρονο Αντριου Γκάρφιλντ, ένα παιδί που μεγάλωσε στο Σάρεϊ της Αγγλίας και ντυνόταν Spider-Μan σε κάθε ευκαιρία, αρκούσε.

Οταν ο Γκάρφιλντ έστειλε e-mail στον Μαρκ Γουέμπ, σκηνοθέτη του «Amazing Spider-Man», της τελευταίας κινηματογραφικής ταινίας για τον υπερήρωα της Marvel που θα δούμε από τις 12 Ιουλίου στην Ελλάδα, του ζήτησε να λάβει υπόψη τι σημαίνει ένας από τους μεγαλύτερους αντιήρωες της ποπ κουλτούρας, ο Πίτερ Πάρκερ, στη ζωή του.

«Η φωτογραφία με “σκότωσε”» είπε αργότερα ο Γουέμπ. Κατάλαβε ότι ο ρόλος του Πίτερ Πάρκερ ήταν το πεπρωμένο του Γκάρφιλντ. Γι’ αυτό και του τον έδωσε ποντάροντας στο αουτσάιντερ, επειδή, αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, ποιος γνώριζε τον Αντριου Γκάρφιλντ; Οταν παίζονται συμφωνίες για σχέδια δισεκατομμυρίων δολαρίων, είναι δυνατόν μια ρομαντική ιστορία από το παρελθόν να είναι αρκετή ώστε να δώσει σε κάποιον τον ρόλο; Ειλικρινά, δεν ξέρω αν τελικά το «Αmazing Spider-Man» αποτελεί κάτι σαν εξαίρεση στον κανόνα των υπερπαραγωγών του Χόλιγουντ, επειδή ακόμη και η επιλογή του ιδίου του Μαρκ Γουέμπ υπήρξε, αν όχι παράτολμη και ρομαντική, τουλάχιστον ανορθόδοξη.

Εισπρακτικό φαινόμενο

Για να δούμε τι συνέβη πάνω-κάτω. Σκηνοθέτης της κινηματογραφικής τριλογίας Spider-Man, που άρχισε το 2000 και έκλεισε το 2007, είναι ο Σαμ Ράιμι, ο οποίος τα έβγαλε πέρα μια χαρά, αφού οι τρεις ταινίες που προηγούνται του «Amazing Spider-Man» έχουν αποφέρει όλες μαζί περί τα 2,5 δισ. δολάρια (!) μόνο από την προβολή τους στις αίθουσες. Αναφορικά με τον Spider-Man, όμως, ο Ράιμι είχε πλέον φθάσει σε ένα δημιουργικό peak. Πολύ απλά, δεν είχε κάτι φρέσκο να προσφέρει. Το ίδιο συνέβη και με τον πρωταγωνιστή της τριλογίας, τον Τόμπι Μαγκουάιρ. Ο παραγωγός Ματ Τόλμακ προσπάθησε να τους μεταπείσει, κατάλαβε όμως ότι καθετί πια θα γινόταν υπό πίεση, χωρίς έμπνευση και χωρίς πραγματική πίστη στο σχέδιο. Και τότε προέκυψε ο Μαρκ Γουέμπ, ένας σκηνοθέτης ο οποίος το μόνο που είχε να επιδείξει ήταν ο θρίαμβος μιας ανεξάρτητης αισθηματικής κομεντί με τον τίτλο «(500) Μέρες με τη Σάμερ», κόστους μόλις 7,5 εκατομμυρίων δολαρίων, δηλαδή ούτε μια κλωστίτσα από τον ιστό μιας υπερπαραγωγής όπως το «Αmazing Spider-Man». Φαν του Spider-Man και ο Γουέμπ (οποία σύμπτωσις, το επώνυμό του σημαίνει «ιστός»), όχι όμως το πρόσωπο που θα σκεπτόταν να επιλέξει κανείς για σκηνοθέτη μιας ταινίας με πρωταγωνιστή τον Ανθρωπο-Αράχνη.

Μόνο που το Χόλιγουντ, ακόμη και στη σημερινή, κυνική εποχή μας, όταν το θέλει ξαναβρίσκει τον παραμυθένιο εαυτό του, γίνεται η μαγική χώρα όπου τα πάντα μπορούν να συμβούν. Ακούγοντας το όραμα του Γουέμπ, η Sony Pictures αποφάσισε να ποντάρει στο αουτσάιντερ: ένας Spider-Man κοντινός στη νοοτροπία μιας ταινίας όπως το «(500) Μέρες με τη Σάμερ». Γιατί όχι; Ενας Spider-Man με υπαρξιακές αναζητήσεις, εφηβικές ανησυχίες, με την ανάγκη συμφιλίωσης με το μυστήριο του χαμού των γονιών του. Ενας Spider-Man όπου το 3D θα έμπαινε σε δεύτερη μοίρα, αφού σε πρώτο πλάνο θα βρισκόταν μια ανθρώπινη ψυχή. Ενας Spider-Man, αν θέλετε, του οποίου τα πόδια την περισσότερη ώρα θα πατούν στη γη και δεν θα πετούν στον αέρα. Ενας Spider-Man έτσι όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί, γυρισμένος από έναν άγνωστο σκηνοθέτη και με πρωταγωνιστή έναν σχεδόν άγνωστο ηθοποιό.

Ποιος είναι ο Αντριου Γκάρφιλντ

Ο Αντριου Γκάρφιλντ, γιος μιας Αγγλίδας και ενός Αμερικανού, είναι ένας τύπος που φοβόταν πως θα είναι «ο αποτυχημένος της οικογένειας» (ο αδελφός του σπούδασε γιατρός με υποτροφία), ένας από τους λίγους σταρ του Χόλιγουντ που παραδέχονται πως «έχω κάνει ψυχανάλυση και με έχει βοηθήσει πολύ». Είναι ένα ευγενικό παιδί που έμοιαζε τόσο με τον Πίτερ Πάρκερ, που, αν εξαιρέσει κανείς τις πραγματικά επικίνδυνες σκηνές, άφησε σχεδόν άνεργους τους κασκαντέρ. Ο Γκάρφιλντ σπούδασε στο Central School of Speach & Drama στο Βόρειο Λονδίνο και αυτές τις μέρες παίζει στο Μπρόντγουεϊ, στον «Θάνατο του εμποράκου» του Αρθουρ Μίλερ, δίπλα στον Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν. Η μόνη φορά που ο Γκάρφιλντ σκληραίνει είναι όταν τον ρωτούν για τη σχέση του με την Εμα Στόουν, συμπρωταγωνίστριά του στην ταινία. Στις συνεντέυξεις για την προώθηση του φιλμ δεχόταν κάθε – μα κάθε – φορά μια σχετική ερώτηση. Δεν απάντησε ποτέ. Αυτό που επαναλάμβανε είναι πως «Ηθελα τον Spider-Man στη ζωή μου από όταν ήμουν μικρός. Μου έδινε ελπίδα». Το κατάφερε.

X Η ταινία «The Amazing Spider-Man» θα προβάλλεται στις αίθουσες από την Πέμπτη 12 Ιουλίου.

Ποιος είναι ο Spider-Μan

Δημιούργημα των Σταν Λι και Στίβεν Ντίτκο, ο Spider-Man εμφανίστηκε για πρώτη φορά ως σχέδιο της Marvel Comics το 1962 και συγκεκριμένα στο τεύχος 15, το τελευταίο της αποτυχημένης σειράς «Amazing Fantasy». Η επιτυχία του φιλάσθενου νεαρού μαθητή Πίτερ Πάρκερ που ύστερα από το τσίμπημα μιας σπάνιας αράχνης αποκτά υπερφυσικές δυνάμεις, τις οποίες χρησιμοποιεί για να υπερασπιστεί το καλό, ήταν τόσο μεγάλη και άμεση, ώστε τον Μάρτιο του 1963 ξεκίνησε το «Amazing Spider-Man», μια νέα σειρά κόμικς που φιλοξενούσε αποκλειστικά τις περιπέτειές του. Σύντομα, η φήμη του σουπερήρωα ξεπέρασε τα σύνορα της Αμερικής, ενώ ως σήμερα έχουν πωληθεί εκατοντάδες εκατομμύρια αντίτυπα των κόμικς του. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τεύχος όπου ο Spider-Man κάνει το ντεμπούτο του θεωρείται συλλεκτικό και κοστίζει σήμερα 25.000 δολάρια. Ο μεγάλος αντίπαλος του Spider-Man, ο Green Goblin, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο τεύχος 14 της σειράς «Amazing Spider-Man».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
BHMAgazino
ΒΗΜΑτοδότης
  • Βηματοδότης Η γιορτή της δημοκρατίας και η παραφωνία Βελόπουλου Το κεντρικό σύνθημα στη δεξίωση για την 47η επέτειο από την... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
Helios Kiosk