Δεν είναι η πρώτη φορά που ο σερ Μάρτιν Σορέλ σοκάρει με τις αποδοχές που ενέκρινε για τον εαυτό του και για τους στενούς συνεργάτες του. Πολλάκις έχει κατηγορηθεί για υπερβολές. Αλλά ο σύγχρονος «πρύτανης της διαφήμισης» έχει έργο να επιδείξει. Γι’ αυτό και οι μέτοχοι του γιγαντιαίου διαφημιστικού ομίλου ενέκριναν με ποσοστό 83% το μπόνους-ρεκόρ των 36 εκατ. στερλινών (πολύ κοντά στα 50 εκατ. ευρώ) που ενθυλάκωσε ο βρετανός μάνατζερ, ανεβάζοντας τις αποδοχές του για τη χρονιά που πέρασε πάνω από τα 40 εκατ. στερλίνες (55,4 εκατ. ευρώ).
Δεν είναι μόνο τα κέρδη της WPP που αυξήθηκαν κατά 12% το 2014 και έφθασαν (προ φόρων) στο επίπεδο-ρεκόρ των 1,45 δισ. στερλινών (2 δισ. ευρώ). Δεν είναι μόνο η αύξηση κατά 4,6% που εμφάνισε ο τζίρος του ομίλου και έφθασε στα 11,5 δισ. στερλίνες (15,9 δισ. ευρώ). Είναι και το ότι η μετοχή του ομίλου ενισχύθηκε κατά 133% το διάστημα 2010-2015, μια περίοδο με ασυνήθιστες οικονομικές δυσκολίες, όχι μόνο στη Βρετανία αλλά σε ολόκληρο τον πλανήτη –είναι χαρακτηριστικό ότι ο δείκτης FTSE-100 του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου ενισχύθηκε την περίοδο αυτή μόνο κατά 21,3%. Είναι επίσης το γεγονός ότι οι μετοχές της εταιρείας εξακολουθούν να πηγαίνουν «σφαίρα», ενισχυόμενες κατά 16,3% από την αρχή του τρέχοντος έτους και ανεβάζοντας την κεφαλαιοποίηση της WPP στα 20,73 δισ. στερλίνες (28,70 δισ. ευρώ).
Τα «σχήματα κινήτρων» που επινοεί ο Σορέλ για τον εαυτό του και 16 μεγαλοστελέχη της WPP ήταν ανέκαθεν συνδεδεμένα με τις επιδόσεις του ομίλου που ελέγχει πλήθος εταιρειών σε ολόκληρο τον κόσμο (μεταξύ των οποίων την JWT και την Ogilvy & Mather) και απασχολεί περί τους 175.000 εργαζομένους. «Εχω βάλει τα χρήματα της εταιρείας στο στόμα μου. Αν βυθιστεί η εταιρεία θα πνιγώ κι εγώ» είχε πει παλαιότερα ο βρετανός μάνατζερ που τον περασμένο μήνα έκλεισε αισίως τα 70 χρόνια του. Ε, τον εμπιστεύονται οι μέτοχοι της WPP. Το 2016 κλείνει άλλωστε και 30 χρόνια στον όμιλο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ