Μετά τα πρόσφατα δημοσιεύματα τόσο στον ελληνικό όσο και στον διεθνή Τύπο (Variety) για την «προβληματική λειτουργία» του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας Creative Greece (ΕΚΚΟΜΜΕΔ), εκείνο με την σειρά του ανακοίνωσε προσφάτως ότι από τις 26 του περασμένου Ιουνίου έως τις 2 του τρέχοντος Ιουλίου, προχώρησε στην αποπληρωμή 28 επενδυτικών σχεδίων που είχαν ενταχθεί στο πρόγραμμα χρηματοδότησης του Cash Rebate.

Σύμφωνα με το ΕΚΚΟΜΕΔ το συνολικό ποσό που διατέθηκε ανέρχεται σε 17,2 εκατομμύρια ευρώ και αναλυτικότερα, ο οργανισμός αναφέρει ότι το ποσό μοιράστηκε σε καταβολή 11,6 εκατομμυρίων ευρώ για εγχώρια επενδυτικά σχέδια και 5,6 εκατομμυρίων ευρώ για διεθνείς παραγωγές που επέλεξαν την Ελλάδα ως τόπο γυρισμάτων.

Μάλιστα, το ΕΚΚΟΜΕΔ έκανε αναλυτική παρουσίαση της κατανομής των χρημάτων ως προς το είδος των έργων: 5,15 εκατομμύρια ευρώ δόθηκαν σε εγχώριες και διεθνείς ταινίες μυθοπλασίας, 11,23 εκατομμύρια ευρώ κατευθύνθηκαν σε εγχώριες και διεθνείς σειρές μυθοπλασίας, περίπου 280.000 ευρώ πήρε ο κλάδος του ντοκιμαντέρ (ταινίες και σειρές), 426.000 ευρώ ήταν το ποσό που δόθηκε στο κινούμενο σχέδιο και 137.000 ευρώ δόθηκαν σε ταινίες που βρίσκονται στο στάδιο της μεταπαραγωγής -post production.

Πάντα σύμφωνα με το ΕΚΚΟΜΕΔ τα έργα αυτά κινητοποίησαν ιδιωτικούς πόρους ύψους 32 εκατομμυρίων ευρώ στην ελληνική οικονομία, εκ των οποίων 10,3 εκατομμύρια ευρώ προήλθαν από διεθνείς παραγωγές που επένδυσαν και δραστηριοποιήθηκαν στη χώρα και το ποσό των 17,2 εκατομμυρίων ευρώ προστίθεται στα 17,7 εκατομμύρια ευρώ που καταβλήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2025, ανεβάζοντας το συνολικό ύψος των πληρωμών για το πρώτο εξάμηνο του έτους σε 35 εκατομμύρια ευρώ.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΕΚΚΟΜΕΔ κ. Λεωνίδας Χριστόπουλος έχει πολλάκις αναφερθεί στην προβληματική γραφειοκρατία που προκαλεί εμπόδια στην ταχύτητα με την οποία οφείλει να λειτουργεί ένας οργανισμός όπως το ΕΚΚΟΜΕΔ, κυρίως σε ότι αφορά την σχέση του με παράγοντες του εξωτερικού όπου ο χρόνος είναι κυριολεκτικά χρήμα.

Όμως εν τέλει, όλα φαίνεται ότι βρίσκουν τον δρόμο τους, αρκεί να υπάρχει ψυχραιμία, κατανόηση, καλή διάθεση, πνεύμα συνεργασίας και ομόνοια, όλα όσα δηλαδή δεν θα λέγαμε ότι διακρίνουν και τόσο την ελληνική κινηματογραφική κοινότητα (και όχι μόνο).

Σε κάθε περίπτωση το χρηματοδοτικό εργαλείο Cash Rebate συνεχίζει να λειτουργεί ως σταθερός μοχλός ανάπτυξης του οπτικοακουστικού τομέα στην Ελλάδα. Κουτσά, στραβά, ίσια, σταθερά όπως θέλετε πείτε το, το Cash Rebate και μαζί του ο ΕΚΚΟΜΕΔ μπορούν να συμβάλλουν στην ενίσχυση της ρευστότητας της αγοράς, ςτη δημιουργία θέσεων εργασίας και στην τοποθέτηση της Ελλάδας ανάμεσα στις χώρες που διακρίνονται ως ανταγωνιστικοί προορισμοί για κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές από όλο τον κόσμο.

Αυτή είναι η αλήθεια και ας την χωνέψουμε χωρίς γκρίνιες.