Με την ακρόαση φορέων συνεχίζεται σήμερα Τετάρτη στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις».
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο υπουργός κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης εμφανίζεται ανοικτός σε διάλογο και δεν λέει όχι σε βελτιωτικές αλλαγές σε επιμέρους διατάξεις του νομοσχεδίου.
Υπενθυμίζεται ότι ενστάσεις έχουν διατυπώσει για ζητήματα που τους αφορούν συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των λιμενικών, η ΠΝΟ και οι ακτοπλόοι για τη δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας» σε περίπτωση απεργιακών κινητοποιήσεων, αλλά και φορείς και περιβαλλοντικές οργανώσεις για την κατάργηση της ερασιτεχνικής άδειας αλιείας.
Η ΠΝΟ επίσης έχει εξαγγείλει ότι θα πραγματοποιήσει 24ωρη απεργία την ημέρα κατάθεσης του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής, καθώς εκφράζει την διαμαρτυρία της για μια σειρά διατάξεων λέγοντας ότι με το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου «καταδεικνύεται για πολλοστή φορά ότι επιδιώκεται η ευθεία εξαφάνιση αυτού του ίδιου του ναυτικού επαγγέλματος».
Όπως λένε στο υπουργείο μία από τις σημαντικές αλλαγές που προωθεί το νομοσχέδιο για τα σκάφη αναψυχής αφορά στον ελάχιστο αριθμό ημερών ναύλωσης των σκαφών αναψυχής, καθώς όπως λένε τα όσα ισχύουν σήμερα θεσμοθετήθηκαν πριν από 11 χρόνια και η «μείωση του ορίου των ημερών επιβάλλεται από τις ίδιες συνθήκες της αγοράς ως προϋπόθεση ενίσχυσης των σημερινών επαγγελματιών και ενθάρρυνσης της εισόδου νέων».
Σημείωναν ότι ο «έλεγχος για την εκπλήρωση της υποχρέωσης πραγματοποίησης ελάχιστων ημερών ναύλωσης, διενεργείται ανά τριετία αντί των πέντε ετών που ισχύουν σήμερα, για τη διευκόλυνση του έργου των ελεγκτικών Αρχών και την επιτάχυνση της επιβολής κυρώσεων, όταν απαιτείται».
Και συμπλήρωναν ότι «τα παλαιότερα πλοία, αφενός βρίσκονται σε μειονεκτική θέση έναντι των νεότερων τα οποία προτιμούν οι ναυλωτές, αφετέρου δεν είναι εφικτό να αντικατασταθούν λόγω γενικευμένης έλλειψης ρευστότητας, προτείνεται το ευεργέτημα της μείωσης των ελάχιστων απαιτούμενων ημερών ανάλογα με την ηλικία του πλοίου».
Επίσης για άλλο άρθρο σχετικά με τον παροπλισμό επαγγελματικού πλοίου αναψυχή αναφέρουν ότι «αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κλάδος λόγω της ύφεσης, προτείνεται η εισαγωγή νέας ρύθμισης, βάσει της οποίας ο επαγγελματίας μπορεί να παροπλίζει το πλοίο του, έως ότου οι συνθήκες επιτρέψουν την επαναδραστηριοποίησή του ή έως ότου αυτό πωληθεί, χωρίς να υποχρεώνεται να το αποχαρακτηρίσει και να επιβαρυνθεί με την καταβολή φόρων και δασμών. Το ευεργέτημα είναι η αναστολή του χρόνου για την πραγματοποίηση του ελάχιστου αριθμού ημερών ναύλωσης. Έτσι η ελάχιστη διάρκεια παροπλισμού είναι ένα έτος για να μην παροπλίζεται το πλοίο μόνο κατά την χαμηλή/ χειμερινή περίοδο, που θα οδηγούσε σε αύξηση του χρονικού περιθωρίου για την συμπλήρωση των ελάχιστων ημερών ναύλωσης, και η μέγιστη διάρκεια τα 3 έτη διότι η διάταξη έχει στόχο να διευκολύνει τους επαγγελματίες σε μια δύσκολη περίοδο και όχι να στερήσει το κράτος από τα προσδοκώμενα έσοδα».
Αναφορικά δε με την κατάσχεση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής επισημαίνουν ότι «λόγω αντικειμενικής αδυναμίας εκτέλεσης ναυλώσεων, προτείνεται αναστολή του χρόνου, εντός του οποίου πρέπει να πραγματοποιηθεί ο ελάχιστος αριθμός ημερών, από την ημερομηνία επιβολής της κατάσχεσης ως την άρση της».