Την ίδια στιγμή που είναι σε εξέλιξη η τελική φάση για τη Σύμβαση Παραχώρησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ μέσα στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος και εφοπλιστές (ακτοπλοΐας και ποντοπόρου Ναυτιλίας) στρέφονται προς το εξωτερικό για ναυπήγηση νέων πλοίων η κυβέρνηση διά στόματος υπουργού Ναυτιλίας κ. Θοδωρή Δρίτσα κάνει λόγο για πρωτοβουλίες σχετικά με την αναζωογόνηση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα. Χωρίς ωστόσο να είναι σε θέση να ανακοινώσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα σχετικά με το πότε θα ανακοινωθούν και θα υλοποιηθούν καθώς είναι ακόμα στο πλαίσιο της συζήτησης.
Όλα αυτά την ίδια στιγμή που η ανεργία στο κλάδο των εργαζομένων στα ναυπηγεία είναι σε υψηλά επίπεδα. Ο τομέας Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ σε θέσεις που είχε θέσει προς διαβούλευση ανέφερε σχετικά ότι: «Η συνολική βιομηχανική απαξίωση της χώρας και η ανυπαρξία πολιτικών ανάπτυξης στο συγκεκριμένο κλάδο, έχει οδηγήσει σε μια άνευ προηγουμένου απαξίωση των υποδομών και εκτίναξη της ανεργίας στον κλάδο στα επίπεδα του 90%. Οι πολιτικές που μέχρι σήμερα ακολουθήθηκαν, της μεταβίβασης δηλαδή των ναυπηγικών μονάδων από το κράτος σε ιδιώτες και στη συνέχεια από ιδιώτη σε ιδιώτη, επέτειναν τα αδιέξοδα, δεν οδήγησαν σε απεξάρτηση από τις κρατικές χρηματοδοτήσεις (παραγγελίες Πολεμικού Ναυτικού) και εν τέλει οι στρατηγικής σημασίας μονάδες είναι σήμερα ανενεργές, πλήρως απαξιωμένες και το εργατικό δυναμικό μετέωρο και εξαθλιωμένο την ίδια στιγμή που εκμηδενίστηκε η έρευνα και η καινοτομία και υπονομεύτηκε η δυναμική του κλάδου.»
Ακόμη παραμένει σε εκκρεμότητα και η εξαγγελία του ΣΥΡΙΖΑ για σύσταση Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας.
Από το καλοκαίρι, απαντώντας τότε σε σχετική ερώτηση που είχε καταθέσει Το Ποτάμι, ο κ. Δρίτσας από την απάντηση που είχε δώσει είχε φανεί ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο με σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης για το θέμα της αντιμετώπισης της υψηλής ανεργίας στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος. Τότε ο υπουργός Ναυτιλίας επεσήμανε ότι έχει δρομολογηθεί η σύσταση του φορέα για την ναυπηγοεπισκευή ωστόσο θα έπρεπε να ξεπεραστούν εμπόδια όπως ο συντονισμός τουλάχιστον πέντε συναρμόδιων υπουργείων.
Την Τρίτη ο υπουργός συναντήθηκε με αντιπροσωπεία εργαζομένων του Συνδικάτου Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου Ν. Αττικής και των Εργαζομένων Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδος.
Αμέσως μετά, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ο κ.Δρίτσας δήλωσε ότι: «Αυτό που θέλω να επισημάνω είναι ότι, η κυβέρνησή μας και για τις εξελίξεις στο λιμάνι θεωρεί πρώτιστης προτεραιότητας την κατοχύρωση των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Έχουμε ήδη πάρει πρωτοβουλίες για αυτό και στο επόμενο διάστημα αυτές θα ενταθούν, όποιες εξελίξεις και αν υπάρχουν στο λιμάνι. Η λιμενική εργασία και ότι σημαίνει αυτό πρέπει να είναι απολύτως κατοχυρωμένη και με συλλογικές συμβάσεις και με την κατοχύρωση όσων ήδη έχουν κατακτηθεί, αλλά και τη διεύρυνσή τους. Αυτή είναι κυβερνητική δέσμευση».

Και πρόσθεσε ότι: «Για την ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία όμως, ήδη τρέχουν πρωτοβουλίες με συνεχείς διυπουργικές συσκέψεις, τόσο για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, όσο και για τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σύρου, όσο και για την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος. Πρόκειται για πρώτης προτεραιότητας παραγωγική διαδικασία. Έχουμε μια τεχνογνωσία στη χώρα μας, στα ελληνικά ναυπηγεία, τεχνογνωσία των εργαζομένων, που είναι μοναδική. Αυτό τον πλούτο, αυτό το κεφάλαιο, οφείλουμε να το διατηρήσουμε και να μη το αφήσουμε να πάει χαμένο. Στο επόμενο διάστημα, είμαι βέβαιος ότι θα είμαστε σε θέση να εξαγγείλουμε, μετά από οριστικές αποφάσεις τις πρωτοβουλίες μας για την αναζωογόνηση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα.»
Αναφορικά με τους εργαζομένους στα λιμάνια είπε ότι: «Η εργασία έχει υποβαθμιστεί. Στη χώρα μας, με τον τεράστιο αριθμό ανέργων, τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα. Αυτό, θέλουμε να πιστεύουμε, ότι δε θα είναι παρά μια συγκυριακή παρένθεση. Είναι στο χέρι και του εργατικού κινήματος, αλλά φυσικά και της κυβέρνησης και του πολιτικού κόσμου, να δώσουμε τη μάχη, γιατί η κατοχύρωση της εργασίας, δεν είναι απλά και μόνο μια πράξη δικαιοσύνης, είναι και προϋπόθεση για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.»