Πρέπει, επιτέλους, η χώρα μας να αντιμετωπίσει ορθολογικά το φαινόμενο της τρομοκρατίας.
Δεν αρκούν οι λεκτικές καταδίκες. Πρέπει να καταδικάσουμε το φαινόμενο στην πράξη, καταδικάζοντας τους παράγοντες που το κάνουν και ανθεί στη χώρα μας.
Οι παράγοντες αυτοί είναι η διαφθορά, η φαυλοκρατία, η αναξιοκρατία, η διάλυση του κράτους, ο δημόσιος χώρος των ημετέρων, των φίλων, των “κολλητών” και των κάθε λογής παρατρεχάμενων κομματαρχών. Είναι, σε τελική ανάλυση, η Ελλάδα της παρακμής. Οι παράγοντες αυτοί είναι πάγιοι, διάχυτοι και αδιάλειπτα παρόντες στη χώρα μας.
Στους παραπάνω παράγοντες πρέπει να συμπεριληφθούν και όλες οι κοινωνικές παθογένειες που γέννησε η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών, που οι Έλληνες τη βιώνουν δραματικά στην καθημερινότητά τους.
Για τον αποτελεσματικό έλεγχο της τρομοκρατίας απαιτείται πρώτα και κύρια μια πολιτική κοινωνικής πρόληψηςτου φαινομένου, σε συνδυασμό με μια ορθολογική πολιτική δημόσιας ασφάλειας.
Γιαμιαορθολογική πολιτική δημόσιας ασφάλειας απαιτείται επαναπροσδιορισμός του ρόλου και της αποστολής της Αστυνομίας ως κατεξοχήν φορέα παροχής ασφάλειας, μεταρρύθμιση στην οργάνωση και τη λειτουργία της, αποκατάσταση των σχέσεων εμπιστοσύνης και συνεργασίας με τους πολίτες και σαφής καταγραφή της πραγματικών διαστάσεων του φαινομένου που θέλουμε να αντιμετωπίσουμε, καθώς και των παραγόντων που το τροφοδοτούν.
Από την άλλη μεριά, στον τομέα της κοινωνικής πρόληψης θα πρέπει να καταβληθεί συντονισμένη προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η διαφθορά, να εμπεδωθεί η αξιοκρατία, να παταχθεί η αδιαφάνεια και φυσικά να μειωθούν οι δείκτες κοινωνικής παθογένειας (ανεργία, φτώχεια, ανισότητες, έλλειψη ευκαιριών, κλπ) που κλιμακώνονται τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας.
Με άλλα λόγια, πρέπει να δημιουργήσουμε μια ανοιχτή κοινωνία συνοχής και αλληλεγγύης που θα δίνει ευκαιρίες σε όλους.
*Ο κ. Άγγελος Τσιγκρής είναι δικηγόρος – καθηγητής Εγκληματολογίας. ‘Εχει διατελέσει εκπρόσωπος της χώρας μας στο Δίκτυο Πρόληψης της Εγκληματικότητας της ΕΕ και στη Μόνιμη Αντιπροσωπία του ΟΗΕ για την Πρόληψη του Εγκλήματος και την Ποινική Δικαιοσύνη.



