Τoyota TS050 Hybrid: Η αυτοκρατορία αντεπιτίθεται

Βρίσκεται σε απόσταση 208 χιλιομέτρων από το Παρίσι, με πληθυσμό που δεν ξεπερνά κατά πολύ τους 150.000 κατοίκους και βασικό αξιοθέατο ένα αυτοκινητοδρόμιο.

Βρίσκεται σε απόσταση 208 χιλιομέτρων από το Παρίσι, με πληθυσμό που δεν ξεπερνά κατά πολύ τους 150.000 κατοίκους και βασικό αξιοθέατο ένα αυτοκινητοδρόμιο. Πρόκειται για την πόλη του Le Mans και το «Circuit de la Sarthe» που από το 1923 ως σήμερα φιλοξενεί έναν από τους απαιτητικότερους αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού στον πλανήτη.
Οι 24 ώρες του Le Mans αποτελούν για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής ό,τι και το Grand Prix του Μονακό για τον θεσμό της Formula 1. Η νίκη μετά την εξαντλητική για ανθρώπους και μηχανές δοκιμασία των 24 ωρών, όπως και η επικράτηση στους δρόμους του Πριγκιπάτου, ισοδυναμεί με την κατάκτηση ενός τίτλου.
Μιλώντας τη γλώσσα των Ιαπώνων


Σε έναν αγώνα αντοχής δεν δοκιμάζεται μόνο η ταχύτητά σου. Χρειάζεται να είσαι αποδοτικός, μεθοδικός, μα πάνω απ’ όλα αξιόπιστος. Ισως αυτό εξηγεί το γεγονός πως η Toyota, μετά το όχι ιδιαίτερα επιτυχημένο πέρασμά της από τη Formula 1, θέλησε να εμπλακεί σε μια πολύ διαφορετική μορφή αγώνων.
Μένοντας πιστή στην υβριδική τεχνολογία και αντιστρέφοντας τον κανόνα που θέλει την τεχνογνωσία να μεταφέρεται από τα αγωνιστικά τερέν στη γραμμή παραγωγής, η Toyota επέλεξε για μία ακόμη φορά τον δύσκολο δρόμο.
Τέσσερα χρόνια μετά οι Ιάπωνες βλέπουν τις προσπάθειές τους να δικαιώνονται. Το νέο πρωτότυπο με την κωδική ονομασία TS050 φέρει σημαντικές αναβαθμίσεις σε σχέση με εκείνο που αντικαθιστά, δείχνοντας ικανό να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο. Τη θέση του ατμοσφαιρικού V8 κινητήρα έχει πάρει ένα διπλά υπερτροφοδοτούμενο εξακύλινδρο σύνολο χωρητικότητας 2,4 λίτρων. Η απόδοσή του φτάνει τους 500 ίππους, ωστόσο με τη συμβολή των δύο ηλεκτροκινητήρων – ένας σε κάθε άξονα – η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συνόλου φτάνει τους 1.000 ίππους. Οπως ακριβώς και μια υβριδική πρόταση της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, έτσι και το TS050 Hybrid κατά τη φάση της επιβράδυνσης ανακτά την κινητική ενέργεια και τη μετατρέπει σε ηλεκτρική ώστε να τροφοδοτήσει στη συνέχεια τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ.
Αυτό που έχει αλλάξει σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του αγωνιστικού πρωτοτύπου είναι το μέσον αποθήκευσης αυτής της ενέργειας, καθώς από τους «υπερπυκνωτές» η Toyota πέρασε στις μπαταρίες ιόντων-λιθίου.
«Το TS050 Hybrid ακολουθεί την τάση των αυτοκινήτων παραγωγής, προσφέροντας περισσότερες ευκαιρίες να μεταφέρουμε την τεχνογνωσία και την τεχνολογία στη διαδικασία εξέλιξης των μοντέλων Toyota. Βέβαια εκτός από το να βοηθάμε την Toyota στο να κατασκευάζει ακόμη καλύτερα αυτοκίνητα, θέλουμε και να κερδίζουμε» δηλώνει ο επικεφαλής της ιαπωνικής ομάδας, Toshio Sato, θέτοντας τις προτεραιότητες της Toyota GAZOO Racing.
Ο εικοσιτετράωρος αγώνας του Le Mans πρόκειται να διεξαχθεί το διήμερο 18-19 Ιουνίου αποτελώντας, με τη συμμετοχή 80 αυτοκινήτων και 180 οδηγών, μια πραγματική γιορτή για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk