Συνδεσιμότητα και κινητικότητα: αυτές είναι οι κυρίαρχες έννοιες στην εφετινή Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης που άνοιξε τις πύλες της την Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου. Εννοιες που μερικά χρόνια πριν δεν είχαν καμία συνάφεια στην αυτοκινητοβιομηχανία αποτελούν σήμερα το ζητούμενο επιταχύνοντας τις εξελίξεις στην πλευρά των κατασκευαστών που διεκδικούν την προτίμηση των νεότερων ηλικιακά οδηγών.

Κοιτάζοντας πίσω από τα πρωτότυπα και τα μοντέλα παραγωγής όλα δείχνουν ότι η σχέση αυτοκινήτων και smartphones στο μέλλον θα είναι αναπόσπαστη.

«Ως το 2020 όλα τα νέα μοντέλα μας θα έχουν μεταμορφωθεί σε smartphones με τροχούς»
δήλωσε πριν από την έναρξη της έκθεσης ο Martin Winterkorn, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου VW, του μεγαλύτερου ευρωπαίου κατασκευαστή αυτοκινήτων.
Ο ρόλος της VW και των θυγατρικών εταιρειών της θεωρείται κομβικός για την εκ νέου ανακάλυψη του ρόλου του αυτοκινήτου και την εξέλιξη της έννοιας «αυτοκίνηση» παγκοσμίως καθώς διαθέτουν τεράστια γκάμα προϊόντων με εύρος τιμών που αφορά από φοιτητές ως κροίσους.
Η παρουσία του γερμανικού ομίλου στη Φρανκφούρτη εστιάζεται, πέρα από τα πεδία των επιδόσεων και της προστασίας του περιβάλλοντος, στους τομείς της αυτόνομης οδήγησης και της διαρκούς ανταλλαγής δεδομένων μεταξύ των αυτοκινήτων.
Με αυτόν τον τρόπο η VW επιδιώκει να αντιμετωπίσει την «απειλή» που συνιστά η δραστηριοποίηση των Apple και Google στον τομέα κατασκευής αυτοκινήτων αλλά και να απαντήσει στις φιλοδοξίες των αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων μοντέλων της αμερικανικής Tesla. Για αυτό και ο M. Winterkorn εξήγγειλε την παραγωγή 20 ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων ως το 2020.
Επιστρέφοντας στην ουσία της εφετινής διοργάνωσης –τα μοντέλα παραγωγής και τα πρωτότυπα –το ελληνικό ενδιαφέρον εστιάζεται ασφαλώς σε αυτοκίνητα όπως το νέο VW Tiguan, η πρεμιέρα του οποίου απέσπασε κολακευτικά σχόλια. Συναφές αλλά όχι ίδιο με το προηγούμενο, είναι μεγαλύτερο και πιο ελαφρύ, αποκτώντας νέα δυναμική η οποία αναμένεται να καταγραφεί από την άνοιξη του 2016, όταν και θα κυκλοφορήσει στην ελληνική αγορά.
Ανάλογο ενδιαφέρον στην premium μικρομεσαία κατηγορία θα προκαλέσει και το νέο Α4 της Audi, η οποία στη Φρανκφούρτη εμφάνισε τα S4 και S4 Avant με τους 354 ίππους του νέου V6 3.0 TFSI μοτέρ. Στη χώρα μας οι πωλήσεις του A4, που ξεκινά για πρώτη φορά από τα 1,4 λίτρα και τους 150 ίππους, θα αρχίσουν τον Νοέμβριο.
Για την Porsche το σπουδαίο νέο ακούει στο όνομα «ανανεωμένη 911», για πρώτη φορά στην ιστορία της με turbo κινητήρα, αλλά το ακόμη σπουδαιότερο αφορά το ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο Mission E που αποδίδει περισσότερους από 600 ίππους με αυτονομία κίνησης 500 χλμ. και δυνατότητα αναπλήρωσης του 80% της ενέργειας των μπαταριών του μέσα σε μόλις 15 λεπτά.
Ισχυρότερη και εκθαμβωτική από πλευράς επιδόσεων και design είναι αναμφισβήτητα η ανοιχτή Lamborghini Huracan Spyder των 610 ίππων, επιταχύνοντας από στάση σε 3,4 δευτερόλεπτα με μέγιστη ταχύτητα 324 χλμ./ώρα, ενώ η παρουσία της Bugatti στην παιχνιδομηχανή PS3 αποτέλεσε την έμπνευση για την πρωτότυπη Vision Gran Turismo.
Ρεαλιστικότερο, μετρώντας αντίστροφα ως τον Μάρτιο του 2016, όταν θα μπει στην παραγωγή, το Toyota C-HR εμφανίστηκε ως υβριδικό πρωτότυπο στο μέγεθος του Nissan Juke.
Πέρα από τα δικά τους πρωτότυπα, οι Γάλλοι δίνουν το παρών με το νέο Renault Megane, το οποίο θα διατίθεται στην Ελλάδα από τα τέλη Φεβρουαρίου, επενδύοντας στις αυξημένες διαστάσεις και σε μια διαφορετική αισθητική στο εσωτερικό του.
Στην άλλη πλευρά του –γαλλικού –λόφου ξεχωρίζουν το πρωτότυπο Fractal της Peugeot αλλά και το πεντάθυρο 308 GTI των 270 ίππων που φέρει την υπογραφή της Peugeot Sport και θα εμφανιστεί σύντομα στην ελληνική αγορά.
Εντυπωσιακή από κάθε άποψη είναι για μία ακόμη φορά η παρουσία της Mercedes-Benz, η οποία, πέρα από τις νέες εκδόσεις Mercedes AMG που προσθέτει διαρκώς στην γκάμα της, εμφάνισε στη Φρανκφούρτη την κορυφαία S-Class στην Cabrio εκδοχή της αλλά και τη C-Class Coupe, η οποία αναπαράγει την αισθητική της αντίστοιχης S-Class Coupe σε μικρότερο μέγεθος, υιοθετώντας την ίδια τεχνολογία και μια γκάμα κινητήρων που εκτείνεται μεταξύ 156 και 510 ίππων.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ