Τραγωδία χθες το μεσημέρι στο λιμάνι του Πειραιά. Ενας ολόκληρος συρμός των ΗΣΑΠ που ήταν σταθμευμένος για καθαρισμό σε χώρο δίπλα από τον τερματικό σταθμό κύλησε στις ράγες, έπεσε πάνω στο μαντρότοιχο των εγκαταστάσεων και βγήκε στο πεζοδρόμιο προς το λιμάνι της Ακτής Καλλιμασιώτη, σκοτώνοντας έναν άνδρα. Στην «τρελή» πορεία του τρένου τραυματίστηκαν ελαφρά έξι καθαρίστριες οι οποίες βρίσκονταν μέσα στον συρμό για την εργασία του καθαρισμού των βαγονιών. Αστυνομικοί έλεγαν χαρακτηριστικά ότι από θαύμα αποφεύχθηκε εκατόμβη, καθώς σε απόσταση πέντε μέτρων βρίσκεται στάση λεωφορείων. Οι άνδρες της ΕΛ.ΑΣ. συνέλαβαν τον διευθυντή του μηχανοστασίου και τον μηχανοδηγό του συρμού.
Το δυστύχημα συνέβη στις 12.30. Σύμφωνα με ανακοίνωση των ΗΣΑΠ « το τρένο αποπέδησε από τις εγκαταστάσεις του πλυντηρίου,προσέκρουσε και παρέσυρε τον τοίχο της οδού Καλλιμασιώτη ». Τέσσερις ώρες αργότερα οι πυροσβέστες εντόπισαν και ανέσυραν έναν άνδρα ο οποίος είχε καταπλακωθεί από τα τσιμεντένια τμήματα του τοίχου, ωστόσο ήταν ήδη νεκρός. Δίπλα στον άτυχο άνδρα βρέθηκαν ένα σακ βουαγιάζ και ένας υπνόσακος.
Ως αργά το βράδυ οι αρμόδιοι των ΗΣΑΠ δεν είχαν δώσει επαρκή εξήγηση για το πώς ένα τρένο που ζυγίζει δεκάδες τόνους άρχισε να κυλά ανεξέλεγκτο επάνω στις γραμμές. Πάντως η διοίκηση έδωσε εντολή για τη διεξαγωγή έρευνας για τον εντοπισμό ευθυνών και την απόδοσή τους σε εμπλεκόμενους υπαλλήλους. Εργαζόμενοι στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο διερωτώνταν πώς δεν λειτούργησε το λεγόμενο στη γλώσσα τους «μπουτόν του… νεκρού». Δηλαδή το σύστημα που ακινητοποιεί τον συρμό σε περίπτωση που αρχίσει να κινείται «ακυβέρνητο».
Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος της ένωσης εργαζομένων στους ΗΣΑΠ κ. Γ.Γαβρίλης ανέφερε στο «Βήμα»: « Το δυστύχημα δεν έχει λογική εξήγηση.Το τρένο ήταν στο πλυντήριο, χωρίς μηχανοδηγό.Διήνησε απόσταση 300 μέτρων και λόγω της κατωφέρειας ανέπτυξε ταχύτητα.Το βαρύ τρένο έσπασε την τοιχοποιία,η οποία,αξίζει να σημειωθεί ότι είχε ενισχυθεί προ επταετίας με ειδική θωράκιση.Τότε είχε επισημανθεί ότι ο τοίχος είναι αδύναμος και ευτυχώς είχαν γίνει οι ενισχύσεις,αλλιώς ο συρμός θα είχε καταλήξει στη θάλασσα ».
« Μια ζωή στη Πυροσβεστική τέτοιο πράγμα δεν έχω ξαναδεί » σημείωνε χθες ο νυν αντινομάρχης Πειραιάς κ. Γ.Καρράς, πρώην αξιωματικός της Πυροσβεστικής. Πάντως κάποιοι παλαιοί κάτοικοι της περιοχής έλεγαν ότι τρένο να βγαίνει στο δρόμο είχαν ξαναδεί, αλλά πριν από 30 χρόνια όταν οι υποδομές ήταν υποτυπώδεις.
Τέλος ο δήμαρχος Πειραιά κ. Παναγιώτης Φασούλας επεσήμανε τους κινδύνους από την ύπαρξη γραμμών πολύ κοντά σε πολυσύχναστους δρόμους της περιοχής. Συγκεκριμένα ο κ. Φασούλας δήλωσε: « Υπάρχει άμεση ανάγκη για την υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ,καθώς και του προαστιακού στα σημεία που διασταυρώνονται με δρόμους του Πειραιά για να εξασφαλιστεί η ασφαλής και ομαλή κυκλοφοριακή λειτουργία στην πόλη ».



