Η αγορά των χορηγιών διεθνώς διανύει περίοδο άνθησης. Για το 2025 η προβλεπόμενη αξία τους υπολογίζεται στα 117,1 δισ. δολάρια, καταγράφοντας αύξηση 10% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος – υψηλότερη ακόμη και από την αντίστοιχη αύξηση στην αγορά της διαφήμισης. Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από τη 24η έκδοση της μελέτης «The Future of Sponsorship in the Next Year», που διεξάγουν οι οργανισμοί ChainOn και StageUp.

Οι ειδικοί σημειώνουν ότι η χορηγία έχει το πλεονέκτημα πως μεταφέρει το μήνυμα της επιχείρησης μέσα σε «θετικό» περιεχόμενο – ένα πλεονέκτημα που δεν έχει η κλασική διαφήμιση. Επιπλέον, η ανάκαμψη της βιομηχανίας των εκδηλώσεων μετά την πανδημία είναι εντυπωσιακή, με παραδείγματα όπως το «φαινόμενο Τέιλορ Σουίφτ» που ενίσχυσε το ΑΕΠ στις ΗΠΑ μέσω της περιοδείας της.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Ιταλία. Οι χορηγίες – κυρίως στον αθλητισμό – αυξήθηκαν κατά 13,4% το 2024 φτάνοντας τα 884 εκατομμύρια ευρώ, ενώ για το 2025 προβλέπεται νέο άλμα πάνω από το όριο του 1 δισ.

Η ώθηση προέρχεται κυρίως από τη ραγδαία πρόοδο στην εμπορική αξιοποίηση των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του Μιλάνου – Κορτίνα 2026, αλλά όχι μόνο. Η χορηγική επιρροή των Αγώνων αντιπροσωπεύει ήδη το 4,5% της ιταλικής χορηγικής αγοράς, αλλά το ποδόσφαιρο εξακολουθεί να κυριαρχεί με 67%: 55,7% προέρχεται από τη Serie A, 6,3% από τη Serie B και 5% από τη Serie C.

Το 2025 προβλέπεται ιστορικό ρεκόρ και για το τουρνουά τένις Internazionali d’Italia που άρχισε στις 29/4, με οικονομικό αντίκτυπο που ξεπερνά τα 615,6 εκατομμύρια ευρώ του 2024. Παρά την απουσία του Ιταλού Γιάνικ Σίνερ από τη φετινή διοργάνωση, οι εισπράξεις από τα εισιτήρια ήδη ξεπέρασαν τα 32 εκατομμύρια, ενώ το κοινό δείχνει ενθουσιασμό εν όψει των αναμετρήσεων στο πανέμορφο γήπεδο Foro Italico.

Μεγάλοι χορηγοί όπως οι Bnl Bnp Paribas, BMW, Reale Mutua, Emirates, Rolex και νεοεισερχόμενοι όπως η Peroni και η Polaroid στηρίζουν το τουρνουά, που δεν λαμβάνει ούτε ένα ευρώ από δημόσια κονδύλια. Αντίστοιχα, χορηγίες γίνονται και στη Formula 1, όπως και από όλα τα μεγαθήρια του ιταλικού ποδοσφαίρου.

Παράλληλα, η Serie A υπέγραψε συμφωνία πολιτιστικής συνεργασίας με τη National Italian American Foundation, ενισχύοντας τις γέφυρες με τις ΗΠΑ.

Σε κάθε περίπτωση, η αγορά των χορηγιών μετασχηματίζεται σε πεδίο στρατηγικής συνεργασίας, με πολλαπλές αποδόσεις για χορηγούς, θεσμούς, φιλάθλους και τοπικές κοινωνίες. Αρκεί, βέβαια, όπως προειδοποιούν και οι ειδικοί, να μη δημιουργούνται συνθήκες «υπερφόρτωσης» χορηγιών, που απειλούν τις αναμενόμενες αποδόσεις.