Πώς σχεδιάζετε να αποκαταστήσετε τη φήμη της VW;
«Προτεραιότητά μας είναι η επίλυση των προβλημάτων και η ανάκτηση της εμπιστοσύνης των πελατών μας. Εχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο στην αναβάθμιση των αυτοκινήτων, πραγματοποιώντας τις απαιτούμενες ενέργειες σε χιλιάδες αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Οι πελάτες μας δείχνουν ευχαριστημένοι με τον τρόπο που διαχειριζόμαστε το ζήτημα και με τη συμπεριφορά μας απέναντί τους. Είμαστε πεπεισμένοι ότι στα αυτοκίνητα όπου θα χρησιμοποιηθεί το νέο λογισμικό δεν θα υπάρξει κάποια μεταβολή στους τομείς της κατανάλωσης και της αποδοτικότητας».
Ποια προϊόντα επιφυλάσσει στους καταναλωτές το μέλλον της VW;
«Εργαζόμαστε πάνω σε συναρπαστικότερα μοντέλα που θα ξυπνούν περισσότερα συναισθήματα στους πελάτες μας. Είδατε στη Γενεύη το ανανεωμένο up! Το ανασχεδιάσαμε με κριτήριο το συναίσθημα, με περισσότερα χρώματα και νέο ηχοσύστημα απόδοσης 300W».
Τα σημερινά ηλεκτρικά-υβριδικά VW βασίζονται σε ήδη υπάρχοντα, συμβατικά μοντέλα της. Θεωρείτε ότι θα χρειαζόσασταν και ένα μοντέλο στα πρότυπα του Toyota Prius;
«Οχι απαραίτητα. Τα έχουμε καταφέρει πολύ καλά μέχρι στιγμής. Το Golf είναι από τα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε πολλές αγορές. Το κοινό είναι εξοικειωμένο με την εικόνα του, ενώ με τη χρήση μιας ήδη υφιστάμενης πλατφόρμας που δεν χρειάζεται περαιτέρω εξέλιξη μπορούμε να εξασφαλίσουμε μια καλή σχέση ποιότητας/τιμής. Θεωρώ λοιπόν πως αυτή είναι η καλύτερη προσέγγιση στην περίοδο αλλαγών που διανύουμε.
Στο μέλλον σίγουρα θα αξίζει τον κόπο να εξελίξεις μια νέα αρχιτεκτονική εξ αρχής με αυτόν τον σκοπό καθώς θα μπορείς να απαλλαγείς από όλα τα τεχνικά μέρη και εξαρτήματα που τώρα χρησιμοποιούνται για να υποστηρίξουν τη λειτουργία ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ενα πλεονέκτημα των αμιγώς ηλεκτροκίνητων θα είναι η μεγαλύτερη ευρυχωρία στο εσωτερικό. Σε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο η σχέση εξωτερικών και εσωτερικών διαστάσεων θα είναι πολύ πιο επωφελής για τον θάλαμο επιβατών.
Φανταστείτε πως αν έχουμε ένα ηλεκτροκίνητο Golf το οποίο κατασκευάστηκε εξ αρχής αποκλειστικά ως ηλεκτροκίνητο, στο εσωτερικό του θα έχουμε διαθέσιμο χώρο αντίστοιχο ενός Passat.
Επίσης θα υπάρχει η δυνατότητα να παίξουμε με τις διαστάσεις και τις αναλογίες ενώ η ηλεκτροκίνηση θα οδηγήσει και στη μείωση του κόστους καθώς η παρουσία ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης και μια αντίστοιχης πλατφόρμας είναι ιδιαίτερα δαπανηρή. Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία παραγωγής, θα είμαστε έτοιμοι να περάσουμε σε μια νέα πλατφόρμα στο τέλος της δεκαετίας».
Πώς θεωρείτε ότι οι νέες τεχνολογίες θα διαμορφώσουν τα μελλοντικά VW και σε τι διαφέρει η δική σας τεχνολογία από των άλλων κατασκευαστών;
«Είχαμε πάντα την ικανότητα να διαφοροποιούμε τα προϊόντα μας μέσω της καινοτομίας. Θα πρέπει να επιλέξουμε τις σωστές καινοτομίες να τις διαθέσουμε στην αγορά και να τις κάνουμε να λειτουργήσουν. Για παράδειγμα, στο Golf έχουμε ήδη εξελίξει ένα ολοκληρωμένο σύστημα που αφορά την προστασία των πεζών και το οποίο έχουμε καταστήσει διαθέσιμο σε όλο το εύρος της γκάμας. Μπορούμε λοιπόν να διαφοροποιηθούμε.
Η δουλειά μας είναι να σκεφτόμαστε το μέλλον, να εντοπίζουμε και να συνδυάζουμε τα σωστά στοιχεία που θα καλύψουν τις προσδοκίες των πελατών του μέλλοντος.
Το αυτοκίνητο θα είναι πάντα online, θα είναι σε θέση να προβλέψει τι μπορεί να συμβεί στο επόμενο βήμα, εξ ου και έχουμε επενδύσει στη βελτίωση των «αισθητήρων» του αυτοκινήτου ώστε να μπορεί να σταθμεύει μόνο του, να διαχειρίζεται τον εαυτό του σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας κ.ο.κ.
Αν αναλογιστεί κανείς τις ενοχλητικές πτυχές της οδήγησης σήμερα, όπως για παράδειγμα έναν στενό χώρο στάθμευσης ή τα βαρετά μποτιλιαρίσματα, είναι εύκολο να εντοπίσει το τι ακριβώς πρέπει να κάνει για τους καταναλωτές.
Ο κόσμος είναι πολύ πιο ανοιχτός πλέον. Είχαμε και θα έχουμε τις συνήθεις τεχνικές συναντήσεις μας με εταιρείες του χώρου, όπως η Bosch και η Continental, όπως άλλωστε και οι άλλοι κατασκευαστές. Μόνο που πλέον μάλλον θα έρθουν και άλλες, καινούργιες συναντήσεις με εταιρείες όπως η Google, η Apple, οι προμηθευτές εφαρμογών, οι νέοι κατασκευαστές εξαρτημάτων κινητήρων. Είναι ένας ολόκληρος καινούργιος κόσμος που ανοίγεται».
Με την τεχνολογία στο επίκεντρο, πόσο σημαντικό είναι να παραμείνει ένα αυτοκίνητο διασκεδαστικό στην οδήγηση;
«Θεωρώ ότι αυτό που ονομάζουμε «fun to drive» αυτοκίνητο, θα εξακολουθεί να αποτελεί την κεντρική ιδέα.
Η συνεχής εξέλιξη και η κίνηση σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον είναι μια πολύ ευχάριστη εμπειρία για όλους μας αλλά ως προς το αυτοκίνητο ορισμένα πράγματα θα εξακολουθήσουν να παραμένουν λίγο ως πολύ ίδια.
Μια σπορ συμπεριφορά θα εξακολουθήσει να είναι σημαντική, ωστόσο σε αυτήν θα προστεθούν νέες εμπειρίες. Για παράδειγμα, θα κληθούμε να απαντήσουμε στο κατά πόσο χρειαζόμαστε αυτή τη σπορ συμπεριφορά σε συνθήκες αστικής κίνησης.
Η απάντηση είναι προφανώς όχι. Επίσης η απάντηση αυτή έχει και ένα δεύτερο σκέλος: το ότι θα θέλαμε να αξιοποιούμε αυτόν τον «νεκρό χρόνο» με καλύτερο τρόπο. Αρα το αυτοκίνητο θα πρέπει να μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά του, να μετατρέπεται από διασκεδαστικό τετράτροχο σε κάτι που μπορεί να απαλλάξει τον οδηγό του από όλες τις βαρετές, αδιάφορες διαδικασίες.
Θα έλεγα επίσης ότι ακόμη και στα αυτοκίνητα με συστήματα αυτόνομης οδήγησης υπάρχουν δυνατότητες διαφοροποίησης καθώς είναι δεδομένο ότι θα υπάρξουν αυτόνομα αυτοκίνητα που θα είναι πιο πολιτισμένα, πιο γρήγορα ή πιο έξυπνα από άλλα».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ