Τον Μάιο υπολογίζεται να αρχίσει η κατασκευή του οδικού άξονα Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη, που θα ολοκληρωθεί στο σύνολό του το 2012, οπότε η διαδρομή Αθήνα- Καλαμάτα θα διανύεται σε 2,5 ώρες. Από το τέλος Ιουλίου θα αυξηθεί η τιμή των διοδίων στο τμήμα Κόρινθος- Τρίπολη, από 2 ευρώ που είναι τώρα σε 2,50 ευρώ, ενώ από το τέλος του 2009 θα φθάσει στα 4 ευρώ. Με την ολοκλήρωση του τμήματος Τρίπολη- Καλαμάτα, θα εφαρμοστεί και η χιλιομετροχρέωση για την καταβολή διοδίων, που έχει προσδιοριστεί στα 4 λεπτά του ευρώ. Υπολογίζεται ότι για τη συνολική διαδρομή Κόρινθος – Τρίπολη- Καλαμάτα η τιμή του διοδίου θα είναι 8 ευρώ το 2012 σε σημερινές τιμές. Στη βουλή η σύμβαση ως το τέλος του μήνα
Τη Σύμβαση Παραχώρησης για το έργο αυτό υπέγραψε χθες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς με τους εκπροσώπους του αναδόχου ομίλου Μωρεάς. Ως το τέλος Φεβρουαρίου η σύμβαση θα κατατεθεί στη Βουλή. Πρόκειται για την τρίτη κατά σειρά σύμβαση από τα επτά μεγάλα έργα που θα γίνουν με συμβάσεις παραχώρησης, που υπογράφει ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ. Η Ανατολική Οδός Πελοποννήσου, όπως θα ονομάζεται στο εξής ο οδικός άξονας Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα και Λεύκτρο- Σπάρτη, είναι ένα έργο που περιμένει η Πελοπόννησος εδώ και δεκαετίες, τόνισε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ και εξέφρασε την ιδιαίτερη ικανοποίησή του γιατί στον ανάδοχο όμιλο Μωρεάς μετέχουν πλέον μόνον ελληνικές εταιρείες, οι Ελληνική Τεχνοδομική ΑΕ (73,34%), Παντεχνική ΑΕ (13,33%) και Ιntracom Ηoldings (13,33%), μετά την αποχώρηση της Ιmpregilo SpΑ, που μετείχε αρχικά στον όμιλο. «Οχι ότι έχω κάτι ενάντια στους ξένους.Αλλά έχουμε έναν αμιγώς ελληνικό όμιλο. Το χαίρομαι και το εξομολογούμαι» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σουφλιάς.
Στην κατασκευάστρια κοινοπραξία του έργου συμμετέχουν οι εταιρείες Ακτωρ ΑΤΕ, Παντεχνική ΑΕ και Ιntrakat. Η Ανατολική Οδός Πελοποννήσου έχει συνολικό μήκος 205 χλμ. με 26 ανισόπεδους κόμβους και περιλαμβάνει τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα 158 χλμ. και τον αυτοκινητόδρομο Λεύκτρο- Σπάρτη 47 χλμ. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 1,044 δισ. ευρώ. Το Δημόσιο θα συμβάλει με 330 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ενωση.
Χθες υπεγράφησαν μεταξύ του παραχωρησιούχου και τραπεζών 30 δανειακές συμβάσεις, που σημαίνει ότι είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση του έργου, ενώ δεν θα υπάρχει εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε στα έργα που κατασκευάστηκαν παλαιότερα με συμβάσεις παραχώρησης. Το έργο θα ολοκληρωθεί σε 54 μήνες, αλλά προβλέπονται ενδιάμεσες αποκλειστικές προθεσμίες για την ολοκλήρωση τμημάτων του:
Σε 24 μήνες ολοκλήρωση ανακατασκευής και βελτίωσης του τμήματος ΚόρινθοςΤρίπολη, κατασκευή του νέου κλάδου της σήραγγας Αρτεμισίου και κατασκευή του τμήματος Τρίπολη- Αθήναιο. Σε 40 μήνες κατασκευή του τμήματος Τσακώνα- Καλαμάτα.
Σε 54 μήνες ολοκλήρωση του έργου και κατασκευή και του τμήματος ΛεύκτροΣπάρτη.
Στον νέο αυτοκινητόδρομο, που θα έχει τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση με διαχωριστικό διάζωμα Νew Jersey, θα κατασκευαστούν πέντε διπλές σήραγγες στις θέσεις Στέρνα, Καλογερικό, ΑΣΕΑ, Ραψομάτη και Αρτεμίσιο.
Θα κατασκευαστούν 100 χλμ. νέου δρόμου σε Τρίπολη- Αθήναιο, μήκους 13 χλμ.,
Λεύκτρο- Παραδείσια, μήκους 6,4 χλμ., Τσακώνα- Καλαμάτα, μήκους 34,6 χλμ.,
Λεύκτρο- Σπάρτη μήκους 46 χλμ. και δεύτερο Κλάδο Σήραγγας Ραψομάτη, καθώς και τον ανισόπεδο κόμβο Μεγαλόπολης στο τμήμα ΑθήναιοΛεύκτρο.
Επίσης θα βελτιωθούν τα υφιστάμενα τμήματα του αυτοκινητόδρομου ΚόρινθοςΤρίπολη, μήκους περίπου 82,5 χλμ., ώστε να μπορεί να αναπτυχθεί ταχύτητα τουλάχιστον 120 χλμ. την ώρα. Οι εργασίες περιλαμβάνουν βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών, καθώς, όπως είπε ο κ. Σουφλιάς, υπάρχουν επικίνδυνες στροφές, καθώς και νέο κλάδο στη σήραγγα Αρτεμισίου, νέο ανισόπεδο κόμβο Αγ. Βασιλείου και εργασίες βαριάς συντήρησης στην υφιστάμενη Σήραγγα Αρτεμισίου.
Στον ίδιο δρόμο κατασκευάζονται ως δημόσια έργα το τμήμα Αθήναιο (Σήραγγα Ραψομάτη)- Λεύκτρο, μήκους 12,5 χλμ., και το τμήμα Παραδείσια- Τσακώνα, μήκους 10 χλμ., που τέθηκε εκτός λειτουργίας από κατολισθήσεις τον Φεβρουάριο του 2003. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα νέο έργο, προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ, με νέα χάραξη, που θα διαθέτει τέσσερις γέφυρες συνολικού μήκους 1.100 μέτρων.
«Ανακοινώνουν τα ίδια και τα ίδια έργα»
«Τα συγχρηματοδοτούμενα οδικά έργα θα είχαν εκκινήσει εντός του 2004,αν δεν μεσολαβούσε η κυβερνητική αλλαγή» τονίζει με χθεσινοβραδινή ανακοίνωσή του ο υπεύθυνος Δημοσίων Εργων και Περιβάλλοντος του Κοινοβουλευτικού Συμβουλίου του ΠαΣοΚ κ. Α. Λοβέρδος, αναφερόμενος στις χθεσινές ανακοινώσεις του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ. Και υποστηρίζει ότι ο κ. Γ. Σουφλιάς διαρκώς ανακοινώνει τα ίδια και τα ίδια έργα. Τώρα, προσθέτει, ο κ. υπουργός ανακοινώνει υπογραφές συμβάσεων, ακόμη και κυρώσεις τους από τη Βουλή. Αποκρύπτει ωστόσο ότι ακόμη και μετά την κύρωση των σχετικών συμβάσεων από τη Βουλή απαιτούνται και επιπρόσθετες διαδικασίες προτού αρχίσουν τα έργα. Ο κ. Λοβέρδος καταλήγει: «Ενα είναι το δεδομένο: ως φαίνεται, θα γίνουν και οι επόμενες εκλογές και τα έργα δεν θα έχουν ακόμη ξεκινήσει».



