Henrik Fries: Στόχος μας είναι οι εκλεπτυσμένες επιδόσεις

«Εντάχθηκα στην Polestar το 2011 και έκτοτε όλα εξελίσσονται συναρπαστικά. Εχουμε παρουσιάσει δύο concept cars, εξελίξαμε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με το οποίο συμμετείχαμε

«Εντάχθηκα στην Polestar το 2011 και έκτοτε όλα εξελίσσονται συναρπαστικά. Εχουμε παρουσιάσει δύο concept cars, εξελίξαμε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με το οποίο συμμετείχαμε στο πρωτάθλημα V8 Aυτοκινήτων Tουρισμού στην Αυστραλία, λανσάραμε στην αγορά ένα μοντέλο που εμείς έχουμε εξελίξει – το V60 Polestar – και πλέον προσφέρουμε πακέτα βελτίωσης για κάθε Volvo.
Από το καλοκαίρι του 2015 ανήκουμε εξ ολοκλήρου στη Volvo, με εξαίρεση την αγωνιστική ομάδα Polestar Cyan Racing που εξακολουθεί να διατηρεί την ανεξαρτησία της.
Επιστρέψαμε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (WTCC) και είμαστε υπερήφανοι διότι έχουμε το μοναδικό αυτοκίνητο στο grid με εργοστασιακό κινητήρα ο οποίος έχει εξελιχθεί από εμάς. Αυτό το μοτέρ μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία και εξαρτήματα με τους κινητήρες Drive-E, μια απόδειξη του πόσο προηγμένοι είναι αυτοί.
Εχουμε μεγάλη ιστορία στα πρωταθλήματα Αυτοκινήτων Τουρισμού: θυμηθείτε τον τίτλο που κατακτήσαμε στο ETCC το 1985 με το «Flying Brick» 240 Turbo, το 850 Super Tourer και τον τίτλο του BTCC το 1987 με τον Rickard Rydell να οδηγεί S40 Sport Tourer.
Η Polestar είναι πολύ διαφορετική από την BMW M και τη Mercedes-AMG. Τα μοντέλα Polestar είναι αυτοκίνητα για κάθε ημέρα του χρόνου. Μπορεί κανείς να τα οδηγήσει πραγματικά στο όριο χωρίς να δίνει σημασία στις καιρικές συνθήκες. Είτε βρέχει είτε χιονίζει, ακόμη και αν ο δρόμος είναι γεμάτος με λάσπες και φύλλα, ο οδηγός ενός Polestar μπορεί να διασκεδάσει σαν να επρόκειτο για μια ηλιόλουστη ημέρα. Η διαφορά της Polestar σε σχέση με τους υπόλοιπους είναι ότι εστιάζει σε ένα διαφορετικό είδος εκλεπτυσμένων επιδόσεων.
Το αυτοκίνητο πρέπει πάντα να εκτελεί αυτό που του υποβάλλει ο οδηγός του. Δεν πρέπει επ’ ουδενί να υπάρχουν δυσάρεστες εκπλήξεις και αυτή είναι μία από τις βασικές αξίες της εταιρείας μας.
Η Volvo είναι γνωστή για την προσέγγισή της σε ζητήματα ασφάλειας. Προσωπικά δεν βλέπω καμία αντίφαση σε σχέση με αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε εμείς. Για εμάς το ασφαλέστερο αυτοκίνητο διαθέτει εξαιρετική οδική συμπεριφορά και ακριβές σύστημα διεύθυνσης. Το ESP και το traction control προσφέρουν μεν τη δυνατότητα απενεργοποίησης, εξακολουθούν όμως να λειτουργούν στο παρασκήνιο, αν και λιγότερο παρεμβατικά.
Η νέα πρόκληση για την Polestar είναι οι ομώνυμες εκδόσεις των S90 και V90, τα οποία βασίζονται στη νέα αρχιτεκτονική πλαισίου SPA και διαθέτουν διπλά ψαλίδια στον μπροστινό άξονα. Ως αναπόσπαστο πλέον τμήμα της Volvo είχαμε πλήρη πρόσβαση στη συγκεκριμένη αρχιτεκτονική και θεωρούμε ότι η Polestar έκδοση του XC90 θα έχει ιδιαίτερη απήχηση σε αρκετές αγορές.
Επίσης, αν η Volvo αποφασίσει να κατασκευάσει ένα coupe, δεν υπάρχει τίποτε που να εμποδίζει μια έκδοση Polestar και για αυτό. Ωστόσο μη θεωρείτε αυτονόητο ότι θα βάλουμε την υπογραφή μας σε κάθε μοντέλο Volvo.
Προσωπικά δεν βλέπω κανένα πρόβλημα στην αξιοποίηση της υβριδικής ή της αμιγώς ηλεκτρικής τεχνολογίας σε αυτοκίνητα επιδόσεων, αρκεί τα δεδομένα να πληρούν τις προδιαγραφές της Polestar.
Προς αυτή την κατεύθυνση άλλωστε μας οδηγούν οι εξελίξεις. Δείτε το XC90 T8 Twin Engine που προσφέρει καταιγιστικές επιδόσεις. Το μόνο που μας καθιστά επιφυλακτικούς είναι το βάρος των μπαταριών, ωστόσο όλα δείχνουν ότι και σε αυτό το πεδίο υπάρχει θεαματική βελτίωση.
Αυτή τη στιγμή διαθέτουμε το αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων της Aisin σε όλα τα αυτοκίνητά μας. Αμφιβάλλω ωστόσο για τη χρησιμότητα ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Προσωπικά προτιμώ την εναλλακτική ενός μηχανικού κιβωτίου, αρκεί αυτό να είναι καλό. Τελευταία παρατηρείται μια στροφή στα μηχανικά κιβώτια.
Στο μέλλον θα χρησιμοποιήσουμε ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις. Η Volvo τις χρησιμοποιεί ήδη σε κάποια μοντέλα της, ωστόσο, με δεδομένο ότι δεν πρόκειται για εφαρμογές εστιασμένες στις επιδόσεις, δεν μπορούμε να παρέμβουμε ώστε να τις εξελίξουμε στο σημείο που θα επιθυμούσαμε.
Θεωρώ ότι η ιδέα διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης είναι ιδιαίτερα ελκυστική, ιδίως σε αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα. Το να μπορεί κανείς να ρυθμίσει το αυτοκίνητο με διαφορετικό τρόπο όταν πρόκειται να οδηγήσει στην πόλη και με έναν άλλο όταν επιθυμεί έναν πιο διασκεδαστικό τρόπο οδήγησης παρέχει ένα σαφές πλεονέκτημα.
Πολλοί ρωτούν πώς επεμβαίναμε στα μοντέλα Volvo προτού γίνουμε οργανικό τμήμα της φίρμας. Απλώς τα αγοράζαμε και ασχολούμασταν με την εξέλιξή τους. Σήμερα αποτελούμε εξαρχής μέρος του εκάστοτε project συμμετέχοντας στη διαδικασία από τα πρώιμα στάδια των δοκιμών εξέλιξης ή ακόμη και πριν από αυτά. Συμμετέχουμε στις συζητήσεις για την εξέλιξη κάθε πλατφόρμας ώστε αυτή να καλύπτει και τις προδιαγραφές της Polestar. Ταυτόχρονα έχουμε πρόσβαση σε μια σειρά από συναρπαστικές τεχνολογικές εγκαταστάσεις, στην αεροσήραγγα και στις πίστες δοκιμών, πραγματοποιώντας ωστόσο δοκιμές εξέλιξης και εκτός Σουηδίας».

Τα σχέδια για το αύριο
Η νέα αρχιτεκτονική SPA και τα S90/V90 παρέχουν στην Polestar μία ακόμη ευκαιρία για να αποδείξει τις δυνατότητές της ενώ το ίδιο πρόκειται να συμβεί και με τη νέα γενιά των S60/V60.

Με δεδομένες τις απαιτήσεις επιδόσεων που προϋποθέτει το μέγεθος τέτοιων αυτοκινήτων αλλά και τον ενθουσιασμό που επιδεικνύει ο Henrik Fries για την ηλεκτρική τεχνολογία, το επικρατέστερο σενάριο μας προσανατολίζει σε μια αναβαθμισμένη εκδοχή του plug-in υβριδικού T8 συνόλου, που σήμερα αποδίδει 407 ίππους στο XC90 Τ8 Twin Engine, με συνδυαστική ισχύ που μπορεί να υπερβαίνει τους 500 ίππους, τοποθετώντας το S90 απέναντι στην BMW M5.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk