Ενας περιπλανώμενος Ιουδαίος, ένας κρυπτο-Εβραίος της Βασιλείας υιοθετημένος από έλληνα έμπορο, πρωταγωνιστεί στο καινούργιο μυθιστόρημα του Ισίδωρου Ζουργού,
Το τρίτο πεζογραφικό βιβλίο της Βάσιας Τζανακάρη δεν εμφορείται από τα τραγούδια του Νικ Κέιβ και το πνεύμα του ροκ της συλλογής διηγημάτων της Εντεκα μικροί φόνοι (2008),
Ενας άστεγος του οποίου η φυσική κατάσταση χειροτερεύει καθημερινά μέχρι να καταλήξει στον θάνατο είναι το πρόσωπο που θα αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο στο νέο μυθιστόρημα της Αλεξάνδρας Δεληγιώργη.
Μια ιδέα για το πρώτο της μυθιστόρημα, υπό τον τίτλο Με λυμένο χειρόφρενο, η Μάρτυ Λάμπρου μάς έδωσε στο προηγούμενο βιβλίο της, τη συλλογή διηγημάτων Κόπιτσες (2010).
Μια νουβέλα γραμμένη σε μονόλογο είναι το πρώτο βιβλίο της Βάσως Νικολοπούλου που κυκλοφόρησε υπό τον τίτλο Βασιλική προ τετραετίας.
Τι κι αν γράφει άλλοτε στίχους θέλοντας συνήθως να τους ενώσει σε μεγάλες ποιητικές συνθέσεις και άλλοτε πεζά ή δοκίμια που έχουν πάντοτε έναν πιο μερικό και αποσπασματικό χαρακτήρα;
Μια ηρωίδα που λέγεται Ιερουσαλήμ Το χιτλερικό φαινόμενο Επικούρειες γευστικές αναμνήσεις H απώλεια της ιδιωτικής ζωής Στην Αγγλία πριν από την Αναγέννηση Η ζωή μιας μεγαλοφυΐας Τα πορτρέτα της πλατείας Βικτωρίας Η Αριστερά σε ρόλο πρωταγωνιστικό Η λογοτεχνική ωριμότητα του Γεοσούα Το νόημα της ζωής μέσα από τη φιλία Ο πιανίστας και ο φιλόσοφος Το […]
Η διηγηματογραφία του Γιώργου Σκαμπαρδώνη αποπνέει, εδώ και πολλά χρόνια, μια παράξενη ομορφιά.
Τι είδους θεός είναι άραγε ένας θεός που δεν βοηθάει τις θνητές του συζύγους να μοιραστούν μαζί του τον ατέρμονο κύκλο της αιωνιότητας;
Το ερωτικό πάθος είναι ικανό για τις μεγαλύτερες θυσίες ή για τις πιο αποτρόπαιες πράξεις στην οικουμένη και οι ήρωες της καινούργιας συλλογής διηγημάτων του Ανδρέα Μήτσου το ξέρουν καλύτερα απ' όλους.
Ο Βασίλης Νεφελούδης (1906-2004) στάθηκε μία από τις πιο εμβληματικές μορφές της Αριστεράς του Μεσοπολέμου: δύο φορές βουλευτής του ΚΚΕ,
Κλειστές και από παντού αδιαπέραστες αίθουσες με εσωτερική διαρρύθμιση που απαγορεύει και την ελάχιστη ευλυγισία, πρόσωπα χωρίς υπόσταση, υποχρεωμένα να κινηθούν στο φάσμα της ανωνυμίας,
Γραμμένο από γυναίκες για γυναίκες, το ροζ μυθιστόρημα αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα εκδοτικά φαινόμενα του καιρού μας,
Απέραντη πλήξη, έλλειψη κάθε διάθεσης για δουλειά, ερωτική απομόνωση, καταναγκαστική ανοχή των λίγων, ελάχιστων φίλων και πεισιθάνατο πνεύμα: ο πρωταγωνιστής του καινούργιου μυθιστορήματος του Δημήτρη Σωτάκη έχει βυθιστεί στην κατάθλιψη.
Εξι αναπάντεχα μέσα στην καθημερινότητά τους πρόσωπα: έξι άνθρωποι που θα κοιτάξουν ξαφνικά με λοξό τρόπο την πραγματικότητα τριγύρω τους,
Δεν ξέρω γιατί ο Περικλής Σφυρίδης ονομάζει «μαρτυρία» το εκτεταμένο αφηγηματικό κείμενο που καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του ανά χείρας τόμου, φέροντας τον τίτλο «Πώς μέσα από τα ζώα γνώρισα τους ανθρώπους».
Ενας σχεδόν στοιχειωμένος πύργος με ζωντανές σκιές αλλά και με άυλες, φασματικές παρουσίες, που κυκλοφορούν σ' έναν κήπο πλημμυρισμένο από χρώματα,
Τα παιδικά του χρόνια θα σκιαστούν από πολύ νωρίς, όχι τόσο επειδή χώρισαν οι γονείς του όσο γιατί κανένας από τους δύο δεν κατόρθωσε να τον κρατήσει κοντά του.
Πολιτισμική θεωρία και θεωρία της λογοτεχνίας: αυτό είναι το δίπτυχο το οποίο καλύπτει ο Δημήτρης Τζιόβας με τα μελετήματα και τις επιφυλλίδες που συγκεντρώνει στον ανά χείρας τόμο.
Ας φανταστούμε μιαν Αθήνα αφημένη στο έλεος βροχών που μοιάζουν αδιανόητες για το αττικό τοπίο: μια μητρόπολη την οποία κατακλύζουν τα μαύρα, λασπώδη νερά ενός κατακλυσμού