Ανακατατάξεις στον κλάδο του παγωτού δρομολογεί η συμφωνία Unilever (Αlgida) και ΕΒΓΑ, βάσει της οποίας ο πολυεθνικός όμιλος θα αποκτήσει όλες τις μάρκες παγωτού της ελληνικής εταιρείας καθώς επίσης και το δίκτυο διανομής. Ο ετήσιος τζίρος του κλάδου, όπου κυριαρχεί η Νestle (είχε εξαγοράσει το 2006 τη Δέλτα Παγωτού), υπολογίζεται κοντά στα 400 εκατ. ευρώ και η μάχη για τα μερίδια αγοράς είναι διαρκής. Mε τη συμφωνία που τελεί υπό την αίρεση της έγκρισης της Επιτροπής Ανταγωνισμού, Algida και ΕΒΓΑ θα ελέγχουν αθροιστικά το 37% του κλάδου, πολύ κοντά πλέον στο 40% που κατέχει η Nestle.

Ο «γάμος» των δύο εταιρειών δεν προέκυψε ύστερα από φλερτ αλλά από πόλεμο (!), αφού τα δύο τελευταία χρόνια υπήρξε συνεχής διαμάχη για τα σημεία πώλησης και τον έλεγχο των προμηθευτών. Τελικά ο πολυεθνικός όμιλος που δραστηριοποιείται στη χώρα μας με γνωστά σήματα (Ελαΐς, Algida, Knorr κ.ά.) κατάφερε με τίμημα που κρατείται ως επτασφράγιστο μυστικό να εκμεταλλευτεί τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετώπιζε ο όμιλος του κ. Κ. Φιλίππου και να προχωρήσει στη συμφωνία αυτή, εξασφαλίζοντας τα γνωστά σήματα της ΕΒΓΑ αλλά κυρίως την τεχνογνωσία της εταιρείας που πρώτη το 1936 παρήγε στην Ελλάδα τυποποιημένο παγωτό.

Οπως αναφέρουν οι δύο πλευρές, δεν πρόκειται για πλήρη εξαγορά, καθώς στην κυριότητα της ΕΒΓΑ παραμένουν οι παραγωγικές εγκαταστάσεις στον Βοτανικό, το κέντρο αποθήκευσης και βεβαίως τα υπόλοιπα προϊόντα όπως χυμοί, κρουασάν και κατεψυγμένες ζύμες.

Σημειωτέον ότι η συμφωνία προβλέπει την παραγωγή στις εγκαταστάσεις της ελληνικής εταιρείας και ορισμένων παγωτών της Unilever για την εγχώρια αγορά και το εξωτερικό. ?

Το 2009 ο τζίρος του κλάδου των παγωτών της ΕΒΓΑ ανήλθε σε 32 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο της συμφωνίας περίπου 65 εργαζόμενοι της ΕΒΓΑ (από το τμήμα των πωλήσεων και τις διοικητικές υπηρεσίες) θα μεταφερθούν στη Unilever. Στις επενδύσεις της Unilever στην Ελλάδα την τελευταία τετραετία συγκαταλέγονται η απόκτηση του 100% των μετοχών της Ελαΐδος ΑΕ κατά το 2006, η επέκταση της παραγωγικής βάσης της Unilever στου Ρέντη και η επικείμενη κατασκευή κέντρου διανομής και αποθήκευσης στο Σχηματάρι.

Ο πρόεδρος της Ελαΐδος – Unilever Hellas κ. Σπ. Δεσύλλας σχολίασε χαρακτηριστικά: «Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος που η Unilever ενώνει δυνάμεις με την ΕΒΓΑ, την εταιρεία που δημιούργησε την αγορά του επώνυμου παγωτού στην Ελλάδα. Η συμφωνία αυτή επιβεβαιώνει τη δέσμευση της Unilever στην ελληνική αγορά και την αποφασιστικότητά της να αξιοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ευκαιρίες ανάπτυξης, παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον».

Ο κ. Κύρος Φιλίππου, αντιπρόεδρος της ΕΒΓΑ, δήλωσε: «Η συνεργασία αυτή θα αξιοποιήσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και των δύο πλευρών, προσφέροντας συνέχεια στην πορεία του παγωτού, νέες επενδύσεις και ανάπτυξη. Είμαι πεπεισμένος ότι η δυνατή κληρονομιά και η εμπειρία της ΕΒΓΑ θα συνεισφέρουν σημαντικά στη συνεχιζόμενη επιτυχία των παγωτών ΕΒΓΑ και Algida στη χώρα μας».

Deal και στα έπιπλα

Η κρίση που έχει πλήξει και τον τομέα του επίπλου οδήγησε δύο γνωστούς παίκτες του χώρου να ενώσουν τις δυνάμεις τους, ώστε να αντιμετωπίσουν από κοινού τη μείωση της ζήτησης. Ειδικότερα η εταιρεία Βαράγκης αναλαμβάνει την αποκλειστική αντιπροσώπευση των επίπλων γραφείου της Δρομέας στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ομάν και Κατάρ ως το τέλος του 2012. Παράλληλα υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας για την παραγωγή από τη Δρομέας επίπλων και αντικειμένων σχεδιασμένων από τη Βαράγκης και ομάδα γνωστών ξένων σχεδιαστών, με εξαγωγικό προορισμό. Τα έπιπλα αυτά θα φέρουν την επωνυμία της Βαράγκης.