«Πρέπει να ανεβάζουμε κάθε δυο-τρία χρόνια Τσέχοφ γιατί κάνει καλό στην ηθική μας υγεία" λέει ο Πέτερ Στάιν» υπενθυμίζει ο Νίκος Καραθάνος που καταπιάνεται φέτος με τον πρώτο του Τσέχοφ, υιοθετώντας την άποψη του γερμανού θεατρανθρώπου: την προσεχή άνοιξη στη Στέγη θα παιχθεί ο «Βυσσινόκηπος».
Ετοιμη μοιάζει να είναι η προσεχής θεατρική σεζόν, αφού τα περισσότερα σχήματα έχουν ολοκληρωθεί και σε λίγο αρχίζουν οι πρόβες για τον χειμώνα... Κωμωδίες και κλασικό ρεπερτόριο, θεατρικοί συνδυασμοί, ανακατατάξεις στον επιχειρηματικό χώρο, νέα θεατρικά στέκια. Κι αυτή τη χρονιά, το θέατρο μοιάζει σαν «έτοιμο από καιρό...».
Ο Μικελάντζελο Πιστολέτο ήρθε στην Αθήνα τον περασμένο Ιούλιο για να προετοιμάσει την έκθεση «Τρίτος Παράδεισος» που θα παρουσιαστεί στην Ελευσίνα στο τέλος Αυγούστου.
Παράταση πήρε ο Τάκης Τζαμαργιάς (φωτογραφία) για να μπορέσει να προχωρήσει το πρόγραμμα της σεζόν 2014-2015 στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
Σαράντα ένας (41) ζωγράφοι και φωτογράφοι παρουσιάζουν στην Πάτμο, στο Παλιό Δημοτικό Σχολείο της Χώρας, την έκθεση «Νερό / Water».
Γεννημένος στον Βόλο πριν από είκοσι πέντε χρόνια, ο Αργύρης Πανταζάρας τέλειωσε τη Δραματική Σχολή του Εθνικού και αμέσως άρχισε να δουλεύει
Διακόσιοι Ελληνες έφτασαν ένα βράδυ στο Παρίσι. Ηταν Χριστούγεννα του 1945. Αποτελούσαν το πολύτιμο φορτίο του «Ματαρόα», του νεοζηλανδέζικου πλοίου
Η φωνή του Δημήτρη Μαυρίκιου από το ηλεκτρολογείο, δέκα λεπτά με τις εννέα, χθες, βράδυ Τετάρτης, σήμανε την έναρξη της «Πάπισσας Ιωάννας», στη σκηνή της Πειραιώς 260. Η αίθουσα ήταν κατάμεστη _όπως θα είναι και απόψε, δεύτερη και τελευταία ημέρα της παράστασης.
Κατατάσσεται στα σημαντικότερα βιβλία του 20ου αιώνα, σύμφωνα, τουλάχιστον, με τον Monde: Είναι «Το ατλαζένιο γοβάκι» του Πολ Κλοντέλ που γραφόταν επί μια πενταετία. Στο επίκεντρο βρίσκεται η Ισπανία της εποχής της Αναγέννησης, των κατακτητικών πολέμων, ο απόλυτος, αδύνατος Έρωτας μέσα από μια θεατρική φόρμα που συνδυάζει πολλά και διαφορετικά στοιχεία. Πιστεύοντας ακράδαντα ότι το θέατρο είναι ο μόνος τόπος όπου «ο καημένος ο άνθρωπος μπορεί να γίνει για λίγες ώρες Θεός», ο Κλοντέλ υμνεί την τέχνη του παραδίδοντας στο κοινό ένα μνημιώδες έργο.
Δεκαπέντε χρόνια πέρασαν από τότε που η Αννα Βαγενά έφτιαξε το δικό της... «Μεταξουργείο».
«Η τάξη είναι η ευχαρίστηση της λογικής, αλλά η αταξία είναι η απόλαυση της φαντασίας» γράφει ο Πολ Κλοντέλ στο «Ατλαζένιο γοβάκι» του...
Εχει τη δύναμη να φτιάχνει κόσμους, θεατρικούς και κινηματογραφικούς, γυάλινους ή άθραυστους: ο Δημήτρης Μαυρίκιος ανήκει στους ξεχωριστούς της τέχνης του.
Εξήντα χρόνια μετά τον πρώτο «Ιππόλυτο» που ανέβασε ο Δημήτρης Ροντήρης σε μουσική Δημήτρη Μητρόπουλου στο Ηρώδειο, ο Νίκος Κουρής
Από μεταφραστής, συγγραφέας και από συγγραφέας... στην αφάνεια: Αυτό ισχύει στην περίπτωση της «Πάπισσας Ιωάννας» και του Εμμανουήλ Ροΐδη, που λόγω μετάφρασης, συγγραφέας του έργου έγινε ο μεταφραστής του, ο Λόρενς Ντάρελ.
Ο «Θείος Βάνιας» του Αντον Τσέχωφ θα ανέβει τον Δεκέμβριο του 2014 στο θέατρο Δημήτρης Χορν με τον Γιάννη Φέρτη σε σκηνοθεσία της Λίλυς Μελεμέ. Τον θίασο, που δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί, αποτελούν ο Γιάννης Βόγλης, ο Στέλιος Μάινας, η Αλεξία Καλτσίκη, η Ερση Μαλικένζου, η Μαρίνα Ψάλτη. Το αριστούργημα του ρώσου δραματουργού θα εγκαινιάσει […]
Εξι θέατρα ζητούν παραγωγό... Ή μήπως ένας παραγωγός ζητεί έξι θέατρα;
Ο Γιάννης Φέρτης πρωτόπαιξε στην Επίδαυρο το 1990 με το Αμφι-Θέατρο. Εκτός από τη συνεργασία του με τον Σπύρο Ευαγγελάτο, δούλεψε στο αρχαίο δράμα και με τον Πέτερ Στάιν.
Καραγάτσης στη σκηνή: Το κορυφαίο μυθιστόρημα του έλληνα συγγραφέα «Η μεγάλη χίμαιρα» μεταφέρεται στη σκηνή από τον εγγονό του, Δημήτρη Τάρλοου,
Συνεργασίες με την Κίνα, την Ιαπωνία και την Κορέα έφερε στις αποσκευές του από το Πεκίνο ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Σωτήρης Χατζάκης, ο οποίος συμμετείχε, εκπροσωπώντας την πρώτη σκηνή της χώρας, στη διεθνή συνδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε εκεί στις αρχές του περασμένου Ιουνίου.