Τη στιγμή που γράφονται αυτές τις γραμμές, η γκάμα της Audi αριθμεί από το Α1 ως το R8 13 μοντέλα, ενώ αν συνυπολογίσει κανείς διαφορετικά αμαξώματα και ιδιαίτερες εκδόσεις, όπως οι plug-in υβριδικές αλλά και οι σπορ S και RS, o αριθμός αυτός προσεγγίζει το 60. Αν στην εξίσωση προσθέσει κανείς τις διαφορετικές εκδόσεις «συμβατικών» κινητήρων και την πληθώρα εξοπλιστικών επιλογών για κάθε έκφανση του αυτοκινήτου που προσφέρει η premium γερμανική φίρμα, διαπιστώνει ότι οι αριθμοί αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, σε σημείο που ακόμη και αν θεωρητικά υπήρχε άπειρος χώρος, θα ήταν σχεδόν αδύνατον οι δυνάμει αγοραστές ή φίλοι της εταιρείας να αποκτήσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα για το μοντέλο της αρεσκείας τους όταν επισκέπτονται μια τυπική έκθεση.
Τα δυσθεώρητα αριθμητικά δεδομένα που προκύπτουν σίγουρα αποτελούν τίτλο τιμής για μια πολυτελή φίρμα αλλά και ταυτόχρονα ένα δισεπίλυτο πρόβλημα σε όρους επικοινωνίας με τους ενδιαφερόμενους αγοραστές.
H ψηφιακή λύση


Με αυτά τα δεδομένα γεννήθηκε η ιδέα του Audi City, ενός νέου είδους πλήρους ψηφιακής έκθεσης που μπορεί να στεγάσει όλα τα μοντέλα της φίρμας και τις διαφορετικές επιλογές τους σε ένα περιβάλλον λίγων –συγκριτικά –τετραγωνικών μέτρων εξασφαλίζοντας έτσι τη φυσική παρουσία της Audi με σύσσωμη την γκάμα, εκεί όπου χτυπάει η καρδιά της εκάστοτε μεγαλούπολης.
Το concept του Audi City ξεκίνησε από το Λονδίνο το 2012, όπου εγκαινιάστηκε το πρώτο του είδους, και πλέον αριθμεί πέντε μέλη σε Πεκίνο, Βερολίνο, Κωνσταντινούπολη και Παρίσι με τα εγκαίνια του πέμπτου της σειράς να πραγματοποιούνται μόλις πριν από λίγες ημέρες στην καρδιά της γαλλικής πρωτεύουσας, ενώ η Audi ετοιμάζει ακόμη ένα το οποίο θα ανοίξει τις πύλες του στη Μόσχα μέσα στο επόμενο διάστημα.
Εφαλτήριο για το σκεπτικό όλων των Audi City αποτελεί η κατάληψη όσο το δυνατόν λιγότερου χώρου και η αξιοποίησή του με τον πλέον αποδοτικό και τεχνολογικά καινοτόμο τρόπο ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να γνωρίσουν ή να διαμορφώσουν το μοντέλο της αρεσκείας τους σε ένα premium περιβάλλον.
To «κλειδί» για την υλοποίησή του βρίσκεται στις γιγαντοοθόνες που αποτελούν κοινό στοιχείο κάθε Audi City και οι οποίες καλύπτουν το σύνολο του ύψους του χώρου της έκθεσης, όπου αγοραστές και επισκέπτες με τη συνδρομή tablets μπορούν να πλοηγηθούν στις επιλογές και να διαμορφώσουν το μοντέλο της αρεσκείας τους, βλέποντας το αποτέλεσμα ψηφιακά σε κλίμακα 1:1.
Ενδεικτικά ως προς την έκταση των γιγαντοοθονών ή powerwalls, όπως τα ονομάζει η Audi, αναφέρεται ότι στο βερολινέζικο Audi City καταλαμβάνουν επιφάνεια 90 τ.μ. Επιπλέον, το λογισμικό που «υποστηρίζει» το ψηφιακό εγχείρημα δίνει τη δυνατότητα στον ενδιαφερόμενο να πλοηγηθεί σε κάθε λεπτομέρεια ενός αυτοκινήτου, από τα μηχανικά του μέρη ως την «τελευταία» ραφή στα καθίσματα, βλέποντάς τα ψηφιακά αλλά με πλήρως ρεαλιστικό τρόπο. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν επίσης να αποκτήσουν ένα ηλεκτρονικό αρχείο-αντίτυπο του αυτοκινήτου που δημιούργησαν, ενώ για εκείνους που επιθυμούν να ολοκληρώσουν την αγορά υπάρχουν τέσσερα lounge για τις διατυπώσεις και τυχόν αλλαγές όπου μπορούν επίσης να δουν «φυσικά» τα χρώματα και τις υφές των υλικών που επιλέγουν.
Στις μητροπόλεις του κόσμου


Αν αναρωτιέστε ήδη κατά πόσο η δαπάνη εκατομμυρίων ευρώ σε επίπεδο έκθεσης αποτελεί αναγκαιότητα για μια αυτοκινητοβιομηχανία, μπορείτε κάλλιστα να καταφύγετε στο κλισέ της εισβολής της τεχνολογίας στην καθημερινή ζωή, ωστόσο δεν πρέπει να παραγνωρίζει κανείς δύο αξιωματικές αλήθειες του marketing: «δεν αγοράζεις ό,τι δεν μπορείς να δεις» και ότι «μια καλή θέση στο ράφι αξίζει χρυσάφι».
Και σε ό,τι τις αφορά, αξίζει να σημειωθεί ότι το λονδρέζικο Audi City βρίσκεται λίγα μέτρα από το Picadilly Circus, το γαλλικό στην «πλάτη» της ακριβοθώρητης πλατείας Vendôme, το βερολινέζικο στην Kurfüstendamm, τον πλέον εμπορικό δρόμο του Βερολίνου, ενώ αντιστοίχως εντυπωσιακές και πολυσύχναστες είναι και οι τοποθεσίες των άλλων δύο σε Κωνσταντινούπολη και Πεκίνο, εξασφαλίζοντας έτσι στην Audi πρόσβαση σε εκατομμύρια κόσμου –και αντιστρόφως.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ