Η ΑΓΟΡΑ αυτοκινήτου την περίοδο αυτή βρίσκεται σε αναμονή. Οι καταναλωτές ιδιαίτερα επιφυλακτικοί περιμένουν τις οριστικές εξελίξεις που δημιουργούνται από τη νέα φορολογική τάξη πραγμάτων στις τιμές των αυτοκινήτων. Οι αντιπροσωπείες με τη σειρά τους προσπαθούν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών κάνοντας διάφορες προσφορές. Τα κλιματιστικά, οι οδικές βοήθειες και οι εκπτώσεις που συνοδεύουν την αγορά κάποιων μοντέλων είναι τα όπλα που χρησιμοποιούν τα τμήματα μάρκετινγκ των αντιπροσωπειών στην προσπάθειά τους να αφυπνίσουν την υπναλέα αγοραστική συνείδηση των καταναλωτών.


* Η Citroen από τα τέλη Ιανουαρίου δίνει τη δυνατότητα σε όσους πελάτες της θέλουν να αποκτήσουν τα μοντέλα Saxo, Xsara και Xantia με χρηματοδότηση να πληρώσουν την πρώτη δόση τον Σεπτέμβριο. Μέσω αυτής της προσφοράς απαλλάσσονται από τους τόκους και τις δόσεις για όλο το διάστημα που μεσολαβεί από την παραλαβή του αυτοκινήτου. Επίσης προσφέρει δωρεάν το αιρ κοντίσιον στο Saxo και έκπτωση από 200.000 ως 300.000 δρχ. στο Xsara.


* Η Fiat προσφέρει από τις αρχές Ιανουαρίου δωρεάν το αιρ κοντίσιον στα μοντέλα της Bravo, Brava, Marea, Marea week end, Fiat coupe και Punto 55 SX. Για όλα τα άλλα μοντέλα Punto το αιρ κοντίσιον προσφέρεται με επιβάρυνση 80.000 δρχ. Η τιμή του κλιματιστικού εκτός προσφοράς είναι για τα Punto 370.000 δρχ. και για τα Marea, Bravo, Brava 400.000 δρχ.


* Η Ford προσφέρει ως και τις αρχές Απριλίου το μοντέλο Escort Ghia 1400 με ABS και immobilizer στην τιμή των 4.650.000 δρχ. Το συγκεκριμένο μοντέλο πριν από την προσφορά χωρίς ABS και Immobilazer κόστιζε 4.600.000 δρχ. Η εταιρεία από τις αρχές του Ιανουαρίου ως και τα τέλη Φεβρουαρίου προσφέρει το Ford Modeo 1600 με έκπτωση 200.000 δρχ. Η τιμή του συγκεκριμένου μοντέλου πριν από την προσφορά ήταν 6.498.000 δρχ.


* Η Honda από τις 13 Ιανουαρίου και επ’ αόριστον προσφέρει αιρ κοντίσιον δωρεάν σε όλα τα μοντέλα της. Το κόστος των κλιματιστικών πριν από την προσφορά ήταν 460.000 δρχ. για τα τετράπορτα και 520.000 δρχ. για τα πεντάπορτα.


* Η Hyundai προσφέρει έκπτωση 100.000 δρχ. σε όσους εντός του προσεχούς δεκαπενθημέρου παραγγείλουν το καινούργιο μοντέλο της εταιρείας Hyundai Atoz.


* Η Nissan από τις αρχές Ιανουαρίου προσφέρει σε όλα τα Micra δώρο ένα ράδιο CD και δύο ηχεία αξίας 180.000 δρχ. Επίσης από τα τέλη Ιανουαρίου προσφέρει δωρεάν το αιρ κοντίσιον στο μοντέλο Micra 1300 αξίας 350.000 δρχ.


* Η Peugeot προσφέρει με έκπτωση 170.000 δρχ. τις εκδόσεις Peugeot 106 Rallye 1.6 χωρίς αιρ κοντίσιον. Επίσης προσφέρει στα μοντέλα 106 ΧΝ 1 και 1,4 το αιρ κοντίσιον στην ειδική τιμή των 90.000 δρχ. Στο χρηματοοικονομικό κομμάτι προσφέρει το μοντέλο 306 με 50% προκαταβολή και 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις. Εναλλακτική λύση για κάποιον που δεν θέλει να επιλέξει τον άτοκο διακανονισμό είναι η προσφορά της εταιρείας που αντιστοιχεί σε 200.000 δρχ για τις εκδόσεις 1.400 κυβικών και 250.000 δρχ. για τις εκδόσεις 1.600 κυβικών. Για το μοντέλο 406 ισχύουν τα ίδια με το 306 με τη διαφορά ότι για τις εκδόσεις 1.600 κυβικών η προσφορά ανέρχεται στις 250.000 δρχ. και για αυτές των 1.800 κυβικών ανέρχεται στις 350.000 δρχ.


* Η Seat από τις αρχές Ιανουαρίου προσφέρει στα μοντέλα Ibiza και Cordoba το αιρ κοντίσιον στην ειδική τιμή των 250.000 δρχ. Η τιμή του εκτός προσφοράς είναι 435.000 δρχ. Επίσης προσφέρει δωρεάν οδική βοήθεια για ένα χρόνο σε συνεργασία με την Coris Assistance. Η εταιρεία συνεχίζει την προσφορά της στην οδική βοήθεια προσφέροντας τριετή κάλυψη στην τιμή των 21.000 δρχ.


* Οι προσφορές της Skoda κινούνται στα χρηματοοικονομικά όρια ­ προσφέρει για όλα της τα μοντέλα έναρξη δόσεων από τον Σεπτέμβριο.


* Η Suzuki από τις 12 Ιανουαρίου προσφέρει δωρεάν το αιρ κοντίσιον στα μοντέλα Alto, Swift, Baleno, Vitara 1.6 και 2.0. Η τιμή του εκτός προσφοράς είναι για τα Alto, Swift και Baleno 390.000 δρχ. και για τα Vitara 490.000 δρχ.


Για τη φιλοσοφία των προσφορών στην αγορά του αυτοκινήτου ο διευθυντής μάρκετινγκ της Ford κ. Ι. Τζαβέλλας επισημαίνει ότι «η πληθώρα των προσφορών από τις εταιρείες γίνεται με τη λογική της εξομάλυνσης των τιμών εν όψει της νέας κατάστασης πραγμάτων που θα προκύψει από την αλλαγή της φορολογίας στην αγορά του αυτοκινήτου».


Για τη χρονική διάρκεια των προσφορών ο διευθυντής μάρκετινγκ της Peugeot κ. Στρ. Ψαράκης λέει ότι «οι προσφορές συνήθως ισχύουν για ένα συγκεκριμένο αριθμό αυτοκινήτων, κατά συνέπεια δεν μπορεί να δοθεί ένα χρονικό όριο για τη λήξη τους. Η εταιρεία μας δεν κάνει συστηματικά και μόνιμα ειδικές προσφορές. Ωστόσο σε διάφορες χρονικές περιόδους, όπως αυτή που διανύουμε τώρα, και ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά αποφασίζει την ιδιαίτερη προώθηση κάποιων μοντέλων ή εκδόσεων».