Τη δυνατότητα αύξησης των πωλήσεών τους με τη βοήθεια του Διαδικτύου με πολύ χαμηλό κόστος έχουν σήμερα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Σύμφωνα με έρευνες, οι περισσότεροι επαγγελματίες και επιχειρήσεις στην Ελλάδα έχουν αξιοποιήσει ελάχιστα ή καθόλου το Διαδίκτυο. Συνήθως το website «φτιάχτηκε για να φτιαχτεί» ώστε να υπάρχει μια παρουσία, έστω φτωχή, στο Ιnternet χωρίς κάποια στρατηγική και βέβαια αποτελέσματα. Τα περισσότερα sites και eshops δεν είναι ικανά να προσελκύσουν νέους πελάτες ή να εξυπηρετήσουν ενημερωτικά τους υπάρχοντες πελάτες, είτε αυτό έχει να κάνει με χονδρική είτε με λιανική πώληση προϊόντων και υπηρεσιών.
Η μεγάλη διαφορά ενός διαδικτυακού πλάνου προβολής σε σχέση με την προώθηση σε πιο παραδοσιακά ΜΜΕ είναι η δυνατότητα για στοχευμένη προβολή με ιδιαίτερα χαμηλά κόστη. Η κατασκευή ενός site ή eshop ξεκινάει από τα 1.000-1.500 ευρώ, ενώ μια διαφημιστική εκστρατεία στο Google ξεκινάει από μόλις λίγες εκατοντάδες ευρώ.
Αρα πρόκειται για δαπάνες που μπορούν να ενταχθούν ακόμη και σε πολύ μικρές επιχειρήσεις με αναπτυξιακό αποτέλεσμα για αυτές. «Διαβάζοντας τους αρνητικούς μακροοικονομικούς δείκτες ο κάθε επαγγελματίας και επιχειρηματίας ανασκουμπώνεται όσον αφορά τις δαπάνες μάρκετινγκ και διαφήμισης» τονίζει ο κ. Γ. Κονίδης, εμπορικός διευθυντής της εταιρείας διαδικτυακών επιχειρηματικών λύσεων Ηellassites. Σύμφωνα με τον ίδιο, συνήθως αυτό το κλίμα αβεβαιότητας φέρνει το πάγωμα ή τη μείωση των δαπανών προβολής των προϊόντων και υπηρεσιών.
«Η εν λόγω πρακτική δεν είναι εντελώς λανθασμένη, απλά συνήθως παραλείπεται κάτι βασικό: καλύτερο μάρκετινγκ και αποτελεσματικότερη προβολή δεν σημαίνει απαραιτήτως και μεγάλα νούμερα ή αύξηση δαπανών. Τώρα περισσότερο από ποτέ εν μέσω οικονομικής κρίσης πρέπει να αξιοποιήσουμε μέσα πιο στοχευμένα και αναπτυσσόμενα όπως αυτό του Διαδικτύου» σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Κονίδης.
Ξεκινώντας τον προβληματισμό του θα πρέπει ο επιχειρηματίας να αναλογιστεί ποιος είναι ο σκοπός του site που θέλει να αναπτύξει. Ενα site μπορεί να αποτελεί τον αναλυτικό προϊοντικό κατάλογο χονδρικής ή λιανικής πώλησης, ο οποίος να είναι εύκολα και γρήγορα πλοηγήσιμος με διάφορες ευκολίες όπως η σύνθετη αναζήτηση, το σορτάρισμα αποτελεσμάτων βάσει τιμής, εταιρείας κτλ. Αν το προϊόν ή η υπηρεσία ενδείκνυται για οnline πώληση, τότε η ανάπτυξη ενός e-shop είναι επιβεβλημένη. Σε κάθε περίπτωση, για κάθε site ή e-shop ο στόχος θα πρέπει να είναι ο εντυπωσιακός σχεδιασμός με γνώμονα πάντα την ευκολία και τη λειτουργικότητα. Το δεύτερο πολύ σημαντικό βήμα, σύμφωνα με τον κ. Κονίδη, είναι η προώθηση του site ή του e-shop. Συναντάμε συχνά ενημερωμένα και εντυπωσιακά sites τα οποία δεν έχουν τύχει καμίας οnline προβολής.
«Ο πρώτος κανόνας είναι ότι η online δραστηριότητα πρέπει να προωθηθεί. Το πιο πρωτογενές είναι οι μηχανές αναζήτησης και κυρίως το Google, ενώ έπονται community sites όπως το Facebook, ιδίως για προώθηση καταναλωτικών προϊόντων και υπηρεσιών» αναφέρει το στέλεχος της Ηellassites, προσθέτοντας ότι «ανάλογα με τη στρατηγική και τη φύση του προϊόντος μπορεί να υλοποιηθούν καμπάνιες με e-mail (e-mail marketing) ή με διαφημιστικά banners σε portals και εξειδικευμένα sites».
Το διαδικτυακό μάρκετινγκ είναι ένα καλό παράδειγμα για προβολή χαμηλού κόστους- υψηλής απόδοσης. «Κόστος το οποίο είναι ελαστικό και μπορεί να αυξομειωθεί εποχικά ή με βάση την εκάστοτε στρατηγική» συμπληρώνει ο κ. Κονίδης, υπογραμμίζοντας ότι «η οικονομική κρίση μάς επιβάλλει να αναζητήσουμε κάθε δυνατή αναπτυξιακή λύση που δεν θα μας γονατίσει οικονομικά.
Είναι αυτό που υπογραμμίζεται συχνά, ότι μια σωστή επιχειρηματική κίνηση με αξιοποίηση νέων σύγχρονων μέσων μπορεί να αποδειχθεί πιο αποτελεσματική ακόμη και από μεγάλα κεφάλαια διαθέσιμα για διαφήμιση».



