Σε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων στο σύνολο των ακτοπλοϊκών εταιρειών που οφείλουν δεδουλευμένα σε πληρώματα πλοίων δηλώνει αποφασισμένη ότι θα προχωρήσει η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) σε περίπτωση που δεν επιλυθεί το πρόβλημα.

Στη Σάμο ακινητοποιημένο λόγω επίσχεσης εργασίας από το πλήρωμα για μη καταβολή δεδουλευμένων παραμένει από την Πέμπτη το επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο «Μυτιλήνη» της ΝΕΛ, το οποίο, σύμφωνα με την εταιρεία, ήταν προγραμματισμένο να μεταφερθεί την Παρασκευή με ρυμουλκό στον Πειραιά για αποκατάσταση της βλάβης και εκ νέου δρομολόγησή του.

Σύμφωνα με την ΠΕΝΕΝ, «το πλήρωμα του πλοίου βρίσκεται σε εξαιρετικά δύσκολη θέση αφού η εταιρεία δεν τους παρέχει στοιχειώδη και αναγκαία οικονομικά μέσα που θα καλύπτουν βασικές τους ανάγκες. Η ακινητοποίηση και επίσχεση στο Ε/Γ-Ο/Γ “Μυτιλήνη” αποτελεί συνέχεια σειράς αγωνιστικών κινητοποιήσεων της ΠΕΝΕΝ και έχει ως επίκεντρο την πάλη για την αντιμετώπιση του απαράδεκτου φαινομένου της απλήρωτης ναυτικής εργασίας. Στην επίσχεση εργασίας συμμετέχει πάνω από το 80% του συνόλου του πληρώματος που είναι επανδρωμένο το πλοίο». Παράλληλα απηύθυνε έκκληση στη ναυτιλιακή εταιρεία ΝΕΛ και στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας να πάρουν άμεσα μέτρα.

Το «Μυτιλήνη» ήταν ακινητοποιημένο εδώ και 15 ημέρες στη Σάμο λόγω μηχανικής βλάβης.

Στελέχη της ΝΕΛ μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα του εν λόγω οχηματαγωγού τόνισαν ότι τέτοιου είδους κινήσεις δεν ωφελούν τους ναυτικούς της εταιρείας και τους εργαζόμενους, ενώ τόνισαν ότι έχει κατατεθεί σχετικό υπόμνημα 200 σελίδων στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας αναφορικά με το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί.

Την Πέμπτη δεν εκτελέστηκε το δρομολόγιο του πλοίου «Αqua Spirit», ενώ σήμερα, Παρασκευή λόγω επίσχεσης εργασίας των πληρωμάτων παρέμεινε δεμένο το επιβατηγό – οχηματαγωγό «Ταξιάρχης». Το πλοίο επρόκειτο να πραγματοποιήσει το δρομολόγιο από το Λαύριο για Άγιο Ευστράτιο – Λήμνο – Καβάλα.

Επίσης άγνωστο παραμένει το αν θα εκτελεστεί το Σάββατο το απόγευμα το δρομολόγιο του «Βιτσέντζος Κορνάρος» της ΛΑΝΕ από Πειραιά για Μήλο – Θήρα – Ανάφη – Ηράκλειο – Σητεία – Κάσο – Πηγάδια – Διαφάνι – Χάλκη – Ρόδο.

Σε επίσχεση εργασίας προχώρησαν το απόγευμα της Παρασκευής έξι μέλη του πληρώματος του πλοίου «Παναγία Τήνου» που επρόκειτο να αναχωρήσει στις 17:00 για Κύθηρα – Αντικύθηρα – Κίσσαμο.

Δρίτσας: «Είναι ανεπίτρεπτο»

«Είναι ανεπίτρεπτο οι εργαζόμενοι να μένουν απλήρωτοι, οι επιβάτες να χιλιοταλαιπωρούνται και τα νησιά να μένουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση, ιδιαίτερα αυτό το τριήμερο». Αυτό επεσήμανε σε δήλωσή του ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας κ. Θεόδωρος Δρίτσας με αφορμή την πεντάωρη καθυστέρηση του απόπλου του πλοίου «Παναγία Τήνου» για Γύθειο – Κύθηρα – Αντικύθηρα – Καστέλι (Κρήτη) λόγω επίσχεσης εργασίας μελών του πληρώματος που διεκδικούσαν την καταβολή δεδουλευμένων.

Ο κ. Δρίτσας τόνισε: «Για μία ακόμη φορά είχαμε το απαράδεκτο φαινόμενο να παραμένουν απλήρωτοι εργαζόμενοι ναυτικοί, οι οποίοι προχώρησαν γι’ αυτό σε επίσχεση εργασίας για να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους και κανείς δεν έχει δικαίωμα να φαλκιδεύσει ή να καταργήσει την άσκηση αυτού του δικαιώματος».

Απηύθυνε έκκληση στις «υπεύθυνες εταιρείες να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους όπως προκύπτουν από τις δεσμευτικές συμβάσεις που έχουν υπογράψει και από τους νόμους της ελληνικής πολιτείας».

Σημείωσε επιπλέον: «Ας καταλάβουν όλοι ότι τα επιδοτούμενα δρομολόγια τα πληρώνει ο ελληνικός λαός. Κανείς δεν μπορεί να παίζει με τις ανάγκες του και τα δικαιώματά του».

Την Πέμπτη το πρωί ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας κ. Θοδωρής Δρίτσας συναντήθηκε με την ηγεσία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), εκπροσώπους των ναυτεργατικών σωματείων και εκπροσώπους των ναυτικών που αναμένουν να πληρωθούν τα δεδουλευμένα τους.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, «ο κ. Δρίτσας ανέλυσε την υφιστάμενη κατάσταση και τα χρόνια συσσωρευμένα προβλήματα καθώς και τις δυσλειτουργίες του θεσμικού συστήματος της ακτοπλοΐας, που έχουν δημιουργήσει τη στρεβλή σημερινή κατάσταση. Εν συνεχεία υπογράμμισε ότι έχει ήδη ξεκινήσει την ανάληψη σειράς πρωτοβουλιών με σκοπό να εξασφαλιστούν τα εργασιακά τους δικαιώματα και να διασφαλιστεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών».