Θυμήθηκαν το «Μade in Greece»

Η κρίση είναι ευκαιρία οι καταναλωτές να στραφούν στη στήριξη των ελληνικών προϊόντων, έτσι ώστε να τονωθεί η ελληνική παραγωγή και να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας. Αυτό είναι το συμπέρασμα όσων υποστήριξαν χθες το μεσημέρι, σε συνέντευξη Τύπου, στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών (ΔΣΑ), οι βασικοί πρωτεργάτες της συντονιστικής επιτροπής της Κίνησης Πολιτών «Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε». Πρόκειται για την υπερνομάρχη Αθηνών- Πειραιώς κυρία Κωνσταντίνα Μπέη, τον πρώην πρύτανη του ΕΜΠ κ.

Η κρίση είναι ευκαιρία οι καταναλωτές να στραφούν στη στήριξη των ελληνικών προϊόντων, έτσι ώστε να τονωθεί η ελληνική παραγωγή και να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας. Αυτό είναι το συμπέρασμα όσων υποστήριξαν χθες το μεσημέρι, σε συνέντευξη Τύπου, στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών (ΔΣΑ), οι βασικοί πρωτεργάτες της συντονιστικής επιτροπής της Κίνησης Πολιτών «Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε». Πρόκειται για την υπερνομάρχη Αθηνών- Πειραιώς κυρία Κωνσταντίνα Μπέη, τον πρώην πρύτανη του ΕΜΠ κ. Κ. Μουτζούρη, τον πρόεδρο της ΓΣΕΕ κ. Γ. Παναγόπουλο, τον πρόεδρο της ΓΣΕΒΕΕ κ. Δ. Ασημακόπουλο , τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ κ. Β. Κορκίδη και τον πρόεδρο του ΔΣΑ κ. Δ. Παξινό.

Οπως τονίστηκε χαρακτηριστικά, η πρωτοβουλία απευθύνεται σε όλους τους Ελληνες και στοχεύει, μέσω της ανακύκλωσης του εισοδήματος, στη διατήρηση των θέσεων εργασίας. Οπως είπε η κυρία Μπέη, «θέλουμε να ενθαρρύνουμε τους πολίτες να αγοράζουν ελληνικά προϊόντα, αλλά και τους επιχειρηματίες να συνδράμουν σε αυτό κάνοντας τα προϊόντα τους ανταγωνιστικά» και επεσήμανε ότι «όλοι μπορούμε να λειτουργήσουμε με την ευθύνη που μας αναλογεί, να αλλάξουμε συνήθειες και να στηρίξουμε την ελληνική οικονομία».

Από την πλευρά του ο κ. Παπαγόπουλος σημείωσε ότι «χώρες, όπως η Αργεντινή, κατέδειξαν ότι πέρα από τους συνδικαλιστικούς αγώνες είναι σημαντικές οι πρωτοβουλίεςπου ενισχύουν τον κοινωνικό ιστό, την ντόπια παραγωγή και την κοινωνική αλληλεγγύη» και πρόσθεσε ότι οι Ελληνες μέσα από το καταναλωτικό μοντέλο που είχαν τις τελευταίες δεκαετίες, έχασαν τον προσανατολισμό τους και σήμερα πρέπει να τον ξαναβρούν, βοηθώντας ταυτόχρονα και τις 993.000 ελληνικές επιχειρήσεις, εκ των οποίων 82% απασχολούν λιγότερα από 20 άτομα και κατά συνέπεια τις θέσεις εργασίας που πλήττονται άμεσα από την οικονομική ύφεση. Τόνισε μάλιστα ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ ότι «στόχος είναι να δημιουργήσουμε ένα κίνημα ενεργών πολιτών που αν συνδυαστεί με όλες τις συνδικαλιστικές οργανώσεις θα μπορεί να επιβάλει κανόνες και στην ίδια την αγορά».

Ο κ. Ασημακόπουλος ανέφερε ότι «πρέπει να αλλάξουμε καταναλωτική και επαγγελματική κουλτούρα, διότι το μεγάλο πρόβλημα, όταν θα μηδενίσουμε το έλλειμμα, θα είναι αν έχουμε λύσει και το θέμα της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας», σημειώνοντας ότι «δεν πρέπει να μιλάμε για εξωστρέφεια, αλλά να κοιτάξουμε πώς θα συνδέσουμε την εσωτερική αγορά της χώρας μας με τον έλληνα παραγωγό. Η ποιότητα και η αναλογικότητα στην τιμή είναι οι δύο βασικές προϋποθέσεις» , και φυσικά «η μάχη είναι πολύπλευρη και θα χρειαστεί και τη συμβολή του κράτους, τουλάχιστον με συμβουλευτικές υπηρεσίες».

Στη σημασία του εξορθολογισμού των τιμών των ελληνικών προϊόντων στάθηκε ο καθηγητής κ. Μουτζούρης και στην αναδιάρθρωση της παραγωγής, σημειώνοντας ότι «ο έλληνας πολίτης μπορεί και πρέπει να απευθύνεται σε καλά ελληνικά προϊόντα κάθε είδους, ακόμη και πολλά ελληνικά πανεπιστήμια για μεταπτυχιακές σπουδές, καθώς ο ακαδημαϊκός είναι και αυτός ακόμη ένας χώρος που πλήττεται ιδιαίτερα από την οικονομική κρίση».

Ο κ. Κορκίδης εκ μέρους του εμπορικού κόσμου έκανε λόγο «για έναν κοινωνικό “πατριωτισμό”» και πρόσθεσε ότι πρέπει να στηριχθεί η ελληνική μικρομεσαία επιχειρηματικότητα ξεκινώντας από την παραγωγή. Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «πρέπει να μας προβληματίσει το γεγονός ότι στην Ελλάδαπαράγουμε, π.χ., ελληνικά παπούτσια κατά 30%, ενώ εισάγουμε το 70%. Οσο για την κατανάλωση του Ελληνα ετησίως, υπολογίζεται στα 180 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 9 δισ. “πετιούνται” για προϊόντα-“μαϊμού”».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Κινήσεις κρυφές Είναι πλέον αποφασισμένος να σταματήσει να... κρύβει τα πούρα του μέσα στα ροζ ρόλεϊ της Τίτι Βανίλι. ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk